د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 18:06

تشریح خدمات دولت در بخش نوسود به مناسبت دهه فجر

تشریح خدمات دولت در بخش نوسود به مناسبت دهه فجر

به گزارش سلام پاوه : بخشدار نوسود ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر در جلسه شورای اداری این بخش افزود : بایستی تمامی مسئولین بخش دستاورد و خدمات ارائه شده به مردم را در طول این چهل سال تشریح نمایند.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : سعدی مصطفازاده مقایسه وضعیت منطقه بعد از […]

به گزارش سلام پاوه : بخشدار نوسود ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر در جلسه شورای اداری این بخش افزود : بایستی تمامی مسئولین بخش دستاورد و خدمات ارائه شده به مردم را در طول این چهل سال تشریح نمایند.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : سعدی مصطفازاده مقایسه وضعیت منطقه بعد از انقلاب با قبل از انقلاب پیشرفت‌های چشمگیر سطح بخش نسبت به گذشته را نشان می‌دهد.

 

وی به قسمتی از خدمات ارزنده دولت در سایه انقلاب اسلامی در طول این چهل سال در چند بخش اشاره کرد و گفت : در بخش فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از انقلاب کتابخانه ای در سطح بخش وجود نداشته و فاقد سالن های آمفی تئاتر بوده است . که الحمد الله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم اکنون ۲ واحد کتابخانه عمومی در شهرهای نوسود و نودشه با بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب و دو سالن آمفی تئاتر وجود دارد .

 

مصطفازاده با اشاره به اینکه به ازای هر نفر در بخش نوسود ۳ جلد کتاب و برای هر ۵ هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد افزود :شهرستان پاوه به لحاظ وجود کتابخانه و سرانه کتاب رتبه اول استان را دارد.

بخشدار نوسود با تقدیر از خدمات ارزنده نظام در حوزه سلامت گفت : در بخش بهداشت و درمان قبل از انقلاب ۲ درمانگاه در کل بخش نوسود وجود داشت . اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم اکنون ۲ مرکز بهداشتی درمانی در شهرهای نوسود و نودشهو ۲ مرکز فوریتهای پزشکی و ۶ خانه بهداشت ایجاد شده است .

 

مصطفازاده با اشاره به اینکه آمار باسوادی در بخش نوسود بالای ۹۹ درصد است گفت : در زمینه آموزش قبل از انقلاب بخش در وضعیت نامطلوبی قرار داشته است . که هم اکنون تمام روستاها دارای مدرسه ابتدایی ، راهنمایی و تعدادی هم متوسطه به صورت مراکز شبانه روزی و دبیرستان های عادی در شهر نوسود و نودشه مشغول به ارائه خدمات آموزشی می باشد .

 

وی به موضوع توسعه و عمران روستایی در مقایسه با سالهای قبل از انقلاب در نوسود و نودشه پرداخت و گفت : در بخش توسعه و عمران روستایی تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار دارای طرح هادی مصوب هستند فاز اول و دوم اجرای طرح هادی در اکثریت روستاهای سطح بخش در قالب پله بندی ، سنگ فرش ، احداث دیوار حفاظتی ، آسفالت و… اجرا گردیده است .

 

این نماینده دولت ادامه داد و گفت : در بخش صدا و سیما قبل از انقلاب فقط یک شبکه صدا و سیما آن هم به صورت رله در شهرستان پاوه وجود داشت اما بعد از پیروزی انقلاب ۲ ایستگاه دیجیتال با پخش ۱۸ شبکه تلویزیونی و ۶ فرستنده رله آنالوگ با ۲ تا ۴ شبکه و ایستگاه های رادیو پیام و فرهنگ ورزشی و قران فعال است.

 

بخشدار نوسود در زمینه وضعیت راه های اصلی سهر و روستای این بخش گفت : مجموع طول راه ها ۱۲۴ کیلومتر راه اصلی شهر و روستایی بوده که۱۲۰ کیلومتر آن آسفالت و فقط راه مواصلاتی روستاهای کیمنه – بیدرواز شوسه بوده که عملیات این مهم هم در دست پیگیری می باشد.

 

سعدی مصطفازاده در بخش دیگری از سخنانش گفت : در مجموع برنامه های بسیار مهم و شاخصی برای ارتقا همه جانبه بخش تدوین و اجرا شده و یا در حال اجرا است که مهمترین آنها کلیه روستای دارای سکنه دارای آب ، برق ، سیستم های ارتباطی مخابراتی ( تلفن ، تلفن همراه ) می باشند .

 

وی افزود : بازسازی شهر نوسود که در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی ۱۰۰% تخریب شده بود ، احداث دو راه ارتباطی پاوه به نودشه و از آنجا به شهر مریوان ، احداث پل زلته به شهر نودشه ، احداث ۶ سالن ورزشی در شهرهای نوسود و نودشه و روستای مرزی هانی گرمله ، احداث دو زمین روباز ورزشی در روستاهای هانی گرمله و نروی ، تأمین آب شرب شهر نودشه از چشمه بل ، احداث پل بتنی شهدای سیروان در منطقه دوآب ، تأمین آب شرب روستای نیسانه از چشمه پاورود ، طرح توسعه بازارچه مرزی شوشمی با هزینه بیش از ۵۰ میلیارد ریال که در دست اجرا می باشد ، اجرای خط انتقال گاز به شهرهای نوسود و نودشه با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال و… از دیگر خدمات ارزنده و شایسته به مردم انقلابی این بخش بوده است.

یک پاسخ برای “تشریح خدمات دولت در بخش نوسود به مناسبت دهه فجر

  • ناشناس در تاریخ بهمن 12, 1397 گفت:

    جناب اقای مصطفازاده شهر نوسود قبل از انقلاب دو درمانگاه با بهترین امکانات و پرسنل و ۳ پزشک و یک متخصص و یک ماما داشت ولی الان یک بهداری کهنه و کثیف داره که یک ساله قراره باسازی بشه ولی هنوز اقدامی نشده مایه ننگه برای یک بخش که تو ۵ تا مغازه بهداری مستقر شده بدونه امکانات و خدمات دهی مناسب امیدوارم این رو خوب بدانید ملت انقلاب نکردن که در سختی باشند انقلاب کردند که پیشرفت و مایه افتخار برای مملکت باشند