د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 18:35

ثبت جهانی اورامانات نقطه عطفی در توسعه صنعت توریسم استان است

ثبت جهانی اورامانات نقطه عطفی در توسعه صنعت توریسم استان است

به گزارش سلام پاوه:استاندار کرمانشاه گفت: ثبت جهانی اورامانات نقطه عطفی در توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر صنعت توریسم استان است و کار بزرگی به حساب می آید.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:هوشنگ بازوند عصر شنبه در کارگروه گردشگری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همه مسوولان و دست […]

به گزارش سلام پاوه:استاندار کرمانشاه گفت: ثبت جهانی اورامانات نقطه عطفی در توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر صنعت توریسم استان است و کار بزرگی به حساب می آید.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:هوشنگ بازوند عصر شنبه در کارگروه گردشگری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همه مسوولان و دست اندرکاران استان باید برای جهانی شدن اورامانات تلاش کنند.

 

وی افزود: یک پنجم جمعیت استان در منطقه اورامانات سکونت دارند و اگر این منطقه به ثبت جهانی برسد تحولی شگرف در استان و صنعت گردشگری آن ایجاد می شود.

 

بازوند خاطرنشان کرد: کرمانشاه استانی ثروتمند با سرمایه های بالا در بخش های مختلف از جمله گردشگری است که باید آن را در قالب صنعت توریسم به کل کشور و حتی جهان معرفی کنیم.

 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: جهانی شدن منطقه اورامانات گامی بلند و اثرگذار برای جذب گردشگر و ماندگاری آن است و به طور قطع سبب رونق اقتصادی استان نیز خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به ثبت ۲۹۵ اثر ملی در مناطق اورامان نشین کرمانشاه، گفت: احتمال اینکه حدود یکصد اثر دیگر نیز در این مناطق شناسایی و به ثبت برسند وجود دارد و این بیانگر ظرفیت بالای این منطقه گردشگری است.

 

بازوند گفت: ثبت اورامانات به عنوان یک اثر جهانی، هدیه ای است از سوی ما به آیندگان و آن ها حتما از این کار ما به نیکی یاد خواهند کرد.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار تشکیل ستاد رفع موانع ثبت جهانی اورامانات شد و گفت: این ستاد می تواند به انجام این مهم کمک شایانی کرده و کار را سرعت ببخشد.

 

وی تصریح کرد: این ستاد باید هر ۱۵ روز یکبار و زیرنظر جلسه شورای برنامه ریزی استان به منظور اینکه مصوبات آن قابلیت اجرایی شدن داشته باشد، تشکیل شود.

 

بازوند در پایان و با بیان اینکه سال ۹۸ باید سال گردشگری و اقتصاد استان باشد، گفت: همه دستگاه ها مکلف به فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم شده اند تا شاهد پیشرفت و تحول استان باشیم.

 

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

 

سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.