پ 27 اردیبهشت 1403 ساعت 20:23

۴ قرآن خطی در پاوه مرمت شد/ عکس

۴ قرآن خطی در پاوه مرمت شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه گفت: مراسم استقبال از چهار قرآن خطی مرمت شده پاوه، روز پنجشنبه(۹ اسفندماه جاری) در این شهرستان برگزار می‌شود.       هادی شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه ، اظهار داشت: مراسم استقبال از چهار قرآن خطی مرمت […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه گفت: مراسم استقبال از چهار قرآن خطی مرمت شده پاوه، روز پنجشنبه(۹ اسفندماه جاری) در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

 

 

هادی شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه ، اظهار داشت: مراسم استقبال از چهار قرآن خطی مرمت شده در شهرستان پاوه برگزار می‌شود.

 

 

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه افزود: این مراسم با همکاری دفتر امام جمعه و شورا و شهرداری پاوه، صبح روز پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

 

 

 

وی در خصوص این چهار قرآن خطی مرمت شده، گفت: این نسخه‌های خطی ارزشمند شامل، ۲ نسخه روستای دودان، یک نسخه روستای زردوئی و نسخه خطی مسجد دخان پاوه است.

 

 

شریفی افزود: برای مرمت این چهار نسخه قرآن خطی و همچنین مرمت و ساخت ویترین‌ها، جمعا ۴۶۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاغذ مصرف شده در ۲ نسخه از این قرآن‌ها، احتمالا تاریخ نگارش این ۲ نسخه از این قرآن‌ها مربوط به دوران صفوی است، همچنین با توجه به تاریخی که به صورت مدور در یکی از صفحات قرآن مسجد دخان نگاشته شده مربوط به ماه صفر سال ۸۹۰ هجری قمری و مربوط به دوران تیموری است.

 

 

شریفی تصریح کرد: کار مرمتگری این قرآن‌ها را جهانبخش رستمیان و همسرشان انجام داده‌اند.

 

 

وی در پایان ضمن تشکر از بانیان این امر خداپسندانه،گفت: مرمت و احیای نسخه‌های خطی، جذب گردشگری مذهبی، تقویت این شاخه از گردشگری باتوجه به فرهنگ و صبغه تاریخی منطقه پاوه و اورامانات و وجود مساجد و بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های آتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

قرآن خطی