ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 22:31

تصادفات رانندگی امسال جان ۵۷ نفر را در منطقه اورامانات گرفت

تصادفات رانندگی امسال جان ۵۷ نفر را در منطقه اورامانات گرفت

به گزارش سلام پاوه : رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری، ۵۷ نفر در چهار شهرستان منطقه اورامانات براثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : سرهنگ محمد حیدری روز چهارشنبه در ششمین همایش جامعه ایمن استان کرمانشاه با حضور […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری، ۵۷ نفر در چهار شهرستان منطقه اورامانات براثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : سرهنگ محمد حیدری روز چهارشنبه در ششمین همایش جامعه ایمن استان کرمانشاه با حضور مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری پاوه، افزود: از این تعداد فوتی، ۲۶ نفر مربوط به مسیر کرمانشاه – روانسر، ۱۵ نفر مسیر پاوه – روانسر و ۱۳ نفر مربوط به مسیر ثلاث – جوانرود است. 

او توجه به زیرساخت ها را در پیشگیری از اتفاقات و کاهش سوانح جاده ای مهم دانست و گفت: استفاده از همه ظرفیت ها از جمله دستگاه قضایی، پلیس، راهداری و فرمانداری در کاهش و تعدیل تلفات حائز اهمیت است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در منطقه اورامانات با وجود گستردگی تنها یک پاسگاه پلیس راه داریم که برای پرکردن این خلاء با همراهی مسئولان مربوطه در سه ماهه اول سال ۹۸ پاسگاه پلیس راه سه راهی شمشیر راه اندازی خواهد شد.

سرهنگ حیدری در ادامه خطاهای انسانی، زیرساخت ها و ایمنی خودرو را از عوامل بروز تصادفات ذکر کرد.

او همچنین طول راه های استان را معادل ۸۰۰ تا یک هزار کیلومتر راه اصلی و هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی عنوان کرد و گفت: راه های فرعی چندان از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

در این جلسه معاون فرمانداری پاوه نیز ضرورت توجه به راه های شهرستان را باتوجه به مرکزیت واقع شدن پاوه به عنوان قطب گردشگری مورد تأکید قرار داد و گفت: توپوگرافی سخت و خشن منطقه، خطرات جاده ای، ریزش تراشه های جاده ای، وجود نقاط حادثه خیز، نامناسب بودن رویه آسفالت، پاک شدن خط کشی جاده های برون شهری و تردد صددها کامیون به مرز از جمله مواردی است که نیاز توجه به راه های شهرستان را مضاعف می کند.

سید نجیب میرانی افزود: تمام این موارد و فرسوده شدن راه های ارتباطی می طلبد به منظور جلوگیری از تلفات جاده ای در این خصوص به صورت ویژه مشکلات مورد توجه قرار گرفته و برای حل آن راهکاری عملی ارائه داد.

وی تسریع در راه اندازی پاسگاه پلیس راه سه راهی شمشیر را خواستار شد و گفت: برای راه اندازی این پاسگاه آمادگی هرگونه همکاری را داریم.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.