د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 04:44

شکایت شهردار سابق پاوه از هومن آژند را محکوم کردند/درخواست از سرپرست جدید شهرداری پاوه برای شفاف سازی

شکایت شهردار سابق پاوه از هومن آژند را محکوم کردند/درخواست از سرپرست جدید شهرداری پاوه برای شفاف سازی

به گزارش سلام پاوه : برخلاف تاکید مسئولان ارشد استانی و حتی کشور مبنی بر عدم شکایت از خبرنگاران و رسانه ها متاسفانه مدتی است که اخبار شکایت شهردار کرمانشاه از اقای مهدوی چشمه گچی خبرنگار با سابقه حزب توسعه در صدر کانالهای تلگرامی و سایتهای خبری قرار دارد و ظاهرا وی نیز به ممنوع […]

به گزارش سلام پاوه : برخلاف تاکید مسئولان ارشد استانی و حتی کشور مبنی بر عدم شکایت از خبرنگاران و رسانه ها متاسفانه مدتی است که اخبار شکایت شهردار کرمانشاه از اقای مهدوی چشمه گچی خبرنگار با سابقه حزب توسعه در صدر کانالهای تلگرامی و سایتهای خبری قرار دارد و ظاهرا وی نیز به ممنوع الفعالیت شدن محکوم شده است .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : بر پایه این موضوع نیز نگاهی گذرا به شکایت مسئولین از خبرنگاران و فعالان رسانه ای و جدیدا از شهروندان بدلیل اظهار نظر در فضای مجازی در شهرستان پاوه در نوع خود جالب توجه است .

مهمتر از آن برخوردهای دوگانه با اظهار نظرها در فضای مجازی شهرستان پاوه باعث شده است که عملا یاس و دلسردی در بین این فعالان بوجود بیاید. و مشاهده می شود توهین ها و افتراهایی به مراتب سنگین تر در فضای مجازی چه با نامهای اصلی و چه مستعار مطرح می شود اما هیچگاه با این افراد برخورد نمی شود.

چندی پیش اقای میری شهردار سابق پاوه که عدم دعوت از رسانه های منتقد و شکایت از فعالان فضای مجازی و شهروندان منتقد عملکردش را در دستور کار داشت. از یکی از شهروندان پاوه به نام آقای هومن آژند بدلیل درج کامنتی در یکی از سایتهای پاوه در مهر ماه ۱۳۹۷ شکایت کرد.

شهردار سابق با پیگیری هایی که انجام داد این شهروند را به ۳ میلیون پانصد هزار تومان محکوم کرد.

جزای یک اظهار نظر که فقط بخاطر درج یک کامنت در یک سایت ۳ میلیون و پانصد هزار تومان شد که نکته جالب توجه آن این است که این شهروند در کنار آن اظهار نظرش آماج کامنتهای سرشار از تهمت و افترا با نامهای مستعار از سوی کاربرانی شد که در حمایت از اقای میری  … اظهار نظر کردند اما هیچگاه با این افراد برخوردی صورت نگرفت .

در پی شکایت شهردار سابق و صدور حکم این شهروند سه عضو شورای شهر پاوه واکنش نشان دادند.

جهانبخش لطف الهی ، سامان مرادی و سید محمد احسن احمدی اعضای شورای شهر پاوه ضمن توصیه به تمام فعالان رسانه ای و اصحاب خبر و شهروندان و کاربران مجازی به رعایت اخلاق و انصاف در درج مطالب خود در فضای مجازی اعلام کردند اقدام شهردار سابق پاوه در شکایت از آقای هومن آژند از شهروندان دلسوز پاوه محکوم است و معتقدیم این چنین اقداماتی از هر سویی که باشد منجر به ایجاد کینه توزی و خشم می شود و باید طرفین به گفتمان و گفتگو بر اساس احترام متقابل روی بیاورند.

این سه عضو شورای شهر در خصوص اظهار نظر این شهروند در فضای مجازی خطاب به شهردار سابق گفتند : بهتر بود آقای میری به جای شکایت از اقای آژند به سوال ایشان در مورد چگونگی هزینه کرد دو پروژه (آتش نشانی شماره ۲ و میدان مولوی) پاسخ می داد.

آنها اعلام کردند: نقدها باید برپایه آگاهی کامل صورت بگیرد تا خدایی نکرده منجر به تهمت و بهتان و اختلاف و کینه نشود اما مسئولان و بخصوص شهرداران محترم نیز باید پذیرای نقد باشند و در فضایی بدون تنش اختلافات را حل کنند نه اینکه از جایگاه حقوقی خود بهره برده و با محکوم کردن شهروندی بخاطر اظهار نظر ، وی را با مبالغ مالی در دادگستری محکوم نمایند، چرا که این رویه مخالف آزادی بیان می باشد.

این سه عضو شورای شهر پاوه در ادامه از  قضات محترم دادگستری پاوه نیز درخواست کردند در چنین مواردی سعی را بر حل اختلاف بگذارند و از صدور احکامی که هرچند برمبنای قانون است برای افزایش تنش و ایجاد ترس و دلهره در بین فعالان رسانه و منتقدان در فضای مجازی بپرهیزند.

لطف الهی ، احمدی و مرادی معتقدند گفتگو و بحث رودرو و بدون تنش میتواند مشکلات را حل کرد .

این سه عضو شورای شهر پاوه اظهار داشتند :ما خواستار رعایت حقوق شهروندی در اظهار نظرها می باشیم و از شهرداری و دستگاه قضایی می خواهیم تمامی جوانب امر در صدور احکام اینچنینی برای اقای آژند و سایر شهروندان دلسوز را بسنجند و نگذارند بی اعتمادی و ترس و دلهره بر منتقدان حاکم شود چون اعتقاد داریم نقد باعث پویایی جامعه و رشد و توسعه می شود.

هومن آژند از فعالان فضای مجازی شهرستان پاوه که همیشه با نام و هویت مشخص به اظهار نظر در خصوص موضوعات شهرستان پاوه می پردازد در یکی از کامنتهایش در فضای مجازی (یکی از سایتهای محلی پاوه) از شهردار پاوه انتقاد کرد و خواستار شفاف سازی شد که در واکنش به این کامنت علی محمد میری شهردار سابق پاوه از وی در مراجع قضایی شکایت کرد .

 

امیدواریم مهندس آذری سرپرست جدید شهرداری پاوه حداقل در زمینه هزینه کرد آتش نشانی شماره ۲ و میدان مولوی پاوه شفاف سازی کند تا سوالات این چنینی ذهن شهروندان را به خود مشغول نکند و خدایی نکرده در رسانه ها مطرح نشود و منجر به شکایت و صدور احکام قضایی نشود. انتظار میرود مهندس آذری در اولین نشست خبری خود و در اولین فرصت با حضور اعضای شورای شهر و خبرنگاران و حتی شهروندان ابهاماتی که در ذهن امثال آقای هومن آژند در خصوص دوران آقای علی محمد میری که شهردار پاوه بوده است روشن شود تا افکار عمومی دچار بدبینی و تهمت و اتهام قرار نگیرند و موضوعاتی همچون شکایت از آقای آژند بوجود نیاید.

21 پاسخ برای “شکایت شهردار سابق پاوه از هومن آژند را محکوم کردند/درخواست از سرپرست جدید شهرداری پاوه برای شفاف سازی

  • شهروند در تاریخ اردیبهشت 23, 1398 گفت:

    راه حل در آینده به این شوراها رای نداد چون خدمت نمی کنند و باعث تفرقه اندازی خواهند شد

  • سعیدیانی در تاریخ اردیبهشت 21, 1398 گفت:

    کجای سخنان آقای آژند تهمت بوده؟ ما که نفهمیدیم، آیا تبیین عملکرد و شفاف سازی جرم است؟ پس همه خواهان شفاف سازی هستیم.از مقامات قضایی خواستاریم به آزادی بیان احترام بگذارند و محکومیت این شهروند را مورد تجدید نظر قرار دهد.

  • ارکان صالحی در تاریخ اردیبهشت 20, 1398 گفت:

    با سلام
    کاش همه اونهایی که نظر میدن با اسم مستعار نباشه تا بدونیم دارای چه مرام و مسلک و با چه حزب و باند و نان به نرخ روز خورند.اما به حقیقت این درسته که ایرانیها حافظه تاریخی ندارند و ای کاش این نداشتن حافظه تاریخی مربوط به زمانهای خیلی دور باشد.نه همش چندسال پیش نیست که چرا کسی نمی پرسه دوران دوازده ساله آقای لطف الهی در شورای شهر چی بود که الان طرفدارانش براش سینه سپر میکنند.واقعا که…اما دو عضو دیگر از این دسته سه نفره در طول آیت مدت چه طرح تا و برنامه هایی برای شهر داشتند و آیا کارنامه قابل قبولی در این مدت داشتند که این هم باید بررسی بشه.ای کاش میشد مناظره گذاشت و از مردم آگاه به مسایل شهری و کارشناسان این حوزه و خبرنگاران دوره چهارساله شوراها و شهرداری را مورد نقد و بررسی قرار می گرفت تا از این کامنتهای عوامفریبانه و بدون سند و مدرک جلوگیری میشد.

  • آراس آژند در تاریخ اردیبهشت 20, 1398 گفت:

    بر خلاف تفاوتهای دیدگاهی و نظری بسیار اساسی و بنیادی در زمینه های سیاسی ،عقیدتی و اجتماعی و…که با هومن دارم اما یک وجه هومن همیشه مورد تمجید من بوده و هست.آنهم محافظه کار نبودن او چه در فضای زندگی حقیقی و چه در فضای مجازیست.جامعه ی ما جامعه ی بشدت محافظه کاریست که تکلیف کسی حتی با خودش هم معلوم نیست و این محافظه کاری یکی از آسیبهای جدیست که وضعیت این مملکت را روز به روز بدتر و بدتر میکند.اینجا جهان سوم است و واژه ها فقط و فقط برای استفاده های ابزاری و به اصطلاح دهن پرکن و با ظاهری آراسته و کراوات زده و بزک شده به خورد مردم درمانده و از همه جا مانده است.ازادی بیان، نقد و حقوق شهروندی و…فقط و فقط در حد شعار معنا و مفهوم دارندو اکنون قواره ی فرهنگی و ایدولوژیکی ما برای این واژگان بسیار بسیار بسیاااااااااااااار کوتاه است(اگر چه در بسیاری از کشورهای داعیه ی دموکراسی و حقوق بشر و ….در حد شعار (کج دار و مریض و بر اساس منفعت) میباشد)ما هنوز در گیرو دار نیازهای اولیه هستیم و غم نان و فکر نان و کسب نان نمیگذارد به کارهای مهمتر و بزرگتر بیاندیشیم.و نمیتوان یک شبه و بلکه صد ساله به این فهم و درک برسیم که جامعه نیاز به شفاف سازی و نقد و دوری از محافظه کاری و ….دارد و همه باید تکلیفمان روشن باشد! این خیال ،خیال باطلیست و بسان آب در هاون کوبیدن است.من همیشه از هومن برای ابراز عقیده اش بخصوص در فضای مجازی در زیر پرچم نامش با عنوان هومن آژند دفاع کرده ام اگر چه مخالف رایش و دیدگاهش بوده و هستم . از اقدام سه عضو محترم شورا هم تشکر میکنم و ارزو میکنم که برای تمام شهروندان(چه موافق و چه مخالف) و مسائل مهم مربوط به این شهر ، شفاف سازی سر لوحه ی خدمتشان گردد.بنده شکایت جناب میری از هومن و و شکایت هیج مسئولی را از فعالین مدنی،اهل قلم،شهروندان عادی و …را محکوم نمیکنم و مطمئنم که این وضعیت با توجه به وضعیت فرهنگی و نوع تربیت اجتماعی و عدم آگهی ما (همه ی ما چه شهروند و چه مسئول) و مولفه های بسیاری دیگر ادامه دار خواهد بود و از این قبیل اقدامات متعجب نبوده و نخواهم شد و با توجه به عرض تاریخیی که در آن هستیم مقبول و طبیعیست.
    من چنینم که نمودم ، دگر ایشان دانند…

  • کارمند شهرداری در تاریخ اردیبهشت 20, 1398 گفت:

    با سلام خدمت همگی . من موندم مگر اقای میری این ساختمان برای خودش ساخته که دنبال رسانه ای کردن هزینه ها هستین ..مگر این ساختمان جز اموال شهرداری نیست ؟سندش به اسم اقای میری ؟ به عنوان مثال اگر اقای میری برای ساخت ساختمان ۱ میلیارد هزینه کرده الان با چند میلیارد میشه ساختمان ساخت خب این ساختمان الان جز املاک شهرداری محسوب میشه پس اقای میری هیچگونه اشتباهی انجام نداده بلکه خدمت خوبی به شهرداری کرده

    لطفا تفکر

  • شهروند درجه ۲ در تاریخ اردیبهشت 20, 1398 گفت:

    با تشکر از سایت وزین سلام پاوه ودست اندرکاران جوان و فعال ودلسوز این سایت مردمی و این ۳ عضو محترم شورای اسلامی شهر که از کاک هومن آژند هرچند با تاخیر با شهامت دفاع کردندو ابراز انزجاز و تاسف فراوان برای دو عضو دیگر شورای شهرکه همه سرمایه اجتماعی و اعتماد همشهریان فهیم پاوه و سایر همکاران خود در شورا را با قیمت دفاع تمام قد و نادرست ازشهردار ناکار آمد قبلی با دلایلی که فعلا مبهم است معامله کردند ونشان دادند که نه تنها دلسوز و خواهان عمران و خدمت به شهر و شهروندان نیستند بل بازهم در ادامه سناریوی از پیش طراحی شده شان برای کشیدن حصار امن به دور عملکرد خود و شهردار مورد قبولشان وافول ومرگ بیش از پیش شهرداری به نفع شهردار اسبق و توجیه دفاع مداوم خود بالاخره شهردار جدید را با همان دیدگاه بر بقیه اعضا که برای عزل میری به واسطه سپر شدن بی چون وچرا و محض دو عضو دیگر خسته و درمانده شده بودند تحمیل کردند البته هرچند که تا اینجا به اهداف خود رسیدند وبا اینکه یک ماه از زمان انتخابشان وشروع بکار جناب سرپرست مگذرد حتی یک کلمه در باره عملکرد وبدهی و اشتباهات و ناکارامدی میری گفته نشده و شهر به خودی خود اداره میشود وبود ونبود جناب سرپرست تفاوتی نداره اما این به معنای موفقیت جناب میری و دو عضو شیفته و مدافع و مخلص ایشان و دیگر افراد طراح پشت پرده نیست و خوشبختانه دست همه برای مردم فهیم شهر تقریبا رو شده و ۳ عضو شورا بایستی برای اثبات حقانیت خود وجبران چند سال گذشته واقناع شهروندان برای تحقق اهداف خدمتگذاری خود وتوان پاسخگویی به مردم با درایت و اقتدار بیشتر حرکت نمایند

  • تریفه بهرام میرزایی در تاریخ اردیبهشت 20, 1398 گفت:

    مشکل اصلی اینجاست که پشت میز نشینای ما عادت کردن همیشه بشنون بله قربان اگه بپرسی چی قربان؟؟؟کار به دادگاه و جواب گویی میرسه…

  • نیهاد در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    عرض سلام خدمت تمامی کاربران سایت سلام پاوه من به نوبه خودم از شجاعت اقای اژند کمال تشکر را دارم و او مید وارم امثال ایشان بیشتر باشند طی این چند سال من اولین باریست که انتقادی از یکی از شهر وندان دیدم که جوابش این شد باید هیچ حرفی نزد واقایان کارشان را انجام بدهند .با کمال احترام برای مردم شریف پاوه اما در این مورد برایشان متا سفم چون که این متلب باید پانصد تا انتقاد روش داشت برای کی باید دلسوزی کرد

  • مطلع در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    عجیبه واقعا … ؟! این آقا تو انتخابات رییس ستاد رئیسی بود که الان بالاترین مقام قضاییه الان مدیر دفتر نمایندس خانوادشم که ید طولانی در …. دارن .ببین شهردار چه گردن کلفت و پارتی دار بوده که محکومش کرده حیف این پول ،پول خورد تو جیبشم نمیشه من دوست داشتم صد میلیون جریمش میکردن

  • پاوه ایی در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    با سلام.خوب شد بعد از مدتها سه نفر از اعضای شورا اظهار نظری در این خصوص انجام دادند.باید تاسف خورد که دو نفر اقلیت همچنان در تحریم به سر میبرند و خود را به واقع در اقلیت نشان دادند و ثابت کردند که چند مرده حلاج اند.
    باید بالید افرادی همچون هومن ها در سرزمینم وجود دارند که شجاعت و شهامت را فدای شهر و دیارشان کرده اند و میکنند.عده ای هم همچنان از اظهار نظر ترس دارند و جرات نقد ساده ای را نمیتوانند از مسئولین بکنند.

  • احمدی در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    نه شورا بلکه همه مردم باید پشت دلسوزانی باشند که با نوشتن، اندکی از درد مردمان این دیار را تسکین می بخشند. همه ما باید پشت اژند هایی باشیم که برای پیشرفت جامعه و شهرشان، میری هایی از آنها شکایت کرده اند و قلمشان را شکستند. در اینجا جای تقدیر است برای سه عضو شورای شهر پاوه که با صدور این بیانیه شکایت میری را محکوم کردند و جای تاسف برای دو عضو دیگر شورا که اقدام میری را پسندیده و از وی حمایت به عمل آوردند

  • افشین سعدالهی در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    این حرکت و کارهای اینچنینی نشان از عقب ماندگی فرهنگی و فاصله ی فراوان تا رسیدن به آزادی بیان و در کل رسیدن به دموکراسیست.نقد کردن و به چالش کشیدن هر چیزی، یکی از اساسیترین مولفه های پیشرفت یک جامعه است که متاسفانه اینجا نقد باید در جهت مدح و ستایش و…باشد تا به مذاق خیلیها خوش بیاید.امیدوارم روزی شاهد آن باشیم که مسئولین از نقد استقبال کنند و به رشد و پویایی جامعه کمک کنند.این اقدام اعضای محترم شورا را ارج مینهم و ارزو میکنم که در این مساله شفاف سازی نمایند که حقی ضایع نگردد.

  • زاولی در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    شما توی دادگاه محکوم شدی شهردار و دو نفر دیگه شورا نزد مردم محکوم شدن

  • شهرام محمودی در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    خدمت کاک هومن تبریک عرض میکنم شهامت و صداقت شما را تحسین میکنم همانطور که سه عضو محترم در مطلب گفتند بهتر بود اقای میری به جای شکایت جواب شما را مستند میداد و اما خدمت دو عضو دیگر شورا عارضم که شما مثلا نماینده مردم هستید از شما که ظاهرا در اقای میری ذوب شده اید انتظار می رفت از شکایت جلوگیری کرده و ثابت کنید همان پاکدستانی هستید که ادعا می کنید و انشاالله که همینطور هم باشد اما ظاهرا در محافل بحث می شود که شما برای اقای میری حاشیه امن ساخته بودید و اقای اذری را هم از همین حالا همسوی و هم روش شهرار سابق کرده اید یک بار برای همیشه به ابهامات مالی شهرداری لطفا و لطفا و لطفا پاسخ علنی بدهید

  • مهران شبرنگ در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    من نه ایده ونه تفکر هومن آژند را قبول ندارم.
    اما اگر می توانستم بهش میگفتم یه دست کت شلوار تنش کنه
    دوستان همه جا بحث از هزینه ۳میلیون تومن اشد مجازات را ارائه می دهند اما هیچ کس از کرامت وشان هومن آژند به عنوان فعال مدنی دفاع نکردند

  • مهاران در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    ضمن تشکر از سه عضو شورا امیدواریم شهرداری مستندات هزینه میدان مولوی و ساختمان اتش نشانی را رسانه ای کند اما ظاهرا فشار عده ای از دوستان شهردار سابق این اجازه را به اقای اذری نمی دهد شفاف سازی کنید تا متهم نشوید انتظار غیر معقولی نیست این پولها بیت المال است مردم باید باخبر شوند حرف اقای اژند منطقی بود شهردار سابق باید شفاف سازی می کرد نه اینکه از کوره در رود و شکایت کند چه اشکالی دارد شما که مدعی قانونمداری بودید خوب شفاف سازی کنید تا کارشناسان و مردم هم حسابرسی کنند

  • شهرداری در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    به خدا اگه به جریمه باشه باید آقای میری رو ۱۰۰ میلیون جریمه کنن چون چه ………………که به مردم پاوه نکرد و کسی جیکش هم در نیومد درود به شرفت شورا ودرود به شجاعت اژند

  • پاوه ای در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    درسته دیر شد اما بازم خوبه که شورا حمایت کرد و امیدوارم بازم ادامه پیدا کنه . این آقای آژند درسته طرفدار نمایندست اما واقعا شجاعه امیدوارم دادگاه محترم در مورد این قضیه تجدید نظر کنه

  • پاوه ایی در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    باسلام خدمت مدیر محترم سایت سلام پاوه وتمامی کاربران گرامی و ارزوی قبولی طاعت و عبادات همه بزرگواران ؛عرض خسته نباشید و درود بی پایان برای سه عضو گرامی شورا که این بیانیه رو صادر نمودند چرا که واقعا کار شورا گرفتن مطالبات به حق مردم و رفع مشکلات به طور عام شهر میباشد :آقای آژند اگر متن یا جوابیه ایی نوشتن در دفاع از حق عامه مردم بوده و ایشان حتی در زمانی که در خارج از شهر پاوه بودند همیشه پیگیر مسایل و مشکلات شهر در زمینه ورزش و جاده و راه عمومی بوده اند ودر حد امکان پیگیر مشکلات مردم بوده است بنده خود شاهد بوده ام در مورد زمین چمن نوریاب چقدر پیگیر ی کرده اند :با تشکر ویژه از سه عضو محترم شورا

  • محمد در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    باسلام خدمت کاربران عزیز.اینجانب‌‌به‌سهم‌خود از‌زحمات‌وحمایتهای‌شورای‌شهر‌از‌جناب‌آقای‌هومن آژند‌نهایت تشکر را دارم.

  • شهروند در تاریخ اردیبهشت 19, 1398 گفت:

    با سلام خدمت همشهریان عزیز ای کاش همه ما باشهامت وصداقت احساس مسولیت داشتیم در مقابل مسایل شهر مان که مسولین متوجه باشند در مقابل اقدامات انجام شده انها شهروندانی فهیم ودلسوز وجود دارند که انها را مورد ارزیابی قرار دهند با ارزوی توفیق برای تمام کسانی که برای مردم خدمت گذاری واقعی هستند