پ 27 اردیبهشت 1403 ساعت 05:37

۲۹۵ اثر ثبت شده ملی در اورامانات کرمانشاه وجود دارد

۲۹۵ اثر ثبت شده ملی در اورامانات کرمانشاه وجود دارد

به گزارش سلام پاوه:مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات از وجود ۲۹۵ اثر ثبت شده ملی در این منطقه و در شهرستان های ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و جوانرود خبر داد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:امین قهرمانی شامگاه شنبه در کارگروه ستاد گردشگری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: […]

به گزارش سلام پاوه:مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات از وجود ۲۹۵ اثر ثبت شده ملی در این منطقه و در شهرستان های ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و جوانرود خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:امین قهرمانی شامگاه شنبه در کارگروه ستاد گردشگری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین آثار ثبت شده گردشگری ملی با ۲۰۰ اثر در شهرستان ثلاث باباجانی قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: در شهرستان روانسر۵۶ اثر ثبت شده ملی، پاوه ۲۱ اثر و جوانرود نیز ۱۸ اثر ثبت شده وجود دارد.

 

قهرمانی تصریح کرد: طی سال گذشته و امسال ۱۴ اثر برای ثبت در آثار ملی تهیه و پرونده آن ها به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ارسال شده است.

 

این مقام مسوول افزود: غار دست ساز خالو حسین، کتیبه سنگی دزآور، مجموعه چنارهای نوسود، آبشار روستای شرکان، چنار سراب هولی و چند آیین سنتی مانند جشن انار از آن جمله هستند.

 

وی همچنین با اشاره به قابلیت بالای اورامانات برای جهانی شدن، گفت: مقدمات و زیرساخت های کار نظیر تهیه مطالعات زیست محیطی و زمین شناسی و اطلس مردم شناسی، ساماندهی و احیای بازارچه مرزی نودشه، شناسایی مناطق با ارزش تاریخی و … در حال انجام شدن است.

 

قهرمانی در پایان با بیان اینکه تخصیص نیافتن اعتبار کافی باعث شده تا روند آماده شدن منطقه اورامانات برای جهانی شدن به تعویق بیفتد خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی برای تحقق این مهم شد.

 

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

 

سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.