ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 02:35

عدم حضور دو عضو شورا در جلسات بررسی استعفای شهردار پاوه/یا میری یا هیچکس!!!

عدم حضور دو عضو شورا در جلسات بررسی استعفای شهردار پاوه/یا میری یا هیچکس!!!

به گزارش سلام پاوه ؛ در پی استعفای شهردار پاوه این پایگاه خبری تحلیلی بنا به دلایلی سعی نمود موقتا از تحلیل و واکاوی این موضوع پرهیز نماید و انشاء و ایراد دیدگاه کامل خود را به فرصت مناسب تری موکول نماید . آنچه که پیداست سایه مستهجن منافع شخصی عده ای قلیل همواره سعی خواهد […]

به گزارش سلام پاوه ؛ در پی استعفای شهردار پاوه این پایگاه خبری تحلیلی بنا به دلایلی سعی نمود موقتا از تحلیل و واکاوی این موضوع پرهیز نماید و انشاء و ایراد دیدگاه کامل خود را به فرصت مناسب تری موکول نماید .

آنچه که پیداست سایه مستهجن منافع شخصی عده ای قلیل همواره سعی خواهد نمود تا بر منافع عمومی شهر سایه افکند و سیاستهای نمایندگان مردم در شورای شهر را تحت تاثیر قرار دهد لکن افکار عمومی جامعه دست های آلوده و پنهان را از دسترسی به منابع عمومی و ارضاء نیازهای شخصی شان کوتاه خواهد نمود .

 

به باور ما از همان ابتدای کار شواهد متقن ؛ تناقض در وعده های انتخاباتی ؛ عبور تحقیر آمیز از نیروهای متعهد و متخصص ؛ پذیرش مدارک اقای میری پس از مهلت قانونی مندرج در فراخوان ؛ نمایش عوام فریبانه فراخوان ؛ پذیرش و رسانه ای کردن آنی استعفای نانوشته و شفاهی شهردار منتخب ( جناب اقای دکتر برهان ولدبیگی ) در چشم به هم زدنی و این روزها مخالفت با استعفای اقای میری و عدم حضور دو عضو شورا در چندین جلسه رسمی شورا جهت تایید یا رد استعفا و تعیین سرپرست موقت حکایت از شعار پنهان “یا میری یا هیچکس “ دارد .

 

این پایگاه خبری تحلیلی در نظر دارد تا در آینده ای نزدیک به تشریح مستند عملکرد دو ساله شورای شهر و شهردار مستعفی بپردازد و از بسیاری از ناگفته ها ؛ پشت پرده ها و حاشیه ها پرده بر دارد .

 

بنا به دعوت رئیس شورای شهر پاوه صبح روز دوشنبه ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۷ جهت تنویر افکار عمومی در جلسه ای با حضور چهار عضو شورای شهر ( دلشاد جراحزاده پس از استعفای اقای میری در هیچ جلسه ای حضور نیافته است ) ؛ حاج محمد فاروق یوسفی از پاوه پرس ؛ یاسر خالدی زاد از کومکال و خانم بیان شریفی فعال فضای مجازی با موضوع استعفای شهردار پاوه حضور یافتیم . و خلاصه ای از این نشست را جهت تنویر افکار عمومی تدوین و رسانه ایی کردیم. هرچند در این نشست مسائلی که بار حقوقی داشت (از جمله هزینه کردها و بدهی آب و … )نیز مطرح شد و به خاطر ایجاد نشدن تنش دوباره از درج آن امتناع شد.

 

جهانبخش لطف الهی در ابتدای جلسه ضمن تقدیر از اصحاب رسانه ؛ اختلاف سلیقه اعضای شورا را امری طبیعی برشمرد .

 

وی ضمن تقدیر از زحمات اقای میری خاطر نشان ساخت با وجود اختلاف نظر سه عضو شورا با شهردار به این نتیجه رسیدیم که ماندن اقای میری در سمت شهرداری پاوه در جهت مصالح عمومی شهر نیست و ما نیاز به شهردار توانمندتر و خلاق تری داریم کسی که خلاق و دارای برنامه باشد .

 

جهانبخش لطف الهی افزود: انجام کارهای روتین شهرداری هنر نیست و ما احساس میکنیم نیازمند شهرداری با ابتکار عمل بیشتر هستیم و متاسفانه باید به صراحت اعلام نمایم که اقای میری فاقد هر گونه خلاقیت عمل و نواوری بود .

 

وی ضمن انتقاد شدید از عدم حضور دو عضو شورا در سه جلسه گذشته تعیین تکلیف استعفای شهردار ؛ عدم حضور آنها را در موقعیت حساس کنونی اعلام دشمنی با مردم قلمداد نمود .

 

لطف الهی جلسه تعیین تکلیف استعفای شهردار و تعیین سرپرست موقت را در شرایط حساس کنونی بسیار ضروری خواند و عنوان نمود طبق قانون سرپرست موقت میتواند از سه روز تا سه ماه در سمت خود باقی بماند چه بسا در مدت یاد شده شورا ضمن بررسی عملکرد ایشان موافق معرفی وی به عنوان شهردار هم باشد و یا اینکه در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به معرفی گزینه دیگری به عنوان شهردار اقدام نماید که این مورد نیاز به برگزاری جلسات متعدد با اعضای شورا دارد .

 

وی یادآور شد برای انجام بهتر امورات مردم از هیچ چیزی دریغ نخواهد کرد و معتقد است امورات مردم امورات شخصی نیست و با افتخار حاضر است برای پیشبرد اهداف مردم دست به دامن تمام مسئولین شود .

 

سامان مرادی دیگر عضو شورا اسلامی شهر پاوه ضمن آرزوی سالی پر از موفقیت و سلامتی برای شهروندان عدم حضور خود در فضای مجازی و پاسخگو بودن را در چند روز اخیر تنها به دلیل پرهیز از ایجاد هر گونه تنش ناخواسته عنوان نمود و گفت: در تمام طول شبانه روز آماده پاسخگویی به مردم بوده و خواهد بود .

 

وی ضمن آنکه عدم حضور دو عضو شورا را حق قانونی آنها دانست گفت : معتقد است در وضعیت کنونی که تنها چند روز به ایام عیدنوروز باقی مانده است عدم حضور اقای اسلامی نیا و جراحزاده در سه جلسه اخیر شورا و تعیین تکلیف استعفای شهردار امورات ارباب رجوع را به تاخیر انداخته و مانع پیشبرد اهداف شهرداری خواهد شد.

 

مرادی معتقد است شهردار استعفای خود را نوشته است و در وضعیت کنونی رجوع به قانون و معرفی فرد جایگزین به مراجع ذی صلاح تنها راهکار منطقی و قانونی است.

 

وی خواستار مشارکت تمامی اعضای شورا در این جلسه و همدلی بیشتر اعضای شورا شد.

 

نائب رییس شورای شهر پاوه در سخنانی خاطر نشان ساخت عدم حضورش در فضای مجازی به دلیل مشغله فراوان و البته تا حدودی هم به دلایل دیگری است .

 

وی ضمن انتقاد از عملکرد اقای میری گفت: همیشه و حتی در حضور اقای میری هم گفته ام که ما نیاز داریم تا بهتر و حرفه ای تر عمل کنیم زمان بسیاری از ناگفته ها را بازگو خواهد کرد و کسانی که دست به قضاوت عجولانه و غیر منصفانه خواهند زد با گذشت زمان بسیاری از حقایق را در خواهند یافت .

 

وی گفت : در جلسه اخیر شورای شهرپاوه با مسئولان استانی نیز مشکلات آقای میری را که قبلا نیز در صحن شورا و با حضور خود شهردار مطرح کردم آنجا نیز دوباره مطرح کردم و به مسئولان استانی گفتم .

 

احسن احمدی گفت: در مورد تعیین سرپرست شهرداری با محدودیت خاصی مواجه هستیم اما به سرپرست موقت هم فرصت لازم را خواهیم داد تا تواناییهای خود را بروز دهد در صورتیکه با اعضای شورا به این نتیجه برسیم که وی لیاقت شهردار شدن را دارد چه بسا که سرپرست موقت را به عنوان شهردار هم معرفی نماییم .

 

وی افزود: آنچه که اهمیت دارد منافع عمومی شهر و معرفی فردی توانا و متعهد است .

 

حیدر اسلامی نیا که در اواخر نشست خبری در جلسه حضور یافت در سخنانی کوتاه مشغله خانوادگی را دلیل عدم حضور در سه جلسه اخیر تعیین تکلیف استعفای اقای میری عنوان کرد و معتقد بود که باید در جلسه مذکور به جای انتخاب سرپرست مستقیما شهردار انتخاب شود که با واکنش حاضرین و سوال خانم بیان شریفی مواجه شد .

 

فرهاد صالحی مدیر مسئول سلام پاوه نیز برداشت شخصی خود از درخواست حیدر اسلامی نیا را اینگونه پاسخ داد و گفت مشخصا برداشت شخصی من اینست که اقای اسلامی نیا و جراحزاده در صدد هستند تا با طرح انتخاب مستقیم شهردار جدید و سپس رد صلاحیت وی اقای میری را دوباره در سمت خود ابقا نمایند و جریانی مشابه حذف دکتر برهان ولدبیگی را تکرار نمایند که اقای اسلامی نیا ضمن رد آن؛ این اظهار نظر را برداشت شخصی وی دانست .

 

صالحی همچنین از برخورد سلیقه ای آقای میری با رسانه ها و شکایت از شهروندان و عملکرد وی بشدت انتقاد کرد.

 

وی همچنین از عدم شفاف سازی اعضای شورا در زمینه عملکرد آقای میری و استعفا و انتخاب وی نیز انتقاد کرد و خواستار شفاف سازی اعضای شورا شد که با واکنش رئیس شورای شهر روبر شد.

 

اسلامی نیا در ادامه سخنانی را مطرح کرد که با واکنش سه عضو دیگر شورا روبر شد .

 

وی از اصحاب رسانه خواست بخشی از سخنانش رسانه ای و حتی ضبط نشوند و در این راستا بنا به درخواست آقای اسلامی از درج این سخنان امتناع شد.

 

محمد فاروق یوسفی مدیر مسئول پاوه پرس ضمن تمجید از شهردار مستعفی یادآور شد اکثر شهرداریها با مشکل پرداخت حقوق کارکنان خود مواجه هستند در حالیکه اقای میری دارای انضباط مالی بود .

 

وی با انتقاد از سه عضو موافق استعفای میری خطاب به انها گفت دلایل شما برای خلاق نبودن اقای میری چیست؟ و اینکه آیا در مدت دو سال فعالیتتان راهکاری به اقای میری داده اید ؟ و یا اعتباری برای ایشان جذب نموده اید ؟

 

یوسفی در ادامه معتقد بود با وضعیت فعلی استعفای اقای میری منطقی بوده است .

 

وی فشارهای وارده را عامل اصلی استعفای میری  دانست .

 

سخنان آقای یوسفی نیز با واکنش مستند سه عضو شورای شهر و پاسخ به ایشان همراه شد.

 

بیان شریفی در اظهار نظری بسیار دقیق و شفاف ؛ از نحوه انتخاب آقای میری در جریان فراخوان و همچنین پذیرش استعفای سریع دکتر برهان ولدبیگی انتقاد کرد و افزود :دلیل استعفای اقای میری تا حدی مشخص است و قضاوت را  در این باره بر عهده افکار عمومی میگذاریم.

وی مشغله خانوادگی را توجیه قابل قبولی برای عدم حضور در جلسات شورا ندانست و گفت برای حفظ جایگاه شورا ضمن کنار گذاشتن اختلافات ؛ بهتر انست هر چه سریعتر سرپرست شهرداری تعیین شود .

شریفی عدم اطلاع رسانی درست شورا را عامل گرم شدن بازار شایعات دانست .

یاسر خالدی زاد مدیر مسئول نشریه کومکال در اظهار نظری کوتاه معتقد بود شورا در اطلاع رسانی بسیار ضعیف عمل کرده است و چندین راهکار مناسب ارائه نمود.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در حالی که سناریوی انتخاب میری به عنوان شهردار پاوه پس از فراخوان عمومی شورا باعث حذف چهره هایی همچون دکتر ولدبیگی ، و بیش از ده نفر مهندس متخصص و بومی شهرستان پاوه شد . بنظر می رسد عدم حضور دو عضو شورای شهر پاوه (آقایان اسلامی نیا و جراح زاده ) در جلسات تعیین وضعیت استعفای شهردار پاوه حکایت از یک سناریو جدید می دهد که امیدواریم هر اتفاقی صورت می گیرد به نفع شهر و عموم مردم باشد. این رسانه یکی از رسانه های منتقد عملکرد آقای میری به عنوان شهردار پاوه بوده است و معتقد است افراد بسیار شایسته تری از وی در این شهر وجود دارند که بتوانند سکان کشتی به گل نشسته شهرداری پاوه را با بهترین نحو ممکن بدست بگیرند و آن را هدایت کند.

5 پاسخ برای “عدم حضور دو عضو شورا در جلسات بررسی استعفای شهردار پاوه/یا میری یا هیچکس!!!

  • بهروزبابایی در تاریخ فروردین 3, 1398 گفت:

    باسلام خدمت باسعادت جناب صالحی ویوسفی عزیز یزرگواران یاپیشکسوتان عرصه رسانه دراورامانات وخسته نباشیدوعرض تبریک به مناسبت فرارسیدن بهارطبیعت.تمامی جلسات ومذاکرات چندساله اعضای شورای شهروشهرداری که بازحمت خودشماتهیه گردیده راعلاقمندان به پاوه خوب میدانندوبهترین قاضیان موجودهمین عزیزان وخوانندگان مطالب شمامیباشند.تهیه خبر.طرح موضوع.نحوه نگارش آن وهزاران ریزه کاری در حرفه شمابزرگواران وجودداردکه انجام صحیح آن علاوه بردانش وفن مهارت به آرامش کامل فکری وازبیرون بینی شماعزیزان نیازداردوزمانیکه شمادربطن ماجراقرارگرفتیدویکی ازطرفهای خبرشدین جای خیلی ازمناسبتهاتغییرمیکندو شایدرشته افکاروتحریرازدستتان خارج گرددوناخودآگاه چیزی بنویسیدکه هیچگاه درحالت آرامش حاضربه نگارش آن نباشید.خیلی سخت وغیرقابل باوره که ازحقیقت ماجرایی مطلع باشی ونتوانی واکنش مناسبه راابرازنمایی امایکی ازاصول خبرنگاری همین خودخوریهای درونی یک خبرنگاراست نقض صریح قانون-عدم جوابدهی بموقع مسئولین-دزدی-اختلاس-رانت-پارتی-سفارش وآشنابازی و….راهمه ملت این روزهابخوبی حس میکننداما چاره ای جزخودخوری ندارند.باشناخت ازرفتارهای درونی شما دوبزرگوار واطلاع ازخیرخواهی عمومی شهرستان توسط شما بعنوان یکی از دوستان و علاقمندان به شما عاجزانه تقاضامندم تاجای ممکنه دربطن ماجراها نباشید واین موضوع رانیز درون خانوادگی حل وفصل نماییدوراه رابرای شهرداربعدی مهیاسازیم.باتصدی حکومت توسط آقای خاتمی وعرصه شورا ودهیاریها به بدنه دولتی وملتی دوباره دوران خان وبیگ های قدیمی زنده شدهمان دورانی که انقلاب کردیم تا نباشند.شهید دادیم تادوباره نیایند.اسیروآواره وجانباز وخانه ویران وروستا نابود شدیم تا رانت وسفارش وبده بستانهای دوران پهلوی دیگربه اورامانات برنگرددوامروز به مانندهمان زمان مسئولیت اطراف ومحیط شهری خودرا داریم وبایدبخوبی مراقب باشیم که سهل انگاریهای روزمره بنام مسئولین به پای نظام وشهدا وآرمانهای انقلاب گذاشته نشوندوناخودآگاه درزمین دشمن بازی نکنیم.امیداست اعضای محترم شورای شهرنیزباحمایت وهمبستگی ازهمدیگرراه رابرای انتصاب شهردار جدیدروشن وکینه ولج ولجبازیهای دوران شهرداری گذشته رافراموش نمایند.باتجدیداحترامات علاقمندشهرپاوه بهروزبابایی

  • جوابیه قاطع صالحی به عضو شورای شهر در تاریخ فروردین 1, 1398 گفت:

    در پی انتشار مطلب انحرافی پایگاه خبری تحلیلی پاوه پرس نوشته اقای حیدر اسلامی نیا و درج عناوین اتهامی و نشر اکاذیب ؛ اینجانب فرهاد صالحی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه ضمن محفوظ دانستن حق شکایت در مراجع قضایی جوابیه خود را به شرح ذیل در همان پایگاه خبری منتشر می نمایم انتظار می رود پایگاه خبری پاوه پرس عینا مطلب اینجانب را منتشر نماید .

    قبل از هر چیز لازم می دانم عنوان کنم که فایل کامل صوتی نشست مذکور در اختیار اینجانب و اقای محمد فاروق یوسفی است جهت تنویر افکار عمومی و به منظور جلوگیری از ایراد شبهات ؛ نه شخص بنده بلکه از اقای محمد فاروق یوسفی خواهشمندم در صورت امکان فایل صوتی این نشست را منتشر نماید تا افکار عمومی در مورد تهیه گزارش و تحلیل سایت سلام پاوه از نشست مذکور و جوابیه کذب و انحرافی اقای اسلامی نیا به قضاوت بنشیند گزارش مستندی که ظاهرا انتشار آن به مذاق اقای اسلامی نیا خوش نیامده است و ایشان را انچنان خشمگین نموده که به قصد تشویش اذهان عمومی و انحراف افکار عمومی از موضوع اصلی ؛ دست به فرافکنی و ترور شخصیت بنده می زند و به جای پاسخ شفاف به دلایل عدم حضور در جلسات شورا از استاندار و معاونانش گرفته تا بنده و نماینده و زمین و زمان را متهم به اعمال فشار بر علیه شهردار می کند . انچه که خشم اقای اسلامی را بر افروخته است روشنگری ها و شفاف سازی های سایت سلام پاوه از نحوه انتخاب اقای میری تا استعفای ایشان است .اقای اسلامی نیا هنوز فکر میکند افکار عمومی جامعه همان چند نفری هستند که در هر حالتی در طرفداری از ایشان در گروههای مجازی دست به قلم می شوند و متعصبانه از امیال و افکار هر چند واهی ایشان حمایت می کنند مگر نه اینکه در تمام نظر سنجی های اخیر اکثر کاربران موافق استعفای اقای میری بوده اند ؟ به راستی دلیل اصلی حمایت نابجای شما از اقای میری چیست ؟
    جناب اقای اسلامی نیا خوب میدانم خشم شما از شفاف سازی بنده در مورد سناریوی دوباره ابقای اقای میری است سناریویی که با طرح و پیشنهاد انتخاب مستقیم شهردار به جای تعیین سرپرست از طرف شخص شما و با عدم حضور تان در جلسات شورا در پی تکمیل و پیاده سازی ان هستید .خشم شما از انتشار عینی گفته هایتان در نشست اخیر است گفته هایی که خوب می دانید با واکنش افکار عمومی مواجه خواهد شد خشم شما از بازتاب عینی گفته هایی است که انتشارشان تناقض در گفتار و کردارتان را اشکار میکند .خشم شما از طرح دوباره موضوع نحوه عملکردتان در جریان موضوع استعفای تحمیلی دکتر برهان ولدبیگی است . شما از روشن شدن و صقال افکار عمومی می ترسید اصحاب رسانه را به جلسه دعوت می کنید و انتظار دارید گزارش و شرح ماوقع ان جلسه رسانه ای نشود و توجیه می کنید که هدفتان ارامش جامعه است توجیهی که قطعا خودتان هم باورش نخواهید کرد. اقای اسلامی نیا به شعور افکار عمومی احترام بگذارید شما می خواهید ما سکوت کنیم و جامعه هم در سانسور شدید و بی خبری مورد نظر شما بماند تا شما به مقاصد مورد نظرتان برسید ؟
    فکر میکنم افکار عمومی با ید طویل شما در ترور شخصیت ؛فرافکنی به قصد تشویش و انحراف افکار عمومی آشنایی کامل دارند . ما را متهم کرده اید که در گزارش سایت سلام پاوه شما را به منفعت طلبی شخصی متهم کرده ایم شما از بازتاب نشست اخیر و شفاف سازی ما انقدر خشمگین شده اید که تسلط خود را از دست داده اید و قادر به فهم درست مطلب نشده اید ما نوشته ایم که سایه مستهجن منافع شخصی عده ای قلیل همواره قصد دارد سیاستهای اعضای شورا را تحت تاثیر قرار دهد واقعیتی که انتظار داریم شما هم تایید کنید عده ای که در پی منافع شخصی خود یقینا بارها قصد کرده اند تا سیاست های شخص شما را هم در شورا تحت تاثیر قرار دهند .البته انچه که مشخص است شما سایت کومکال را هم که عینا گفته های شما را در نشست اخیر منتشر نموده است متهم به تخریب علیه خود کرده اید و ظاهرا امروز در توضیحی خنده دار و در سلسله مراتب از دست دادن تسلطتان تصحیح کرده اید که نام بردن از سایت کومکال اشتباه تایپی بوده است توضیحی که تنها به منزوی شدن بیشتر شما در افکار عمومی منجر خواهد شد و نهایتا خشم شما از انتشار گفته هایی است که نیات واقعی شما را برای عموم مردم اشکار می سازد .

    جناب اقای اسلامی نیا مستند ؛ صریح و شفاف و نه سربسته و تهمت وار برای مردم بازگو فرمایید که مشاور نماینده بودن تا به این لحظه منجر به حصول کدامین منفعت و مطامع شخصی اینجانب شده است ؟ کدام عقل سلیمی ادعای شما در مورد اشاره بنده به اعمال فشار نماینده و استاندار در نشست شورا با اصحاب رسانه را می پذیرد مگر نه آنکه بنده مشاور رسانه ای نماینده هستم چرا میخواهید القائات ذهنی خود را منتسب به بنده نمایید ؟

    در پاسخ صریح ؛قاطع و مسلط خود به مطلب سراسر افترای شما ضمن رد تمامی اتهامات وارده و محفوظ نگاه داشتن حق شکایت کیفری برعلیه شما با استناد به فایل کامل صوتی نشست مذکور ؛ ۲۴ ساعت به شما فرصت می دهم تا مدارک محکمه پسند دال بر تایید ادعایتان را منتشر کنید در غیر اینصورت منتظر اقدامات بعدی و مطلب بعدی اینجانب بمانید .

  • شهروند در تاریخ اسفند 29, 1397 گفت:

    شنیدها حکایت از آن دارد قبل از استعفای آقای شهردار دونفر از اعضای شورای شهر که در جلسات حضور پیدا نمی کنند همراه با شهر دار به خدمت حاج ماموسا قادری رفتند موانعی که باعث می شوند شهردار رامتقاعد نمایند که استعفا دهند جلوگیری بعمل آورند

  • میرآوا در تاریخ اسفند 29, 1397 گفت:

    آقای صالحی دقایقی پیش مطلبی رو سایت پاوه پرس در خصوص ادعای حیدر اسلامی نیا مبنی بر اینکه شما عنوان کرده باشین که آقای میری رو استاندار با دستور آقای شهاب نادری برکنار کردند و… خلاصه خواستم بگم به شما تاختند که البته من خودم به نوبه خود وبه عنوان یک همشهری از شما و سایت سلام پاوه تشکر ویژه ای دارم چون هر گاه مطلبی در سایت منتشر کردین در جهت منافع شهر بوده نه غیر از آن به آقایان اسلامی نیا وجراحزاده هم توصیه میکنم به جای وقت کشی زودتر در جلسات شورا حاضر بشن برای تعین سرپرست شهرداری ولی اینا این کار رو نمیکنن ……

  • میرآوا در تاریخ اسفند 28, 1397 گفت:

    با سلام خدمت آقای صالحی منم با نظر شما درباره سناریوی جدید موافقم و آقای اسلامی نیا وجراحزاده با شناختی که از آنها دارم قطعا چنین برنامه ای رو زیر سر دارن وان شاءالله که این توطئه هم خنثی خواهد شد و اینم بگم که آقای جراحزاده نگران چه هستین حتما نگران ………. ………… که برای ………شما ………..ن هستین………………….. که دیگه شهردار بعدی این جوری نباشه و این حرف هم قابل توجه آقای رستمی رئیس جدید حراست شهرداری که به این موضوع ……………… ………….. ……….. ……………… ورود کنند