د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 21:54

شورائی که دیگران برایش تصمیم میگیرند آیا انحلالش بهتر از بودنش نیست؟

شورائی که دیگران برایش تصمیم میگیرند آیا انحلالش بهتر از بودنش نیست؟

به گزارش سلام پاوه : پس از کشمکشهای فراوان بعد از استعفای علی محمد میری شهردار پاوه روز گذشته جلسه ای در صحن شورای اسلامی شهر پاوه برگزار شد و با ۴ رای مهندس دانا آذری به عنوان شهردار پاوه معرفی شد . جلسه ای که پس از ۷ جلسه عدم حضور دو عضو شورای […]

به گزارش سلام پاوه : پس از کشمکشهای فراوان بعد از استعفای علی محمد میری شهردار پاوه روز گذشته جلسه ای در صحن شورای اسلامی شهر پاوه برگزار شد و با ۴ رای مهندس دانا آذری به عنوان شهردار پاوه معرفی شد . جلسه ای که پس از ۷ جلسه عدم حضور دو عضو شورای شهر پاوه برای بررسی استعفای آقای میری با حضور فرماندار پاوه برگزار شد و این جلسه با حواشی همراه بود . 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این راستا سید احسن احمدی نائب رئیس شورای شهر پاوه بدلیل آنچه که دخالت فرماندار در تعیین شهردار می باشد استعفا داد هرچند این استعفا را رئیس شورای شهر رد کرده است اما سید احسن احمدی جهت تنویر افکار عمومی در تماس با پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه به دخالتهای ایده پور در انتخاب شهردار جدید و فشار وی اشاره کرده است .

 

سید احسن احمدی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: جلسه مورخ ۲۵ فرودین ماه ۱۳۹۸ در محل شورای شهر پاوه با دستور فرماندار و حضور وی و دادستان محترم و معاون محترم فرماندار و کارشناس امور شوراها و همچنین حراست فرمانداری و پنج عضو شورای شهر پاوه برگزارشد.

وی افزود: در دعوتنامه محل جلسه فرمانداری ذکر شده است اما صبح روز شنبه بصورت شفاهی اعلام شد که بدلیل اینکه جلسات شورا تنها در محل شورا رسمیت دارد جلسه به صحن شورا انتقال یافت.

تصویر دعوتنامه جلسه مذکور

احمدی ادامه داد و گفت : نکته اصلی این است که در دعوتنامه دستور جلسه بررسی استعفای شهردار ذکر شده است و هرگونه بحث و موضوعی خارج از دستور کار جلسه رسمیت نداشته و غیر قانونی است. و در جلسات رسمی شورا اعضای مهمان در هر مقامی که باشند حق رای نداشته و طبق قانون فقط در حد نظر مشورتی باید اظهار نظر نمایند و تنها اعضای شورا میتوانند در مورد موضوع جلسه رای دهند یا موضوعی را مصوب نمایند.

 

وی با انتقاد شدید از فرماندار پاوه گفت : حال با این تفاسیر جناب فرماندار محترم که بعد از حدود یکماه از استعفای آقای میری کمترین تلاشی برای حل مشکلات و اختلاف نظرها نداشته و بالعکس با پشتیبانی آشکار و پنهان از آقای میری از اختلاف میان شورا استفاده کرده و عملکرد بسیار ضعیف و ناکارامد خود را در این چند سال پشت اختلاف و دو دستگی خود ساخته شورای چهارم و پنجم پنهان کرده است کماکان بر اختلافها دامن زده تا بتواند از این آب گل آلود نهایت استفاده را ببرد.

 

احمدی افزود : طبق روال تمامی جلسات رسمی حاضرین در جلسه بایستی برگه حضور در جلسه را امضا کنند که در این جلسه چنین نبود و آقایان اسلامی نیا و جراح زاده از امضای آن خودداری کرده و با پشتیبانی آقای ایده پور امضای برگه حضور را به بعد موکول کردند تا چنانچه نتیجه جلسه مشخص شود و اگر باب طبع بود امضا کرده و اگر باب طبع نباشد حضور در جلسه را امضا نکنند حتی آقای ایده پور اجازه نداد از جلسه نیز عکس تهیه شود.

 

نائب رئیس شورای شهر پاوه با بیان اینکه فرماندار پاوه بدون توجه به نظر اعضای شورا دستور جلسه و نتیجه جلسه را مشخص کرد گفت : از همه اینها گذشته آقای ایده پور بعنوان اولین سخنران جلسه اعلام کرد که در این جلسه سه موضوع باید انجام شود ۱- استعفای آقای میری بررسی گردد۲- سرپرست تعیین شود و ۳- شهردار هم تعیین گردد و آقای دانا آذری باید هم سرپرست و هم شهردار باشد و هیچ گزینه دیگری قابل بررسی و بحث نیست و چنانچه این کار انجام نشود این جلسه را بهم زده و آقای میری ابقا شده و یا شورا باید منحل گردد.

 

سید احسن احمدی گفت : در ادامه این موضوع و اظهارات فرماندار مورد انتقاد بنده و آقایان مرادی و لطف الهی قرار گرفت و اعلام کردیم که طبق دستور جلسه فقط باید موضوع استعفای آقای میری بررسی شود و سرپرست تعیین گردد.

 

وی افزود : به صراحت در جلسه اعلام کردم به راستی که شورای شهر پاوه هیچ استقلالی ندارد و تماما در حال اجرای دستورات غیرقانونی و ناصواب آقای ایده پور بوده و است . بنده اعلام کرده و میکنم شورایی که در انتخاب شهردار هیچ نقشی نداشته چگونه میتواند مفید باشد .از دید بنده این شورا خیلی وقت است که منحل شده است و قدرتش را از دست داده است .

 

احمدی با بیان این که آیا انتخاب آقای آذری چه منفعتی برای آقای ایده پور دارد که سراسیمه با تهدید شورا نظر خود را دیکته کرده است؟ بنده به صراحت اعلام میکنم که تنها با رعایت قانون و تعمیم آن به همه میتوانیم شاهد رشد و شکوفائی باشیم.

 

این عضو شورای شهر پاوه افزود :روند غیرقانونی در انتخاب شهرداران را آقای ایده پور در این شهر باب کرده است و در هر دو مورد بنده وظیفه قانونی و اخلاقی خود میدانم که به این روند معترض باشم حتی در جلسه ای که موضوع رفتن آقای میری هم با این رفتار غیرقانونی فرماندار گره خورده بود بنده اعتراض کردم جدای از این که ممکن است اعتراض من ممکن است باعث ابقای آقای میری شود موضوعی که به شدت مخالف آن بوده و هستم اما این دلیل نمی شود که سکوت کنم مردم ما را نماینده خود می دانند تا از حقوقشان در قالب قانون دفاع کنیم و تصمیمات خود که برگرفته از بررسی ها و تحقیقات و بضاغت فکری ماست را اجرا کنیم نه تابع محض و بی چون و چرای دیگران باشیم این توهین به شعور ملت است که برای دومین بار از طرف آقای فرماندار انجام شده است .

 

احمدی با بیان اینکه اعضای شورا در این جلسه محکوم بودند که فقط مجری دستورات ناصواب فرماندار باشند نه تصمیمات خود  خطاب به دیگر عضو شورای شهر گفت : آقای اسلامی نیا شما که بهانه عدم حضور در جلسات را دخالت های نماینده محترم و امام جمعه محترم و غیره اعلام میکنید چگونه است که به دخالت های آقای فرماندار معترض نیستید. آیا شهروندان از ما می پذیرند که در یک جلسه شهرداری برایشان انتخاب شود که حتی یک جلسه قبلی با او نداشته باشند و توانائی های وی را بررسی نکرده باشند و حتی برنامه های شورا به ایشان اعلام نشده و ایشان هم بدون ارائه برنامه و تعهدی به صندلی شهرداری تکیه زند .آیا این فرد خود را منتسب کی میداند و خود را موظف به پاسخ گویی به چه کسی میداند آیا این فرد جوابگوی شورا خواهد بود؟

 

وی ادامه داد و گفت : در عوض مردم توقعاتشان از شورا این است که با هماهنگی کامل فردی را برای شهرداری انتخاب نمایند و امورات شهر را با تدبیر و تلاش اداره کنند
بحث بنده روی انتخاب فرد آقای آذری نیست و مخالفت بنده در این جلسه مخالفت با شخص نامبرده نیست بلکه مخالفت با تحمیل خواسته های دیگران بر شوراست
شورائی که دیگران برایش تصمیم میگیرند آیا انحلالش بهتر از بودنش نیست ؟

 

سید احسن احمدی گفت : در پایان اعلام میکنم که واکنش بنده به این موارد در جلسه ابتدا توضیحات در خصوص غیر قانونی بودن این کار و دفاع از حق ذاتی شورا برای تصمیم گیری مستقل صرفا براساس مصالح عمومی نه مصالح فردی بود و از آنجائیکه به این موضوع توجهی نشد استعفای خود را نوشتم و تحویل دادم و از جلسه خارج شدم . این تنها گزینه ای بود که میتوانستم با آن نسبت به وضعیت پیش آمده اعتراض کنم.

 

گفتنی است روز گذشته با ۵ رای موافق با استعفای  علی محمد میری شهردار پاوه موافقت شد و با ۵ رای مهندس دانا آذری به عنوان سرپرست و ۴ رای به عنوان شهردار پاوه انتخاب شد. پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه ضمن تقدیر از تلاشهای آقای میری برای مهندس دانا آذری در ادامه راه آرزوی موفقیت را دارد. 

16 پاسخ برای “شورائی که دیگران برایش تصمیم میگیرند آیا انحلالش بهتر از بودنش نیست؟

  • ناشناس در تاریخ فروردین 28, 1398 گفت:

    آنچه که تاریخ شورای شهر پاوه نشان داده (به عزیزان ادوار شورا بر نخورد که منظوری نیست ) هیچگاه این افراد نتوانسته اند به یک تصمیم گیری عقلایی و لازم برسند نمی توان یک طرفه به قضاوت رفت ایده پور طی این چند سال که سالهای سخت اقتصادی نیز بوده با درایت رفتار نموده و کسی منکر تصمیم گیری های راهبردی ایشان در بزنگاهها نیست و نمی توان تقصیری را متوجه ایشان نمود مهمترین تقصیر در شوراهای ما پافشاری بر مواضع خود و نبود فرهنگ به توافق رسیدن از طریق گفتمان علمی- اجتماعی است هر گاه افرادی در جامعه یافت شدن که فرهنگ گفتمان علمی – اجتماعی را جایگزین بغضها و اصرارهای بدون پشتوانه علمی اجتماعی و شخصی (گاهاً ) نمودند آنگاه هیچ مقام مسئولی خارج از گود شورا از دور هم نمی تواند در امور دخالت کند وقتی اینگونه نگرشی وجود ندارد ایده پور و ایده پورها مجبور می شوند برای تسریع در رتق و فتق امور وارد میدان شوند و چرخش چرخ معیوب را به هر طریقی اصلاح نمایند .

  • صادقی در تاریخ فروردین 26, 1398 گفت:

    چند تا نکته خدمت تون عرض کنم متاسفانه احساس میسه که اقای اذری را فقط و فقط به یک علت اورده اند و ان هم به دلیل ارادتی که هنوز فرماندار و دو نفر از اعضای شورا به شهردار قبلی دارند و با احترام به اقای اذری میخواهند لیاقت و توانایی اقای میری را با اقای اذری مقایسه کنند و بعد دوره به مردم بگویند دیدید این همه بومی بومی کردید و اقای میری را مستعفی کردید چه بر سر این شهر امد و دیدید مخالفان اقای میری چقدر در اشتباه بودند و دیدید که حقانیت ما ثابت شد . من صادقانه از اقای آذری میخواهم با تدبیر تصمیم بگیرد یک عمر پشیمانی بدنبال این ارتقای شماست تا زمانی که این شهر پوست نیاندازد و عده ای این حلوای شورا را رها نکنند و مردم با دید باز انتخاب نکنند هر کسی در این جایگاه قرار بگیرد فقط افسوس و سرخوردگی برایش باقی می ماند و بس . به نظر من اقای احمدی همینکه احساس میکنه نماینده مردمه و زیر بار امر دیگران و معامله های پشت پرده نمیره جای قدردانی داره .به اقای اسلامی نیا توصیه میکنم افکار عمومی رو افکار نزدیکانش ندونه و در عملکرد خودش جدا تجدید نظر کنه به نظر من اسلامی نیای سالهای دور تفاوت زیادی با اسلامی نیای امروز داره ایشان باید به التیام برگرده و التیامی برای مردم شهرش باشه .از اقای لطف اللهی با تجربه انتظار بیشتری میره البته در دورانی که دولت همه مردم رو مایوس کرده لااقل همینکه ایشان امورات هر چند شخصی مردم را پیگیری میکنه جای تقدیر داره یه سری فکر میکنن امورات شخصی مردم را تسهیل کردن به معنای کار غیر قانونیه که صحیح نیست بی تعارف اقای جراح زاده هم باید به مدرسه برگرده و در امر تربیت ورزشی بچه ها تلاش کنه از اقای مرادی هم انتظار بسیار بیشتری می رفت اینکه تسلیم امر فرماندار شدن برای خیلیها جای تعجب و سواله . اقای ایده پور اواخر احساس میشه که عمدا سعی میکنه توجه رسانه ها رو به هر موضوعی غیر از فرمانداری جلب کنه و با احترام به نوعی بر عملکرد غیر قابل قبول خودشون سر پوش بزاره .از دادستان انتظاری غیر از توصیه به برگشتن شورا و فرماندار به قانون نمی رفت که با احترام مشاهده نکردیم . پاوه شهریه که هر چند برای اباد کردنش باید جنگید اما به دلیل وسعت کمش می شد در ده ساله گذشته لااقل چهره فیزیکی شهر رو تغییر داد اما جنگ های چندین ساله اعضای شورا فقط فرصت های عکس رو بهش داد .برای اقای اذری ارزوی موفقیت دارم

  • ناشناس در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    درود به آقای احمدی

  • ناشناس در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    خدایی را سپاس گذارم که هر از چند در این دیار می بینیم که کسی هست در برابر دیکتاتوری بایستد و با انصرافش از حقوق مردم دفاع می کند. این همان روحیه کردانه بدور از دغال بازی است.

  • پرویز در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    جناب احمدی گزینه هایی که مد نظر شما برای شهردار شدن هست کدام ها هستن با دانا آدری مخالف هستین گزینه شما برای شهردار شدن کیست

  • شهروند در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    ازماست که برماست شورا برای مردم خودمون زرنگ واعتراض می کنندولی برای غرباکف میزنن آفرین جبهه گیری برابرامام جمعه محترم ونماینده برای خودشیرینی عده ای وسکوت دربرابرغربا آی ماشالله شورا

  • شهروند در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    اگه نماینده ی مردمی و دلت برای شهر و مردمت میسوزه پس استعفا رو میدادی فرماندار و زیر بار نمیرفتی بزار تا شورا منحل میشد اینهم خدمتتون بگم که مردم پاوه دیگه برای دوره های بعدی به امثال شماها اعتماد ندارن چونکه ……….

    امیدوارم مدیر سایت نظرمو به اشتراک بزاره

  • نوسود در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    جناب مهندس دانا آذری ۱۲ سال شهردار نوسود بوده و چندین سال به عنوان شهردار نمونه استان انتخاب شده و خدمات شایانی را به این شهر ارائه داده‌اند که پس از پایان دوره سوم مسؤولیت‌شان و با روی کار آمدن شورای جدید، این مسؤولیت را به همکار خدوم و شایسته خود جناب آقای خسروی تحویل دادند. برای هر دوی این دو بزرگوار آرزوی موفقیت داریم.

  • farzad در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    مهندس آذری در دوران تحصیل از بهترین ها بود و اگر با تعهد و اخلاص همراه شود می تواند در جهت عمران شهر پاوه بسیار مفید باشند

  • هومن آژند در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    درود به شرف انسانهای که در مقابل ناعدالتی خواهند ایستاد و زیر بار هیچ‌حرف ناحقی نخواهند رفت . براستی این شهر به کجا میرود ؟ از دیگر عزیزان شورا انتظار میرود به خاطر وجدان خودشان که تنها محکمه ای ست که احتیاج به قاضی ندارد در مقابل زیاده خواهی افراد بایستند چرا که سالها به طول می انجامد تا این استقلال از بین رفته شورا دوباره برگردد. آقای احمدی به واقعیت نشان دادید که میشود ایستاد و زیر بار نرفت و خوشحالم چنین مردانی در شورا حضور دارند. دوران چشم قربان وبله قوربان گفتن های غیر واقعی امیدوارم در این شهر به پایان برسد چرا که شهر ما شهرشهیدان بزرگیست که تن به ذلت ندادن تا وجبی از این خاک به دست بیگانه نیفتد.امیدوارم این اختلاف های تحمیلی !! ؟؟ با زیرکی شما اعضای محترم شورا به پایان برسد تا هیچ کس نتواند از این اختلافات سوئاستفاده کند و به این باورم که سیاست و زیرکی آقای لطف الهی در کنار شهامت و کاردانی کاک احسن و پاک دستی و تجربه آقای اسلامی نیا و توان جوانی کاک سامان میتوان به این شهر خدمت نمود .

  • شهروند در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    انتخاب‌هایی اینچنین وشتابزده برای شهرداری پاوه نتیجه ش همان میشود که بزرگترین پروژه این شهر موزاییک پیاده روها وپرکردن چاله خیابانهایش است.

  • پاوه در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    اگه با درایت فرماندار نبود که یک نیروی سالم را شهردارکند که تا ابد پاوه بدون شهردار بود دست مریزاد به فرماندار محترم که یک نیروی سالم را پیشنهاد داده تا خیالات باطل عده ای به واقعیت تبدیل نشه

  • Fateh galali در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    برنامه داشتن و با برنامه خود را که معرفی کردن اولین واساسی ترین شاخص وطلب مجموعه ایست که هر کاندید باید دردست داشته باشد برای معرفی خود به آن مجموعه.حالا مجموعه ممکنه یک شرکت .یک شهر یا یک استان و کشور باشد.وحتی یک کاندید برای تضمین اجرای برنامه های خود باید ضمانت اجرا داشته باشد که معمولا یک فرصت زمانی چند ماهه برای نشان دادن تواناییهای خود به کاندید داده میشود ،وبعد از آن تصمیم به تایید یا رد آن گرفته میشود.من بعنوان یک شهروند با مطالعه اتفاقات و گفته های جناب آقای احمدی در این جلسه که اپتدایی ترین حق وپرسه انتخاب یک مدیر برای مدیریت شهر از منتخبین مردم گرفته شده ،حق را به ایشان میدهم وتحسین میکنم شهامت ودفاع از حق مردمش را که نماینده حداقل آندسته از همشهریان است که به ایشان وتعهداتش رای داده اند.وانتظار دارم در شهر من هم قانون واستقلال رای و نظر حرمت داشته باشد.

  • پاوه در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    آخرش نفهمیدیم استعفا دادی یا ندادی.
    والا شورا جای این حرفا نیست.این مطالب رو هر بچه ای بخونه خندش میگیره.آخه جلسه هرکجا برگزار بشه چه فرقی میکنه.یا فرماندار وقتی چیزی میگه میتونستی امضا نزنی.هیچکس نمیتونه کسی رو مجبور کنه

  • شهروند نوسودی در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    من از انتصاب انجام شده در تعجبم ,فردی که صلاحیت اداره یک شهر کوچک رو نداشته چطور میتواند در یک شهرستان بزرگ موفق شود

    کاش انتخابها مسولین محترم واقع بینانه بود

  • کاوان در تاریخ فروردین 25, 1398 گفت:

    الحق شما نماینده واقعی مردم هستید اقای مهندس احمدی