ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 22:41

فعال شدن نرم افزار تحت وب مدیریت اطلاعات کتابخانه های عمومی کشور در پاوه

فعال شدن نرم افزار تحت وب مدیریت اطلاعات کتابخانه های عمومی کشور در پاوه

به گزارش سلام پاوه و به نقل از هزار ماسوله : رئیس اداره كتابخانه های عمومي شهرستان پاوه:  از فعال شدن نرم افزار تحت وب مدیریت اطلاعات کتابخانه های عمومی کشور به آدرس www.samanpl.ir خبر داد. رحمت محمدي افزود: نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه ها، توسط اداره کل فناوری اطلاعات و با همکاری اداره کل […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از هزار ماسوله : رئیس اداره كتابخانه های عمومي شهرستان پاوه:  از فعال شدن نرم افزار تحت وب مدیریت اطلاعات کتابخانه های عمومی کشور به آدرس www.samanpl.ir خبر داد.

رحمت محمدي افزود: نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه ها، توسط اداره کل فناوری اطلاعات و با همکاری اداره کل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با هدف رفع مشکلات رحمت محمدیکتابخانه های نهاد در بهره گیری از نرم افزار کتابخانه ای و به منظور پیاده سازی یک سیستم جامع،تحت وب،یکپارچه و متمرکز مدیریت کتابخانه های عمومی کشور طرح ریزی و پیاده سازی شده است .
محمدي ادامه داد: این سامانه ، به عنوان شبکه جامع کتابخانه های عمومی کشور، امکان امانت، عضویت،  جستجوی اطلاعات کتاب شناختی منابع از طرق گوناگون مانند موضوع ، پدیدآور و غیره ، تمدید و رزرو را در کلیه کتابخانه های عمومی کشور برای کاربران ( اعضاء کتابخانه های عمومی ) خود به سهولت فراهم میکند .
وي افزود: در این سامانه قسمت جستجوی آزاد برای کلیه ی کاربران این برنامه وجود دارد و می توانند از موجود بودن منابع مورد نظر خود در کتابخانه های عمومی کشور اطلاع یابند .
رحمت محمدی تصريح کرد: زماني كه شبكه به صورت داخلي بود عملا اجرای امانت بین کتابخانه ای که از کارهای معمول کتابخانه ها می باشد به سختی انجام می شد ولي اكنون با استفاده از اين سامانه و یکپارچه شدن اطلاعات اعضاء ، مي توان با عضویت در یک کتابخانه از خدمات تمامی کتابخانه های عمومی سطح استان استفاده نمود .
وي گفت: اعضای فعلی  کتابخانه های عمومی سطح شهرستان که هم اکنون کارت عضویت آنها کتابخانه ای می باشد جهت تبدیل کارت عضویت خود  به عضویت سراسري حتما در زمان مراجعه به کتابخانه های عمومی از مسئولین و کتابداران مربوطه خواستار تغییر عضویت خود از کتابخانه ای به سراسری شوند لازم به یادآوری است بابت انجام این امر هیچگونه وجهی از اعضا دریافت نمی شود .
رئیس اداره کتابخانه های عمومی پاوه :  از زحمات کلیه همکاران خود در چند سال اخیر در خصوص تبدیل اطلاعات کتابشناختی بیش از 70 هزار نسخه  کتاب از حالت سنتی و کاغذی به صورت رایانه ای تشکر و قدردانی نمود و اظهار داشت: اگر امروز برای  اعضاء کتابخانه های عمومی شهرستان این امکان بوجود آمده است تا در محل کار خود و یا در هر مکانی که به اینترنت دسترسی دارند با کتابخانه خود در ارتباط باشند مرهون زحمات و انجام امورات فنی کتابخانه های عمومی بصورت دقیق توسط آنها می باشد .

محمدي در پايان گفت: اكنون اعضاي كتابخوانه هاي عمومي شهرستان پاوه به دليل استفاده از رايانه هاي فرسوده و كهنه در هنگام مراجعه به اين كتابخانه ها گاها با مشكلاتي روبرو خواهند شد ، اميد مي رود فرماندار محترم شهرستان پاوه قول مساعد خود را مبني بر اختصاص اعتبار لازم جهت خريد ملزومات رايانه اي براي كتابخانه هاي عمومي سطح شهرستان پاوه در سال جاري عملي نمايد.