چ 19 اردیبهشت 1403 ساعت 02:41

بحران ترافیک در شهر پاوه و چند پیشنهاد/ مظفر رشیدی

بحران ترافیک در شهر پاوه و چند پیشنهاد/ مظفر رشیدی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در ایران و در زبان فارسی به شلوغی ایجاد شده در اثر استفادهٔ عابران پیاده، وسایل نقلیه و غیره ترافیک یا راهبندان گفته می شود . همچنین واژه ترافیک برای عبور اطلاعات و دیتاهای مخابراتی نیز کاربرد دارد امروزه از این واژه بیشتر برای ازدحام وسائل نقلیه و مخابرات […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در ایران و در زبان فارسی به شلوغی ایجاد شده در اثر استفادهٔ عابران پیاده، وسایل نقلیه و غیره ترافیک یا راهبندان گفته می شود . همچنین واژه ترافیک برای عبور اطلاعات و دیتاهای مخابراتی نیز کاربرد دارد امروزه از این واژه بیشتر برای ازدحام وسائل نقلیه و مخابرات استفاده می شود .
شاید تصور کنید که راه حل جلوگیری از ترافیک ،خط کشی های بیشتر در خیابان ها و یا حتی بیشتر شدن تعداد خیابان ها باشد لازم به ذکر است که این راه حل به لطف پدیده “تقاضای پنهان” مناسب نخواهد بود. تقاضای پنهان پدیده ای است که در آن هرچه تعداد خیابان ها و اتوبان ها بیشتر شود ، تعداد خودرو ها نیز نسبت به آن برای پر کردن خیابان های جدید افزایش می یابد.ترافیک پاوه

برای از بین بردن مشکل ترافیک در خیابانها باید تعداد خودرو های ورودی به آن توسط روشهای مختلفی راهنمایی کنترل شود این کار باعث کاهش ترافیک تا حد بسیار چشمگیری می شود.

حال باتوجه به افزایش روافزون مشکل ترافیک درشهرپاوه ولزوم پیگیری وحل این مشکل چند پیشنهاد به مسئولین محترم  و مردم شریف شهرستان پاوه در رابطه با بحران ترافیک در سطح شهر پاوه ارائه میدهم امیدوارم این پیشنهادات موثربوده وبتواند باعث کاهش درصدی از ترافیک شده و موجبات راحتی  و آسایش بیشترمردم را فراهم آورد .

۱- پیشقدم شدن مسئولین و تمامی کارمندان سطح شهر در عدم استفاده از ماشین شخصی جهت مراجعه به محل کارخود ، حداقل سه روز درهفته را بدون ماشین شخصی به محل کارمراجعه نمایند که البته به مرورزمان بایستی تمام ایام هفته این کارانجام شود .

۲- تمامی مغازه داران محترم سطح شهر بدون خودرو شخصی به مغازه خود بروند چراکه با پارک خودرو خود در جلوی مغازه به مدت ۱۱ ساعت نه تنها باعث تشدید ترافیک شده بلکه بدتر ازآن باعث عدم وجود جای پارک موقت برای مسافرینی که قصد خرید رادارند شده وحتی بدینوسیله باعث ضربه به کسب وکار خود هم می شوند .

۳- رعایت قانون دور زدن ممنوع توسط همشهریان درسطح شهر

۴- رعایت حق تقدم ونصب دوربین مداربسته جهت ثبت تخلفات در نقاطی مانند جاده فرعی مخابرات و کویمکال که بارها مشاهده شده متاسفانه بعضی ازرانندگان محل ورود وخروج دراین محل ها را رعایت نمیکنند وباعث به وجود آمدن تصادف دراین محلها میشوند.

۵- اجرای کامل طرح زوج وفرد برای تمامی خودروها در روزهای شنبه تا چهارشنبه درخیابان اصلی ازمیدان شهدا تا سه راهی بیمارستان درصورت عدم نیاز وکاهش ترافیک میتوان شماره های زوج یا فرد خودروهای شامل این طرح را محدودتر نمود .

۶- برنامه ریزی جهت احداث پارکینگهای طبقاتی ویا زیرزمینی در سطح شهر .

با توجه به شرایط موجود یعنی افزایش روز افزون خودروهای شخصی در سطح شهرپاوه که اصلا جایی برای افزایش خیابان ها ویا حتی عریض تر نمودن آنها وجود ندارد تصور کنید چند سال آینده وضعیت به چه صورت خواهد شد. خیلی اوقات مشاهده شده خودروهای آتش نشانی و اورژانس حتی با وجود همکاری مردم جهت رسیدن به بیمارستان و محل آتش سوزی ، با توجه به شرایط خیابان ها وتعداد خودرها به مدت ۲۱ دقیقه کمتریابیشتر در ترافیک مانده اند .

درصورت عدم همکاری خودجوش پیشنهاد می شود مدیریت محترم سایت و کانال سلام پاوه در این رابطه نظر سنجی ازبین اعضای کانال با عنوان آیا با اجرای طرحهای ترافیک جهت حل این مشکل در سطح شهر موافق هستید یا خیر به اجرا گذاشته شود در صورت رای آوردن این طرح که قطعا همینطور خواهد شد. از طرف تمامی مردم و رای دهندگان از فرمانداری محترم شهرستان و به تبع آن روسای تمامی ادارات و نیز اداره محترم راهنمایی و رانندگی خواهشمندیم که این طرح را به صورت اجباری به
مدت ۲ ماه آزمایشی در شهرستان پاوه به اجرا دربیاورند واین کاررا میتوان از عدم استفاده ازخودروی شخصی توسط کارمندان ) تمامی ادارات ( و نیز عدم استفاده ازخودوری شخصی توسط مغازه داران محترم شروع کرد.

از طرفی جهت حمایت بیشتر از کسب و کار مغازه داران مسیر سه راهی بیمارستان تا میدان شهدا میتوان مسافران را از ورود به طرح ترافیک مستثنی کرد .جهت اطلاع رسانی دراین زمینه می توان در میدان تازه ساخته شده سه راهی بیمارستان تابلوی باعنوان : مسافران محترم مجاز به ورود به طرح ترافیک میباشند استفاده کرد . حتی میتوان در صورت موفقیت این طرح جهت اجرا وهمکاری پرسنل محترم راهنمایی و رانندگی از دانش آموزان پلیس همیار جهت تذکر دادن در ابتدای امر به والدین خود و بعد به همسایگان و آشنایان جهت رعایت طرح ترافیک هم استفاده کرد.

در پایان به این نتیجه میرسیم که انجام این طرح و موفقیت آن به خود ما وابسته است و اگر بخواهیم میتوانیم یکی ازمشکلات مهم این شهر راحل کنیم وبا حل آن سراغ دیگرمشکلات ویافتن راه حل برای آنها رفت .

اجرای این طرح باعث جلوگیری از اتلاف وقت مردم ،کاستن هزینه های خودور ،استهلاک و مصرف بنزین امکان پیاده روی بیشتر برای مردم جهت کمک به سلامت آنها
کمک به بالابردن سطح درآمد مغازه دارها نشان دادن بیش از پیش فرهنگ بالای مردم پاوه کمک رسانی آسانترخودورهای اورژانس وآتش نشانی و… وحتی نجات جان انسانها و عدم اجرای آن باعث ایجاد مشکلات کنونی  و قطعا بیشتر از آن در سالهای پیش رو خواهد شد .

امیدوارم این طرح به نتیجه برسد چون خیلی عجیب خواهد بود که ، نتوانیم مشکل بزرگی را که به دست خودمان حل شود حل کنیم .