س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 02:52

شهر پاوه در بخش فرهنگی و هنری غنی است/پیمان حسن زاده

شهر پاوه در بخش فرهنگی و هنری غنی است/پیمان حسن زاده

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:آیا میدانید شهر پاوه در بخش فرهنگی؛هنری بسیار غنی و ثروتمند است.۱. آیا میدانید پاوه تنها شهر زیر چهل‌هزار نفر است که داری سینما میباشد.۲. آیا میدانید پاوه دارای ارکستر فیلارمونیک میباشد که نشانگر هویت فرهنگی،هنری یک شهر است.۳. آیا میدانید پاوه دارای اولین خانه موسیقی غرب کشور و چهارمینِ آن […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:آیا میدانید شهر پاوه در بخش فرهنگی؛هنری بسیار غنی و ثروتمند است.۱. آیا میدانید پاوه تنها شهر زیر چهل‌هزار نفر است که داری سینما میباشد.۲. آیا میدانید پاوه دارای ارکستر فیلارمونیک میباشد که نشانگر هویت فرهنگی،هنری یک شهر است.۳. آیا میدانید پاوه دارای اولین خانه موسیقی غرب کشور و چهارمینِ آن در کل کشور میباشد.

 

۴. آیا میدانید پاوه با جمعیت کمتر از چهل‌هزار نفر دارای سه آموزشگاه موسیقی میباشد.۵. آیا میدانید پاوه بیش از سی سال است دارای انجمن نمایش و انجمن ادبی میباشد.۶. آیا میدانید خانە دف پاوە از اولین خانە‌دف‌های تاسیس شدە در کشور میباشد کە از مکان آن میتوان بعنوان یکی از زیباترین مکانهای هنری نام برد.۷. آیا میدانید انجمن زیست محیطی پاوه(ژیوای)بافعالیتهای دوسال گذشته‌ی خود بعنوان یک انجمن شناخته شده در کشور مطرح میباشد.

 

٨. آیا میدانید انجمن پیشگیری از اعتیاد پاوه(ژیانه‌وه) جز اولین انجمن‌های ثبت‌شده‌ی سمن در استان و شهرستان میباشد که حدود دو دهه از فعالیت آن میگذرد و همچنان در حال تلاش برای پیشگیری از اعتیاد میباشند.۹.آیا میدانید شهرستان پاوه با دارا بودن حدود سی انجمن سمن(سازمانهای مردم نهاد) متشکل از انجمن‌های خیریه،فرهنگی، هنری،زیست محیطی، اجتماعی و.. به نسبت جمعیت بعنوان شهری با بیشترین سمن در کل کشور شناخته شد کە از جمله آنها میتوان انجمنهای فریا،التیام،صلاح‌الدین‌ و نیک‌اندیشان را نام برد که نامی فرامنطقه‌ای دارند.

 

۱۰.آیا میدانید پاوه در زمینه طراحی،نقاشی گرافیک وخطاطی دارای چندین آموزشگاه در سطح پیشرفته میباشد.۱۱. آیامیدانید بیش از یکسال از دایر شدن کلاسهای وشت و پایکوبی(هه‌لپه‌رکی) ویژه‌ی آقایان به سبکهای اصیل هورامی و سایر مناطق کوردی میگذرد.۱۲. آیا میدانید پاوه تنها شهریست که دارای میدانی با نام یکی آلات موسیقی میباشد(میدان دف)۱۳.آیا میدانید پاوه دارای سە مرکز چاپ و انتشار(ئارۆ،زاز و قلم معاصرکورد)میباشد.

 

۱۴. آیا میدانید پاوه دارای ماهنامه تخصصی (کۆمه‌کال) و مجله‌ی (هانه) میباشد.۱۵.آیا میدانید سایت‌های خبری،تحلیلی در پاوه هر سال بعنوان سایت‌های برتر استان شناخته میشوند.۱۶.آیا میدانید پاوه حدود دوسال است دارای خانه سیاچمانه میباشد که بعلت نبود جاومکان، فعالیتهای آن در سالن انجمن موسیقی صورت می‌پذیرد.(لازم به ذکر است فعالیتهای این نهاد بصورت آکادمیک بر روی موسیقی هورامی در حال انجام است که در آینده‌ای نزدیک کتاب ویژه‌ی موسیقی هورامان بصورت علمی با دانش موسیقایی چاپ و روانه بازار خواهد شد).

 

۱۷.یا کتاب مشاهیر پاوه از پنج قرن پیش تا بحال را مطالعه فرموده‌اید تا به سطح دانش و فرهنگ این شهر ببالید و بدانید کە پاوه به دلیل وجود بیش از ۲۶۰ شاعر به شهر شاعران معروف است.۱٨.آیا میدانید پاوه دارای انجمن تخصصی دکلمه میباشد.۱۹. آیا میدانید پاوه در حال ثبت انجمن عکاسان نیز میباشد.۲۰. آیا میدانید پاوه دارای انجمن سینمای جوان میباشد.

 

بیایید با امیدواری و ژرف‌نگری قدر این داشته‌ها را بدانیم و از آنها حمایت کنیم چرا که این داشته‌ها گنجینه‌های گرانبهایی هستند که به آسانی برای فرزندانمان به‌ دست نخواهند آمد.