د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 05:47

دبی آب هانه کوان پاوه از مرز ۲۹۰۰ لیتر در ثانیه گذشت/ بارشها به ۱۳۲۶ میلیمتر رسید

دبی آب هانه کوان پاوه از مرز ۲۹۰۰ لیتر در ثانیه گذشت/ بارشها به ۱۳۲۶ میلیمتر رسید

به گزارش سلام پاوه: مدیر منابع آب منطقه ای اورامانات از دبی بالای آب چشمه هانه کوان ، سراب هولی ، سراب روانسر در منطقه اورامانات خبر داد. ایوب زائبی مدیر امور آب منطقه ای اورامانات در گفتگو با سلام پاوه عنوان کرد: بر اساس بارشها و با احتساب  بارش ۱۸۸٫۱ فروردین ماه سال جاری بارش […]

به گزارش سلام پاوه: مدیر منابع آب منطقه ای اورامانات از دبی بالای آب چشمه هانه کوان ، سراب هولی ، سراب روانسر در منطقه اورامانات خبر داد.

ایوب زائبی مدیر امور آب منطقه ای اورامانات در گفتگو با سلام پاوه عنوان کرد: بر اساس بارشها و با احتساب  بارش ۱۸۸٫۱ فروردین ماه سال جاری بارش سال زراعی به در روانسر ۷۹۵٫۷ میلیمتر رسید.

وی تصریح کرد: این بارندگی در شهرستان روانسر موجب شد که دبی آب سراب روانسر به قریب شش هزارو ۱۰۰ لیتر در ثانیه برسد.

 

 مدیر منابع آب منطقه ای اورامانات عنوان کرد: بر این اساس و با احتساب بارش در فروردین ماه سال جاری تا امروز صبح بارش سال آبی و زراعی به ۱۳۲۶ میلیمتر رسید.

ایوب ذائبی گفت : با توجه به این که سراب ها و چشمه سار های پاوه اغلب از تشکیلات آهکی و سازند سخت منطقه تغذیه می گردند بنابراین بارش برف در ارتفاعات بسیار مفیدتر و تاثیر گذار تر در آبدهی چشمه ها و دوام آبدهی آنها در تابستان می باشد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تغذیه یخچال ها و فرو چاله های طبیعی کوه های شاهو افزود:کاهش دما در ارتفاعات و بارش برف از جمله نعمات و برکات در فروردین ماه بود .

وی تصریح کرد: جوشش دوباره چشمه سار ها و سراب ها و طغیان آب رودخانه های سیروان، پاوه رود و مره خیل اتفاق افتاده آبدهی لحظه ای سراب هانی کوان ۲۹۸۷ لیتر و سراب هولی ۴۹۵ لیتر در ثانیه اندازه گیری شده است .