چ 19 اردیبهشت 1403 ساعت 07:11

وظیفه ماست نگذاریم حریم رمضان شکسته شود/ عکس

وظیفه ماست نگذاریم حریم رمضان شکسته شود/ عکس

به گزارش سلام پاوه : حاج ماموستا قادری در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان، با بیان این‌که باید برنامه‌ریزی برای رمضان به‌گونه‌ای باشد که سیمای شهر و منطقه که سیمای تدین است حفظ شود، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به مردم فشار بیاوریم که روزه بگیرند و اساساً دین هم این اجازه را به […]

به گزارش سلام پاوه : حاج ماموستا قادری در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان، با بیان این‌که باید برنامه‌ریزی برای رمضان به‌گونه‌ای باشد که سیمای شهر و منطقه که سیمای تدین است حفظ شود، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به مردم فشار بیاوریم که روزه بگیرند و اساساً دین هم این اجازه را به ما نداده است، ولی وظیفه ماست نگذاریم حریم رمضان شکسته شود.

ماموستا قادری

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :  امام جمعه پاوه در جلسۀ استقبال از ماه مبارک رمضان که با حضور فرماندار، جمعی از رؤسای ادارات و اعضای ستاد نمازجمعۀ پاوه در مسجد قباء تشکیل شد ضمن تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان، گفت: امیدوارم رمضان امسال برای ما رمضانِ جبران خلأهای اجتماعی، اخلاقی و سیاسی باشد و مشکلات اقتصادی و فرهنگی و هم‌ و غم ما در این ماه مبارک به لطف خداوند مرتفع گردد.

 

حاج ماموستا ملا قادر قادری ماه رمضان را نزد مسلمانان ماهی مهم و دارای ارزش برشمرد و گفت: رسول گرامی اسلام می‌فرمایند: «رَمَضانُ شَهرُ أُمَّتی» (رمضان شهر امت من است) پس ما که امت رسول‌الله (ص) هستیم باید به ماه قرآن توجه ویژه و خاصی داشته باشیم.

 

وی با بیان این‌که باید برنامه‌ریزی برای رمضان به‌گونه‌ای باشد که سیمای شهر و منطقه که سیمای تدین است حفظ شود، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به مردم فشار بیاوریم که روزه بگیرند و اساساً دین هم این اجازه را به ما نداده است، ولی وظیفه ماست نگذاریم حریم رمضان شکسته شود.

 

امام جمعه پاوه افزود: لازم است کسانی که روزه نمی‌گیرند ادب را رعایت و احترام روزه‌داران را حفظ کنند و حریم‌شکنی و روزه‌خواری نکنند تا نظم شهر و سیمای تدین مردم ما مخدوش نشود.

 

ماموستا قادری در ادامه سخنان خود به مشکلات مردم منطقه کردنشین در اعلام روز عید فطر نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه تنها در مناطق کردنشین است که در اعلام روز عید حریم‌شکنی می‌شود و علت آن است نیروهای نوعاً سیاسی و تا حدی فقهی و مذهبی در جهت تثبیت وجهه خود اقدام به اقامه نماز عید می‌نمایند؛ درحالی‌که اهل سنت شرق و جنوب ایران این‌گونه نیستند و هرساله با حفظ وحدت نماز عید را همراه با جمهوری اسلامی برگزار می‌نمایند.

 

وی افزود: پارسال عید فطر هماهنگ بود و امسال هم حسب تقویم شاید هماهنگ باشیم اما احتمال دارد گروهی بیایند و بگویند هلال را رؤیت کرده‌ایم و هماهنگی از بین برود، اما اصل بر حفظ ظاهر است. امیدوارم تدبیری اندیشیده شود که با قضایا هم فرهنگی و هم متواضعانه برخورد و امنیت شهر را حسب ظاهر حفظ کنیم.

امام‌جمعه پاوه در پایان با اشاره به فعالیتهای ستاد اخوت وحمایت پاوه ( ستاد حمایت از سیل زدگان ) گفت: روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه  اولین کاروان کمکهای نقدی و غیرنقدی اهدایی مردم خیر شهرستان پاوه (شامل ۱۰۰ تن اجناس و ۱۵۰ میلیون تومان پول نقد) برای کمک به سیل‌زدگان استان لرستان اعزام می‌شود.

 

حاج ماموستا قادری افزود: از همه عزیزان دعوت می کنیم فردا پنجشنبه ساعت ۸ صبح روبروی یادمان شهدای پاوه برای بدرقه از این کاروان بزرگ حضور پیدا کنند؛ ان شاء الله بعداز این کاروان هم کاروانی دیگر را آماده خواهیم کرد و بعد از ماه مبارک رمضان به منطقه آق‌قلا و گمیشان اعزام خواهیم نمود.

 

لازم به ذکر است بعد از سخنان ماموستا قادری، آقای ایده پور فرماندار پاوه و جمعی از مدعوین به بیان دیدگاه های خود پرداختند و در این جلسه نکات ارزشمندی در خصوص حفظ حریم رمضان به تأیید حضار رسید.

 

ماموستا قادری

یک پاسخ برای “وظیفه ماست نگذاریم حریم رمضان شکسته شود/ عکس

  • همشهری در تاریخ اردیبهشت 12, 1398 گفت:

    حضور انور باسعادت و روحانی محترم و دلسوز اورامانات جناب حاجی ماموستا ملا قادر ی سلام علیکم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات . ماه رمضان ماه برکت و نور و سعادت هرفردی است و اجر هر فرد روزه دار نزد خدا محفوظمی باشد اما روز گاز قیمت هر اجناسی به جای ده برابر افزایش یابد ۲۰۰ برابر افزایش یافته است همه اجناس . اگر هر فردی کمتر از ۶ میلیون در ماه حقوق بگیرد در فقر است بخدا سال ۹۶ یک کیلو و نیم گوشت قیمه خریدم توانایی ندارم خواهشمند است با کلیه مسئولین در میان بگذارید جهت تنزل قیمت. و این هم بنزین ۱۵۰ برابر شده .