د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 18:07

مرز اقتصادی و تردد مسافر در پاوه فقط شوشمی است

مرز اقتصادی و تردد مسافر در پاوه فقط شوشمی است

به گزارش سلام پاوه:فرماندار پاوه گفت:مرز اقتصادی و مسافری این شهرستان برای همیشه مرز شوشمی خواهد بود و مکانی غیر از این در دستور کار دولت جمهوری اسلامی نیست.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:پرویز ایده پور روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به پروژه های […]

به گزارش سلام پاوه:فرماندار پاوه گفت:مرز اقتصادی و مسافری این شهرستان برای همیشه مرز شوشمی خواهد بود و مکانی غیر از این در دستور کار دولت جمهوری اسلامی نیست.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:پرویز ایده پور روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به پروژه های شاخص شهرستان پاوه همچون بیمارستان جدید، تأمین آب شرب پاوه از چشمه هانی کوان و تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب اشاره کرد و گفت: تلاشهای بسیاری توسط امام جمعه، نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، استانداران و فرمانداران برای به نتیجه رسیدن این طرحها انجام شده است.

 

وی مهمترین دلایل تأخیر این پروژه ها را به جانمایی و مکان یابی نامناسب آنها، صعب العبور بودن مسیر و وجود معارض اجتماعی در مسیر انتقال لوله گذاری و تصفیه خانه عنوان کرد که علاوه بر تحمیل هزینه های مضاعف باعث طولانی شدن مدت انجام و در واقع مسیر بحرانی پروژه ها شده است.

 

فرماندار پاوه اظهار داشت: اما چرا و به چه دلیل آب چشمه هانی کوان با آن مسافت طولانی و سختی کار و با احداث چهار ایستگاه پمپاژ و احداث تصفیه خانه و تأمین برق و تملک زمین برای لوله گذاری و انتقال آب به سراب هولی انتخاب شده با توجه به اجرای کار و هزینه های فراوان انجام شده، نیازی به بحث نمی بینم و امیدوارم نتیجه زحمات برای مردم مبارک باشد.

 

وی گفت: باتوجه به میزان برق مورد نیاز چهار ایستگاه پمپاژ، اداره برق شهرستان به دلیل اینکه با وصل شدن این ایستگاهها به برق شهر به وسائل برقی مردم آسیب وارد خواهد شد، خواستار تأمین برق پروژه بصورت مستقیم از پست ورودی شهر (پست ۶۳ کیلولت چورژی) شده است. 

 

ایده پور افزود: این موضوع هم مدت زیادی را برای تأمین اعتبار و طراحی خط انتقال برق برای این طرح سپری شد و باز هم موجب طولانی تر شدن زمان اجرای آن گردید.

 

فرماندار پاوه به دلایل تأخیر بیمارستان جدید پاوه هم اشاره کرد و گفت: جانمایی نامناسب برای احداث این بیمارستان موجب شد تا برای انجام هر بخش کار و رفع موانع پیش رو زمان بسیار زیادی سپری شود.

 

وی اظهار داشت: مهمترین و عمده ترین مشکل و مانعی که موجب طولانی شدن زمان ساخت بیمارستان پاوه شده است عدم توجه به راه دسترسی بیمارستان بوده است.

 

وی افزود:بهای این موضوع علاوه بر طولانی شدن زمان بهره برداری، متحمل شدن ۶ میلیارد تومان برای احداث راه دسترسی جدید بود که در حال اتمام است.

 

فرماندار پاوه گفت: همزمان و همراه با احداث و اتمام راه دسترسی جدید تجهیز بیمارستان هم در حال اتمام است. 

 

وی افزود: برای بهره برداری از این بیمارستان طی ۶ ماه اخیر به اندازه تمام سالهای آغاز عملیات احداث تاکنون تلاش شده است بطوری که استاندار کرمانشاه شخصا تقریبا هر روز پیگیر کار این بیمارستان بوده است.

 

ایده پور، از پیگیری های مستمر ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه و نادری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای تسریع در اتمام این طرحها قدردانی کرد.

 

وی اظهار داشت: طرح تأمین آب شرب پاوه و تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب شهر پاوه هم اکنون در مدار بهره برداری است که با حضور وزیر نیرو این طرحها به بهره برداری می رسد.

 

ایده پور تصریح کرد: بیمارستان هم تا چند روز آینده کاملا تجهیز و آماده بهره برداری است اما راه دسترسی جدید هنوز به اتمام نرسیده و تا اتمام کامل آن افتتاح نخواهد شد.

 

فرماندار پاوه به مهمترین نیازهای اساسی این شهرستان و برنامه های دولت برای تأمین این نیازها اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل و نیاز شهرستان بهسازی و ارتقای راههای ارتباطی است.

 

ایده پور گفت: با توجه به توسعه گردشگری در شهرستان و وجود مسافران و گردشگران متعدد و زیادی از داخل و خارج کشور بهسازی و ارتقای راههای ارتباطی مهمترین عامل توسعه این صنعت در شهرستان است.

 

فرماندار پاوه، احداث راه کمربندی را با توجه به ترافیک سنگین و طاقت فرسای شهر پاوه یک ضرورت انکارناپذیر دانست و گفت: مرحله اول این طرح در سال ۱۳۷۴ مطالعه شده و با تمام توان پیگیر هستیم تا عملیات اجرایی آن با تخصیص اعتبار آغاز شود. 

 

ایده پور، دیگر نیاز مهم و اساسی شهرستان و مردم را بازگشایی مرز رسمی شوشمی و تردد مسافر از این مرز دانست و گفت: با وجود سابقه بیش از ۶۰ ساله گمرک در این مرز هیچ گاه متولیان گمرک قدمی در این راستا بر نداشته اند.

 

ایده پور تصریح کرد: طی بیش از ۳۰ سال گذشته مسئولان شهرستان و استان برای رسمی شدن این مرز اقدام هایی انجام داده اند که متأسفانه تاکنون منتج به نتیجه نشده است.

 

فرماندار پاوه گفت: طی چهار سال خدمت در فرمانداری پاوه ، برای بازگشایی مرز رسمی شوشمی تلاشهای متعددی کرده ام، چند بار با مسئولان استان حلبجه در عراق و پاوه دیدار و گفت و گو کرده ایم.

 

وی افزود: آخرین اقدام های ما از طریق وزارت امور خارجه است که در حال پیگیری هستیم و همین هفته، نامه ای با امضای استاندار برای وزارت امور خارجه تنظیم شده که بعد از دهه فجر تقدیم وزارت امور خارجه خواهیم کرد. 

 

ایده پور گفت: تمام تلاشمان را برای رسمی شدن مرز شوشمی و تردد مسافر از آن انجام خواهیم داد و اگر مسئولان عراقی با ما همکاری و همراهی کنند این آرزوی دیرینه مردم پاوه در آینده ای نزدیک عملی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: موافقت لازم توسط مسئولان کشورمان انجام شده و همه چیز در گرو موافقت مسئولان عراقی بخصوص مسئولان استان حلبچه است.

 

فرماندار پاوه خطاب به مقامات مسئول در استان حلبچه گفت: باید بگویم که مرز اقتصادی و مسافری پاوه برای همیشه مرز شوشمی بوده و غیر از این در دستور کار دولت جمهوری اسلامی نیست.

یک پاسخ برای “مرز اقتصادی و تردد مسافر در پاوه فقط شوشمی است

  • ناشناس در تاریخ بهمن 21, 1397 گفت:

    سلام
    برق آب هانه کوان هنوز از پست چورژی وصل نشده چطوری آب در مدار می باشد
    مردم رو گذاشتین سر کار