س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 02:52

دو خبر کوتاه محیط زیستی از شهرستان پاوه

دو خبر کوتاه محیط زیستی از شهرستان پاوه

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت روز حیات وحش کارگاه آموزشی شناسایی منطقه حفاظت شده حوزه پاوه در نوسود برگزار شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه  گفت :  یکی از اهداف سازمان محیط زیست کشور حفاظت از حیات وحش و گونه های جانوری با فرهنگ سازی […]

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت روز حیات وحش کارگاه آموزشی شناسایی منطقه حفاظت شده حوزه پاوه در نوسود برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه  گفت :  یکی از اهداف سازمان محیط زیست کشور حفاظت از حیات وحش و گونه های جانوری با فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در سنین پایین و دانش آموزان است .

 

محمد اخگرزاده افزود : در همین راستا و به مناسبت ۱۲ اسفند روز جهانی حیات وحش یک کارگاه آموزشی یک روزه با موضوع معرفی منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل در بخش باینگان شهرستان پاوه با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود برگزار شد.

 

وی گفت : در این کارگاه آموزشی دانش آموزان ضمن آشنایی با اهمیت مناطق حفاظت شده با گونه های جانوری متنوع از جمله پلنگ ایرانی ، گوزن مینیاتوری (شوکا) ، کبک ، عقاب و … در منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل در بخش باینگان شهرستان پاوه آشنا شدند.

 

اخگرزاده افزود : در این کارگاه همچنین دانش آموزان به ارزشهای حیات وحش منطقه و لزوم حمایت از گونه های جانوری و حفظ اکوسیستم آشنا شدند.

 

 

 رها سازی ۵ قطعه کبک وحشی در دامان طبیعت شهرستان پاوه 

 

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان پاوه گفت : به مناسبت روز جهانی حیات وحش و با همکاری دوستدارن محیط زیست ۵ قطعه کبک وحشی در دامان طبیعت شهرستان پاوه رها سازی شد.

 

محمد اخگرزاده گفت: خوشبختانه با اقدامات فرهنگی مناسب و همراهی انجمن های مردم نهاد محیط زیستی و فعالان رسانه ای در زمینه محیط زیست شاهد هستیم بسیاری از شکارچیان منطقه از رفتار خود در قبال محیط زیست و تخریب طبیعت و نابودی حیات وحش اظهار پشیمانی کرده اند و به جمع دوستدارن محیط زیست پیوسته اند که این پنج قطعه کبک وحشی نیز توسط این افراد به اداره محیط زیست تحویل داده شد و در دامان طبیعت منطقه رهاسازی شد.