ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 20:37

بیش از ۴۱ میلیون دلار کالا از مرز شوشمی پاوه صادر شد

بیش از ۴۱ میلیون دلار کالا از مرز شوشمی پاوه صادر شد

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ، از صادرات ۴۱ میلیون و ۴۵ هزار و ۱۴۱ دلار کالا به وزن ۴۰۵ هزار و ۴۸۵ تن در ۹ ماه گذشته از گمرک بازارچه مرزی شوشمی در شهرستان پاوه خبر داد. خلیل حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ، از صادرات ۴۱ میلیون و ۴۵ هزار و ۱۴۱ دلار کالا به وزن ۴۰۵ هزار و ۴۸۵ تن در ۹ ماه گذشته از گمرک بازارچه مرزی شوشمی در شهرستان پاوه خبر داد.

خلیل حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۰ درصد رشد و از لحاظ وزنی نیز ۴۷ درصد افزایش داشته است.

به گفته او ، در ۹ ماه سپری شده از سال جاری در مجموع یک میلیارد و ۹۳۴ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۵۱۱ دلار کالا به وزن چهار میلیون و ۴۸ هزار و ۶۱۰ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

وی اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۵۱ درصدی و از حیث وزن نیز رشد ۳۴ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه در ادامه گفت: از مجموع صادرات استان، ۷۸۸ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۲۷۶ دلار آن با وزن یک میلیون و ۹۸۲ هزار و ۳۶۲ تن از طریق گمرک پرویزخان به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۰۲ درصد و از حیث وزن نیز ۸۴ رشد داشته است.

حیدری افزود: در این مدت صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی سومار نیز ۷۷۹ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۳۹ دلار کالا به وزن ۸۶۱ هزار و ۵۵۴ تن می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۳۸ درصد افزایش و از لحاظ وزنی رشد ۱۵ درصدی داشته است.

او صادرات خروجی از گمرک شیخ صله ثلاث باباجانی را نیز ۱۶۵ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۷۲۶ دلار کالا به وزن ۳۲۹ هزار و ۲۱۸ تن عنوان کرد.

وی میزان صادرات خروجی از گمرک خسروی را ۱۵۹ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۴۲۹ دلار کالا به وزن ۴۶۹ هزار و ۹۸۹ تن عنوان کرد و تصریح کرد: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۳۵ درصد و از لحاظ وزن ۷۶ درصد افزایش داشته است.

او عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، نایلون پلاستیکی رولی، سیب زمینی محفوظ شده، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، انواع کاشی دیواری، کیسه نایلونی، رول نایلونی، کولرهای آبی و گرانول پلی اتیلن عنوان کرد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.