ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 09:04

فرماندار پاوه: حقوق شهروندی از ضروریات هر جامعه‌ای محسوب می‌شود/تاکید بر شفاف‌سازی وظایف دستگاه‌ها

فرماندار پاوه: حقوق شهروندی از ضروریات هر جامعه‌ای محسوب می‌شود/تاکید بر شفاف‌سازی وظایف دستگاه‌ها

به گزارش سلام پاوه : کارگاه آموزشی حقوق شهروندی با حضور کارکنان و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری شهرستان پاوه برگزار شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در ابتدای این کارگاه بازرس ستاد صیانت از حقوق شهروندی فرمانداری شهرستان پاوه گزارشی از بازرسی های انجام گرفته از ادارات و […]

به گزارش سلام پاوه : کارگاه آموزشی حقوق شهروندی با حضور کارکنان و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری شهرستان پاوه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در ابتدای این کارگاه بازرس ستاد صیانت از حقوق شهروندی فرمانداری شهرستان پاوه گزارشی از بازرسی های انجام گرفته از ادارات و دستگاهها اجرایی شهرستان را ارائه داد و گفت مردم ما شریف ترین و نجیب ترین مردم دنیا هستند زیرا بیشترین توقع آنها از مسئولان و کارکنان ادارات یک پاسخگویی ساده و توأم با احترام به آنهاست .

 

محمد هادی زامیاد افزود: مردمی که بیشترین توقع آنها یک پاسخگویی بسیار ساده است براستی شایسیته بیشرین احترام هستند .

 

وی ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد کارکنان بعضی از ادارات شهرستان گفت :علی رغم پیگیری های صورت گرفته و تذکرات متعدد تاکنون این مشکلات مرتفع نگردیده است .

 

در ادامه در این کارگاه آموزشی فرماندارشهرستان پاوه با اشاره به اهمت رعایت حقوق شهروندی از طرف مسئولان دستگاه های اجرایی اظهار داشت ، حقوق شهروندی حقوق متقابل بین مردم و دولت است و حفظ حقوق فردی و اجتماعی مردم محور تمام فعالیت ها در زمینه حقوق شهروندی است و از ضروریات هر جامعه ای محسوب می گردد .

 

ایده پور بر شفاف سازی امور و وظایف دستگاهها برای مردم تأکید کرد و گفت صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی گام های مؤثری برای ارتقای عملکرد این دستگاه ها در زمینه صیانت از حقوق شهروندی است.

 

وی نقش آگاهی را در زمینه تکریم ارباب رجوع و تحقق صیانت از حقوق شهروندان بسیار اساسی توصیف کرد و گفت ، اگر یکایک افراد جامعه به حقوق و وظایف خود واقف باشند، می توانند در ایجاد نظم و آسایش در جامعه نقش ایفا کنند و این مسئله رکن اساسی در صیانت از حقوق شهروندی است.

 

در ادامه این کارگاه دکتر فتاحی مدرس دانشگاه اهداف کارگاه و آموزش حقوق شهروندی رااز ضرورت جامعه امروز دانست و گفت آشنایی با حقوق شهروندی می تواند جامعه را به سمت بیمه شدن هدایت کرده و نوعی خود کنترلی و نظارت از دورن را ایجاد کند.

 

دکتر فتاحی با تشریح منشور حقوق شهروندی در نظام اداری جمهوری اسلامی گفت رعایت حقوق شهروندی یک جاده دو سویه هست که هر یک از جامعه هدف آن را نقض کند به حقوق همه جامعه تعرض کرده است.