د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 10:47

دستگاه های مرتبط ایمنی جاده ها را تامین کنند

دستگاه های مرتبط ایمنی جاده ها را تامین کنند

به گزارش سلام پاوه : رئیس دادگستری شهرستان پاوه با انتقاد از وضعیت ایمنی جاده ها، خواستار توجه بیشتر دستگاه های مربوطه از جمله راهداری در تامین ایمنی جاده ها شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : صادق تاری وردی روز چهارشنبه در ششمین همایش جامعه ایمن استان کرمانشاه با حضور مدیران استانی و شهرستانی […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس دادگستری شهرستان پاوه با انتقاد از وضعیت ایمنی جاده ها، خواستار توجه بیشتر دستگاه های مربوطه از جمله راهداری در تامین ایمنی جاده ها شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : صادق تاری وردی روز چهارشنبه در ششمین همایش جامعه ایمن استان کرمانشاه با حضور مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری پاوه، افزود: سکانداران ایمنی جامعه از تخصص های لازم برخوردار نیستند و این عامل مهمی در افزایش حوادث و تلفات جاده ای است. 

او تصریح کرد: امروزه حقیقتاً قوه قضائیه و دادگستری ها بایستی تمام ناکارآمدی ها و سؤ مدیریت های سایر سازمان ها و ادارات را برای داشتن یک جامعه ایمن به دوش بگیرند.

وی اظهار داشت: اگر مدیران مربوطه در هر حوزه ای از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی نقاط حادثه خیز را شناسایی و اصلاح کنند شاید ما شاهد ۱۶ هزار فوتی در سطح کشور نباشیم.

وی افزود: در همین دادگستری شهرستان پاوه بیشتر پرونده ها (۲۵ تا ۳۰ درصد) مربوط به آمار تصادفات جاده ای است و فکر می کنم، پر کردن یک چاله خطرناک، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و اصلاح نقاط حادثه خیز می تواند به تعدیل تلفات منتهی گردد.

تاری وردی در ادامه افزود: گاهاً عمده ناکارآمدی و سؤمدیریت مسئولین را متوجه تحریم ها می اندازند، بعید می دانم اصلاح چند پیچ خطرناک، نصب علائم راهنمایی و رانندگی ربطی به مقوله تحریم داشته باشد.

رئیس دادگستری پاوه همچنین به بروکراسی پیچیده و زمان بر در صدور پروانه و فروش تراکم در کمیسیون های شهرداری اشاره کرد و گفت: این پروسه گاهاً ۶ ماه طول می کشد و این به نوبه خود به ایمنی ساختمان لطمه ای جبران ناپذیر وارد می کند.

تاری وردی افزود: طرف نیز با توجه به تفاوت و نوسان قیمت ها ترجیح می دهد غیرمجاز و بدون نظارت سازمان نظام مهندسی به احداث مبادرت نماید و این یک خطر بزرگ در آینده برای جامعه محسوب می شود.

وی گفت: بهترین سرمایه گذاری برای داشتن جامعه ایمن به عقیده بنده سرمایه گذاری در آموزش و نظام آموزشی است و خوشبختانه قوه قضائیه پیشرو در نهضت پیشگیری از وقوع جرم است و بیشترین جلسات همکاران من در جهت پیشگیری از وقوع جرم می باشد.