د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 07:05

سفر نماینده اورامانات و فرماندار پاوه به استان حلبچه عراق/همه برای بازگشایی مرز شوشمی

سفر نماینده اورامانات و فرماندار پاوه به استان حلبچه عراق/همه برای بازگشایی مرز شوشمی

به گزارش سلام پاوه : شنیده ها حاکی از آن است صبح فردا هیئتی از سوی ایران در راستای تعامل هرچه بهتر و موضوع بازگشایی مرز شوشمی راهی استان حلبچه در کردستان عراق می شوند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مطالبه مردم اورامانات و رایزنی های مسئولان شهرستانی و استانی و پیگیری های مجدانه امام […]

به گزارش سلام پاوه : شنیده ها حاکی از آن است صبح فردا هیئتی از سوی ایران در راستای تعامل هرچه بهتر و موضوع بازگشایی مرز شوشمی راهی استان حلبچه در کردستان عراق می شوند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مطالبه مردم اورامانات و رایزنی های مسئولان شهرستانی و استانی و پیگیری های مجدانه امام جمعه پاوه و نماینده مردم پاوه و اورامانات و دیپلماسی و برنامه ریزی و تلاشهای بسیار قابل تقدیر پرویز ایده پور فرماندار پاوه در زمینه بازگشایی مرز شوشمی بنظر می رسد در اولین ماه سال جدید به ثمر بنشیند و رویای چندین ساله مردم این دیار به واقعیت مبدل شود.

 

برپایه اخبار واصله به پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه فردا سه شنبه هیئتی متشکل از فرماندار پاوه ، نماینده مردم پاوه و اورامانات دکتر شهاب نادری ، شهریار حیدری مدیرکل امور مرزهای وزارت کشور عازم استان حلبچه عراق می شوند و اهم موضوع این سفر بازگشایی مرز شوشمی در بخش نوسود از توابع شهرستان پاوه است.

 

پرویز ایده پور فرماندار پاوه که بی شک یکی از تاثیرگذارترین افراد در بازگشایی مرز شوشمی می باشد بدنیال مرز تردد موقت نیست وی معتقد است مرز شوشمی می تواند یک مرز رسمی و همیشگی برای این شهرستان و استان کرمانشاه باشد.

 

شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات نیز این مطالبه عمومی را حق مردم اورامانات و شهرستان پاوه می داند و تمام تلاشش را برای محقق شدن آن می کند.

 

حاج ماموستا قادری امام جمعه پاوه نیز همیشه اولویت اول مطالبات مردم پاوه را در دیدارهای با مسئولان استانی و کشوری و سخنرانی و خطبه های نماز جمعه را تاکید بر بازگشایی این مرز قرار داده است.

 

بنظر میرسد مثلث امام جمعه پاوه ، فرماندارپاوه و نماینده مردم پاوه و اورامانات در کنار تمامی دستگاه های مسئول و مرتبط بر این باورند که بازگشایی مرز شوشمی آن هم به صورت رسمی می تواند شاهراهی برای رونق اقتصادی ، تجاری و گردشگری برای کل استان و بخصوص شهرستان پاوه و اورامانات باشد .

 

تفکرات کارشناسانه ایده پور که بی صدا و بدون حاشیه تمامی سدهای پیش روی را برای بازگشایی مرز شوشمی طی کرده است . در کنار توصیه های امام جمعه پاوه و تاکیدات وی برای محقق شدن این مطالبه مردم شهرستان در کنار لابی و رایزنی های شهاب نادری این بار برخلاف همیشه امیدها را برای بازگشایی این مرز بیش از پیش کرده است.

 

بی شک همراهی مردم  بخصوص مشارکتهای کم نظیر آنها در صحنه های مختلف و حساس انقلاب از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن ، همکاری مسئولان استان و در راس آن مهندس بازوند استاندار کرمانشاه ، مساعدت و همراهی مسئولان نظامی و امنیتی و … باعث شده است که همه اتفاقات منجر به محقق شدن یک خواسته به حق مردم اورامانات شود.

 

هرچند تحلیلهای بسیاری دیگری هم می توان در این بین مطرح کرد و بسیاری از فعالان مجازی شهرستان نیز مشاهده می شود با اندک اطلاعات کسب شده دست به تحلیل در خصوص بازگشایی و یا عدم بازگشایی این مرز می زنند و گاها داده های غلط دریافتی آنها باعث نا امیدی و دلخوردگی مردم می شود اما باید گفت و پذیرفت همه برای بازگشایی این مرز دخیل اند و همه خواستار وقوع این اتفاق میمون می باشند.

 

بهتر است بجای تحلیل و بررسی، همه از تلاشهای صورت گرفته برای بازگشایی مرز شوشمی قدردانی کنیم و انگیزه بیشتری برای محقق شدن این خواسته عمومی ایجاد کنیم .

 

ما در هر صورت باید برای خواسته هایمان بجنگیم و مطالبه گر باشیم حتی اگر هزاران بار دیگر مرز باز نشود بازهم ما تلاش خواهیم کرد و بدنبال آن خواهیم بود .بهتر است در این برهه مهم سرود همدلی و همراهی سر دهیم و همه کسانی که چه کوچک و چه بزرگ برای محقق شدن این مطالبه تلاش می کنند را تشویق کنیم و بدنیال مقصران پیشین و یا شاید مقصران آینده در عدم بازگشایی این مرز نباشیم .

 

این رسانه معتقد است به یاری خداوند این مرز سرانجام نیکویی برای مردم دارد پس ضمن قدر دانی از تمام تلاشهای صورت گرفته توسط مسئولان از جمله فرماندار، امام جمعه و نماینده پاوه و اورامانات و استاندار و … امید می رود شاهد مرز تردد رسمی نه موقت در شوشمی باشیم.

یک پاسخ برای “سفر نماینده اورامانات و فرماندار پاوه به استان حلبچه عراق/همه برای بازگشایی مرز شوشمی

  • محمود رستمی تبار در تاریخ اسفند 14, 1397 گفت:

    یک حداقل پر هیاهو
    باز هم نگاه به بیرون که این نگاه به بیرون با تخلیه همه ظرفیت های درون یک جامعه صورت می گیرد.
    چگونه است همت همه عزیزان شهرستان از امام جمعه محترم تا فرماندار پایدار و تا آن کاسب و کوله بر عزیز نگاهشان به بیرون است. مگر ما چه چیزی داریم که سر ریز نموده است و نیاز جامعه خودمان نیست تا از ذوق و شوق حلیم در دیگ کوله بری و صادرات و تردد جاده ای به سمت آن سوی مرزهایی باشیم که خود نه ثبات امنیتی دارند و نه ثبات اجتماعی. براستی باز شدن یک مرز رسمی مطلوب است. مراودات بین دو کشور عالی است ولی آنگاه بیش از حد بدان ننگریم و همه توانایی های خود را فراموش نکنیم. در این چند سال کاش کسی از میزان تولید در شهرستان گزارشی ارائه می داد و با آمار دهه شصت مقایسه می نمود.
    جامعه ما در پای TV و لب تاپ و گوشی های وارداتی عمر خویش را هدر می دهد کسی به فکر تولید و استحکام بناها و زیر بناهای اقتصادی جامعه خود نیست. من نمیدانم باز شدن یک مرز رسمی جز منفعت رانت خواران چه اهمیتی برای سایر آحاد جامعه دارد که کالای چینی از مرز حلبچه وارد شود و یا تردد چند نفر تسهیل گردد.
    همتی که در این چند سال برای رایزنی و فشار به مسئولان خرج شد اگر برای بهسازی جاده و رفع اشکالات و خطرات آن و توسعه جاده از گردنه شمشیر تا نوسود هزینه می شد, خود زیر ساخت موجب می گشت تمایل دیگران برای سرعت بخشیدن به این امر بیشتر شود. ما هنوز در قیف تنگ ابتدای ورودی شهر پاوه مانده ایم و نمی توانیم چند صد ماشین ورودی ایام نوروز را بدون گیر افتادن در حلقه تنگ ترافیک نجات دهیم. چکونه می توانیم تریلرهای سنگین را از درون خیابانهای باریک بگذرانیم. ما هنوز در توسعه زیر ساخت ها, افزایش تولید, بهینه سازی باغات و گسترش دامداری, , استفاده علمی و بهینه از طول مسیر رودها, حفظ و بهبود محیط زیست و منابع زیبای طبیعی مانده ایم. ما آنقدر ماندیم و مانده ایم که میلیونها متر مکعب آب زلال و ناب بل و یگر چشمه سارهای منطقه را ندیدیم و خفه اش نمودیم و اینک با «نی» نجاتش داده ایم. آب خروشان سپید آب را فقط با به به و چه چه و به عبث در فصل بدون نیاز هدر می رود.
    تبدیل شدن ما برای گذرگاه دیگران بدون بیتوته چه اهمیتی دارد. وابستگی ما به گوشت برزیل و اروپا در شهرستانی که بارش هزار میلیمتری را نادیده گرفته و برای تصرف همه چشمه های که بین عشایر و دامداران مشترک بود تا مشکشان پردوغ گردد و برای کشیدن سیم خاردار بر ییلاق مشترک المنافع برنامه نداریم و نگهداری ازدرختان بنه و ظرفیت های آنان را فقط به اخذ چندغاز عوارض از آن سقز چین محدود ساخته ایم از مزایایی خدادادی آن بهره نمی برد تاسف آور است.
    راستی مرز پرویز خان که یکی از مبادی اصلی صادرات و واردات است چه نفع ملموسی برای استان ما داشته است؟
    بهرحال امید است هر شهرستانی و هر مسئولی به فراخور مسئولیت خود ابتدا زمین خود را شخم زده و دانه و بذر مرغوب بکارد و با مراقبت صحیح برداشت خوب, آنگاه بازار یابی کند و چه بسا آوازه یک محصول خوب نیازی به بازریابی نداشته باشد.
    هرچند با تلطیف برخی نگاهها به منطقه و با انجام رفتارهای متعادلتر و مقبولتر از سوی برخی قاچاقچیان محترم و کوله بران عزیز که کمکی شایان به تلطیف آن نگاههای بدبینانه است و با توسعه جاده بعنوان مهمترین ابزار مبادلات تجاری و ترددهای انسانی و توسعه زیر ساخت ها و نگاه تولیدی که مقبولیت صادرات داشته باشد خیلی زودتر از روزها می بایست این حداقل پرهیاهو امکان پذیر می گشت.
    کاش به پاس همه خدماتی که این مرز و مرزنشینان این دیار در دو برهه حیاتی برای نجات هزاران عزیز گرفتار در رنج ظالمان زمان ارائه نمود و به پاس همه تلاشهای نیروهای عزیز بومی در جهت عقب راندن دشمنان این مرز و بوم از خود نشان دادند این مرز هرگز بسته نمی شد و هموار بعنوان مرز نجات و صلح و برادری مفتوح می ماند و این چنین بخش اعظمی از نیروی «مدیران توانمند» ما را به هدر نمی داد.