د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 06:16

رسمی شدن مرز شوشمی هدف از سفره دو روزه به اقلیم کردستان عراق بود

رسمی شدن مرز شوشمی هدف از سفره دو روزه به اقلیم کردستان عراق بود

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل امور مرزهای وزارت کشور بابیان اینکه ارتقای یک مرز از بازارچه به مرز رسمی ،فرآیند پیچیده ای دارد گفت کارگروه مرزهای مجاز در وزارت کشور با محوریت اداره کل امور مرزی ، شرایط مرزهای را در این زمینه بررسی میکند .   شهریار حیدری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سلام […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل امور مرزهای وزارت کشور بابیان اینکه ارتقای یک مرز از بازارچه به مرز رسمی ،فرآیند پیچیده ای دارد گفت کارگروه مرزهای مجاز در وزارت کشور با محوریت اداره کل امور مرزی ، شرایط مرزهای را در این زمینه بررسی میکند .

 

شهریار حیدری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سلام پاوه در مرز شوشمی گفت: این کارگروه بررسی میکند که این بازارچه ها ی مرزی قابلیت و شرایط مرز رسمی را دارند یا خیر .

 

وی تصریح کرد: مرز شوشمی این فرآیند را برای رسمی شدن گذرانده است و مکاتبات لازم را با کشور عراق در این خصوص انجام داده ایم .

 

مدیرکل امور مرزهای وزارت کشور هدف از سفر به کشور عراق و اقلیم کردستان را مذاکره با مسئولان استان حلبچه و سلیمانیه و همچنین مقامات اقلیم کردستان به منظور پیگیری و تلاش در راستای صدور مجوز رسمی از دولت مرکزی عراق برای رسمی شدن مرز شوشمی عنوان کرد .

 

شهریار حیدری افزود: خوشبختانه در جلساتی که طی دو روز در اقلیم کردستان عراق داشتیم توافقات بسیار خوبی حاصل شد .

 

وی گفت: علاوه بر موضوع رسمی شدن مرز شوشمی ما در خصوص بازگشایی مرز تیله کوه ،توسعه مرز شیخ صله ، رسمی شدن مرز پرویز خان،مرزهای کردستان با اقلیم عراق و مرزهای آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق بحث و بررسی شد .

 

حیدری افزود: شکر خدا مذاکرات در همه موضوعات خوب و توافقات خوبی حاصل شد .

 

وی گفت سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران ،تقویت روابط با کشورهای همسایه است که با توجه به این سیاستها ی راهبردی نظام ،اولویت اول ما با توجه به اشتراکات فراوان مرز با عراق است و در آینده روابط ما با کشور عراق و خصوصا با اقلیم کردستان عراق گسترده تر خواهد بود .

 

مدیرکل امور مرزهای وزارت کشور گفت :حاصل و نتیجه این سفر و توافقات حاصل شده هم در بعد ملی و هم در بعد منطقه ای اثر گزار خواهد بود .

 

وی گفت مردمان هر دو طرف هم حق دارند که این روابط را داشته باشند با توجه به اینکه سالهای سال است مردم کرمانشاه جنگ و مشکلات ناشی از جنگ را تحمل میکنند و مرز را به عنوان یک فرصت باید تلقی کرد .

 

حیدری اظهار امیدواری نمود: طی روزهای آینده در همین نقطه (مرز شوشمی) با حضور مقامات و مسئولان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان و مسئولان کشورمان شاهد افتتاح مرز شوشمی به عنوان مرز مجاز رسمی باشیم .

 

یک پاسخ برای “رسمی شدن مرز شوشمی هدف از سفره دو روزه به اقلیم کردستان عراق بود

  • فرهنگی در تاریخ اسفند 22, 1397 گفت:

    ملا احمد سلام خوبی موفق باشید