ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 16:32

آسفالت معابر ،غیر اصولی و حیف و میل سرمایه های ملی و بیت المال /پژمان سابقی

آسفالت معابر ،غیر اصولی و حیف و میل سرمایه های ملی و بیت المال /پژمان سابقی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : عملکرد و فعالیت شهرداریها به توسعه و یا توقف رشد وتوسعه شهر می انجامد . بخش مهمی از پروژه های عمران شهری مرتبط با سیما و منظر شهری است که پروژه های عمرانی کوتاه مدت یا میان مدت به شمار میروند و سالیانه بخش مهمی از اقلام هزینه های […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : عملکرد و فعالیت شهرداریها به توسعه و یا توقف رشد وتوسعه شهر می انجامد . بخش مهمی از پروژه های عمران شهری مرتبط با سیما و منظر شهری است که پروژه های عمرانی کوتاه مدت یا میان مدت به شمار میروند و سالیانه بخش مهمی از اقلام هزینه های عمرانی شهری را به خود اختصاص میدهند .

 

شهرداری متولی اصلی زیرسازی و روسازی معابر شهری میباشد که باید علاوه بر اجرا نظارت دقیقی بر اجرای این پروژه ها داشته باشد . با توجه به کمبود اعتبارات و شرایط اقتصادی موجود پروژه های سیما و منظر شهری علاوه بر دید معماری و شهرسازی بایستی از نظر اقتصادی قابل توجیه و طول عمر مشخصی داشته باشند .

 

در شهرپاوه مشکل آسفالت معابر فراگیر شده و به یکی از دغدغه های مردم تبدیل شده است که هر روزه شاهد درخواست های مردم از شهرداری در این خصوص هستیم .

 

متاسفانه آسفالت معابر و خیابانهای شهر کیفیت و ماندگاری مناسبی ندارد و اغلبا شاهد حضور کارگران در خیابانهای شهر جهت تعمیر و روکش آسفالت هستیم .

 

در روزهای پایانی سال ۹۷ شاهد آسفالت خیابان خروجی شهر به سمت نوسود بودیم که علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین ،به صورت غیر اصولی و بی کیفیت درحال اجرا بود . با دیدن نحوه اجرای اسفالت با اعضای محترم شورای شهر تماس گرفتیم و نسبت به حیف و میل بیت المال اعتراض نمودیم و متذکر شدیم که عمر این اسفالت بیشتر از یک ماه نخواهد بود ،که در پاسخ اعلام نمودند مسئولیت کار با شهرداری است .

 

همزمان در فضای مجازی نسبت به این موضوع معترض شدیم که با توجیهات غیرفنی مواجه شدیم و مشخص شد که شهرداری پاوه برنامه ایی برای نظارت بر اجرای این پروژه های پرهزینه ندارد . بعد از گذشت یک ماه این آسفالت تخریب شد و حال چه کسی پاسگوی حیف و میل این سرمایه های بیت المال است ؟

 

باتوجه به حضور جناب اقای مهندس اذری در راس شهرداری پاوه امیدواریم شاهد تغییر رویه در اجرای پروژه های عمرانی باشیم .

 

پیشنهادات :

 

۱-کمیته ویژه ایی در شورای شهر برای بررسی و نظارت بر پروژه های عمرانی به خصوص زیر سازی و روسازی معابر شهری با تو جه به پرهزینه بودن این پروژه ها تشکیل گردد.

 

۲-در پروژه های اسفالت معابر شهری پیشنهاد میشود پروژه را از زیر سازی ،تهیه اسفالت ،اجرا و نظارت بر ان درقالب قرار داد ی به پیمانکاران واجد شرایط واگذار کنند که پیمانکار جهت جلوگیری از هزینه های دوباره کاری مکلف به بالا بردن کیفیت کار می باشد و نیز باعث ایجاد اشتغال در شهر خواهد شد .

 

یک پاسخ برای “آسفالت معابر ،غیر اصولی و حیف و میل سرمایه های ملی و بیت المال /پژمان سابقی

  • ana در تاریخ اردیبهشت 23, 1398 گفت:

    سلام اگر امکانش هست در ساختمان زندان قدیم کتابخانه وکلاس های آموزشی نقاشی و موسیقی ودف بزارید