س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 00:28

انزوا و افسردگی ره آورد استفاده بی رویه نوجوانان از فضای مجازی

انزوا و افسردگی ره آورد استفاده بی رویه نوجوانان از فضای مجازی

به گزارش سلام پاوه : کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: ورود افراطی جوانان و نوجوانان به فضای مجازی باعث کاهش روابط اجتماعی، ایجاد افسردگی و در نهایت منجر به انزوای آنان می‌شود. به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمانشاه ناهیدجلیلیان کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و […]

به گزارش سلام پاوه : کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: ورود افراطی جوانان و نوجوانان به فضای مجازی باعث کاهش روابط اجتماعی، ایجاد افسردگی و در نهایت منجر به انزوای آنان می‌شود.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمانشاه ناهیدجلیلیان کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاهعلوم پزشکی گفت: در فضای مجازی بیش از آنکه هویت برای فرد مطرح باشد، فرد سعی در ارائه افکار و علایق و اندیشه‌های خود دارد که بسیار خطرناک است.

جلیلیان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر افراد جامعه خصوصا نسل نوجوان و جوان از فضای مجازی استفاده بی‌رویه می‌کنند گفت: این موضوع موجب بروز تنش، مشاجره و درگیری در روابط اعضای خانواده شده و باعث ایجاد بی حرمتی و کاهش اعتماد به بزرگ‌تر‌ها به ویژه والدین خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از آسیب‌های استفاده از فضای مجازی باید خانواده ها، دانش آموزان را به شرکت در فعالیت‌های اجتماعی تشویق کنند.

این کارشناس سلامت نوجوانان تعیین ساعت خاصی برای استفاده از اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای زا از وظایف پدر و مادر دانست و گفت:: پر کردن اوقات فراغت فرزندان با ورزش و مهارت آموزی از راهکار‌های کاهش آسیب نوجوانان در فضای مجازی است.

وی همچنین راهنمایی فرزندان درخصوص استفاده بهینه ازشبکه‌های مجازی و برقراری ارتباط محکم و استوار و صمیمی با فرزندان، تقویت باور‌های دینی و اعتقادی خانواده، قراردادان رایانه خانوادگی در محلی که برای همه قابل مشاهده باشد را از دیگر راهکار‌های مناسب کاهش آسیب نوجوانان در فضای مجازی دانست.

جلیلیان بیان کرد: براساس نظر کارشناسان در فضای مجازی چهار حوزه آسیب وجود دارد که بیشترین جرایم و تخلفات و سوءاستفاده‌ها در راستای چهار حوزه خشونت، فحشا، اعتیاد و کلاهبرداری انجام می‌شود.