د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 09:40

بازوند،مرد سربلند بحرانها…/آرمان فیضی

بازوند،مرد سربلند بحرانها…/آرمان فیضی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:از زمان انتخابش به عنوان استاندار کرمانشاه مدت زیادی نگذشته بود که زلزله ای عظیم و ویرانگر لرزه به اندام استان کرمانشاه انداخت و تمام برنامه‌های بازوند برای توسعه ی استان را دچار چالشی بزرگ کرد. کرمانشاه در ماتم و بحرانی بزرگ فرو رفته بود و نیازمند مدیریتی ویژه بود تا […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:از زمان انتخابش به عنوان استاندار کرمانشاه مدت زیادی نگذشته بود که زلزله ای عظیم و ویرانگر لرزه به اندام استان کرمانشاه انداخت و تمام برنامه‌های بازوند برای توسعه ی استان را دچار چالشی بزرگ کرد. کرمانشاه در ماتم و بحرانی بزرگ فرو رفته بود و نیازمند مدیریتی ویژه بود تا بلکه عمق فاجعه بیش از این دردناک نشود و تسکینی هرچند اندک بر آلام مردم داغ دیده باشد.

بازوند از همان ساعات اولیه ی حادثه، خود را به قلب حادثه رساند و در کنار مردم زلزله زده بود و در قلب ماجرا به مدیریت بحران پرداخت. درست است که این کارها در آن شرایط وظیفه ی هر مدیر وظیفه شناسی است اما ارزش کار بازوند زمانی مشخص می شود که حادثه ی زلزله ی کرمانشاه را با حادثه ی چند روز اخیر سیل ویرانگر در استان گلستان مقایسه کنیم.

جایی که بعد از چند روز از وقوع حادثه خبری از استاندار گلستان در محل وقوع حادثه نیست و در کمال تعجب مشخص می شود که ایشان در سفر خارج از کشور به سر می‌برند. به راستی که مدیران در بحران هاست که به خوبی عیار مدیریتی خود را به نمایش می‌گذارند. مردم انتظار دارند که مدیران در هنگام بحرانها کنار آنها باشند نه آنکه از دور رنج مردم بحران دیده را به نظاره بنشینند.

زلزله ۳\۷ ریشتری کرمانشاه به راستی که یکی از بزرگترین حوادث طبیعی بود که در سده ی اخیر در کشور به وقوع پیوست و مدیریت بحران چنین واقعه ی عظیمی کاری بس سخت و دشوار بود، اما بازوند در مدیریت کردن این بحران نمره ی قبولی گرفت که گواه آن رضایت مردمی و مسئولان مافوق در آن زمان بود. البته این به این معنا نیست که در مدیریت چنین بحرانی هیچ گونه کم و کاستی وجود نداشته است اما باید گفت به نسبت سایر حوادث طبیعی که در سالیان گذشته در کشور رخ داده بود، مدیریت این بحران کم نظیر بود.

بعد از مدیریت اولیه ی بحران، بازوند قول داد تا پایان بازسازی شهر و روستاهای زلزله زده در کنار مردم باشد و تمام هم و غم خود را بر آن گذاشت که زلزله را تبدیل به فرصتی برای توسعه ی استان بنماید.بازوند در زمینه ی امهال وام های مناطق زلزله زده سنگ تمام گذاشت و تلاش هایش در این زمینه فراموش نشدنی است.هم چنین در ادامه با تلاش های بی وقفه ی او میزان تسهیلات بازسازی نیز با موافقت هیئت دولت افزایش یافت.بعد از زلزله ۳\۷ ریشتری، زمین استان کرمانشاه آرام ننشست و هزاران پس لرزه دامن گیر استان شد.

چندین بار شاهد زمین لرزه های با قدرت بیش از پنج ریشتر بودیم که هر بار منجر به بحران های جدیدی می شدند اما هر بار هوشنگ بازوند،استاندار خستگی ناپذیر کرمانشاه در کمترین زمان ممکن خود را به قلب حادثه می رساند و حضور او مایه ی دلگرمی مردم بود.بحران هایی که در زمان سکانداری بازوند تا به این لحظه به وجود آمده اند علی رغم اینکه زمان زیادی را از او گرفته است اما او همچنان با سعه صدر و خستگی ناپذیر در کنار مردم بوده و بحرانها را مدیریت کرده است.

بازوند در طی این مدتی که استاندار کرمانشاه بوده است،در قلب مردم محروم و رنج دیده ی این دیار جای گرفته است و پیر و جوان از او تعریف و تمجید می کنند.خود بازوند نیز در طی این مدت ثابت کرده است که دلسوز این دیار است و دل در گرو آبادانی آن دارد و در این راه تا به این لحظه از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.هر چند که زلزله برنامه های بازوند برای توسعه استان را دچار اختلال کرد اما باز هم با این وجود او دست از تلاش برنداشته است و هم چنان با وجود دشواری ها،مشغول پیاده کردن برنامه هایش در جهت رفع مشکلات و توسعه ی استان است.به راستی که بازوند تا به این لحظه از بحرانها سربلند بیرون آمده است و امید است با همراهی خود مردم و البته سایر مدیران،هم چنان ثابت قدم باشد و در راه اعتلای این استان موفق و سربلند باشد.

2 پاسخ برای “بازوند،مرد سربلند بحرانها…/آرمان فیضی

  • سعید در تاریخ فروردین 4, 1398 گفت:

    اینکه یک نفر مرخصی بوده و…فک نکنم توجیه خوبی برای بی کفایتی مسئولی باشد از طرف دیگر باید توجه داشت هنوز زلزله زده های هم استانیمون کم نیستن که توو کانکس زندگی میکنند..زیر ساخت های کشور ما به مراتب ویرانتر از چیزی است که یه استاندار بودن یا نبودنش بتونه موثر باشه…هر چند انتظار میرفت حداقل استاندار گلستان در اسرع وقت خودشو به اونجا میرسوند..آقای بازوند زحمت زیادی کشیدن ولی همیشه کشور ما با سوئ مدیریت همراه بوده…یادمون نره اگه سرپل الان رنگی از زندگی تووش دیده میشه مردم اقصا نقاط دنیا و ایران براش سنگ تمام گذاشتن..خیرین و چهره های سرشناس شاید چیزی بیشتر از بودجه مردمی برای سرپل جمع کردند.چیزی که اگه نبود الانم دولت روحانی نمیتونست جمعش کنه…لطفا موفقیت یا عدم موفقیت رو به یک نفر خاص ربط ندیم…بازی رسانه ای مبهم تر از برداشت ما مردم عادیه..جهانگیری دیروز بود که گفت استاندار با هماهنگی من رفته مرخصی ولی پسفردا کنارش گذاشت….چرا؟؟؟عوام فریبی

  • ناشناس در تاریخ فروردین 4, 1398 گفت:

    دست مریزاد اقای بازوند واقعا مرد روزهای بحران بودی و هستی