ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 01:21

آلودگی سد داریان به دلیل قاچاق سوخت را تکذیب میکنم

آلودگی سد داریان به دلیل قاچاق سوخت را تکذیب میکنم

به گزارش سلام پاوه:فرماندار پاوه اعلام کرد:آخرین نظارت و بازرسی ۲ شب گذشته بر روی اب دریاچه سد داریان صورت گرفته که آلودگی مشاهده نشده است.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:پرویز ایده پور با بیان اینکه دریاچه سد داریان ۲۵ کیلومتر طول داردکه ۵ کیلومتر از آن در حوزه ما(پاوه) و ۲۰ کیلومتر در […]

به گزارش سلام پاوه:فرماندار پاوه اعلام کرد:آخرین نظارت و بازرسی ۲ شب گذشته بر روی اب دریاچه سد داریان صورت گرفته که آلودگی مشاهده نشده است.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:پرویز ایده پور با بیان اینکه دریاچه سد داریان ۲۵ کیلومتر طول داردکه ۵ کیلومتر از آن در حوزه ما(پاوه) و ۲۰ کیلومتر در حوزه استان کردستان قرار دارد گفت: با توجه به اینکه ما قایق و تانکر سوخت نداریم و مدیریت قایق ها در حوزه کردستان است. به عنوان فرماندار پاوه چنین خبری را تایید نمی کنم.

 

مسئول حراست سد داریان پاوه هم اعلام کرد:“قاچاق سوخت صحت ندارد. این آلودگی به دلیل جمع شدن زباله، تنه درخت و مواد زائد بوده و آثاری را با خود به همراه آورده است.

 

وی افزود:مشاهدات ما نشان می دهد سیلاب ها و بارندگی های اخیر مقداری زباله با خود وارد سد کرده و رنگ آب را تغییر داده است”.

 

عابدین شیر محمدی گفت: از آنجایی که این سیلاب ها ابتدا به حوزه سیروان و سپس وارد حوزه داریان می شود، اکثر سدها سر ریز کردند مقداری زباله با خود آورده است.

 

شیر محمدی ادامه داد:برای جمع آوری زباله ها نیز به همکاران ایمنی و بهداشت فراخوان دادیم که در دست انجام است. جمع آوری بسیاری از زباله هایی که پشت بدنه سد جمع شده اند به عهده ماست.

 

از هنگام باز نشر خبر آلودگی سد داریان در ۲۳ فروردین تاکنون هیچ واکنشی توسط مسئولان دریافت نشد انتظار می رود محیط زیست پاوه،آبفای استان و وزارت نیرو به حوزه وضعیت تحت نظارت خودشان توجه بیشتری داشته باشند.

 

منبع:طلوع کردستان