د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 17:30

نقدی بر اظهارات فرماندار و شهردار پاوه در شورای ترافیک

نقدی بر اظهارات فرماندار و شهردار پاوه در شورای ترافیک

به گزارش سلام پاوه : نشست شورای ترافیک شهرستان پاوه روز چهارشنبه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد . نشستی که مدتها است به نوعی تمامی شهروندان منتظر تصمیمات این شورا برای حل و یا حداقل کاهش بار ترافیکی و انسداد خیابانها هستند.   در نشست این هفته که خبر آن نیز در رسانه […]

به گزارش سلام پاوه : نشست شورای ترافیک شهرستان پاوه روز چهارشنبه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد . نشستی که مدتها است به نوعی تمامی شهروندان منتظر تصمیمات این شورا برای حل و یا حداقل کاهش بار ترافیکی و انسداد خیابانها هستند.

 

در نشست این هفته که خبر آن نیز در رسانه ها(ایرنا و سایتهای محلی پاوه ) منتشر شد سخنان فرماندار و شهردار پاوه در نوع خود جالب توجه بود و واکنشهایی را در پی داشت . 

 

پرویز ایده پور که همیشه علم و توجه به نظرات کارشناسان را در دستور کار دارد اظهار داشته است در مقوله ترافیک نظر کارشناسان را برنظر مدیریتی ترجیح می دهم .

 

ایده پور با اشاره به هجمه های فراوان در فضای مجازی علیه تصمیمات شورای ترافیک گفت: تصمیمات این شورا براساس کار کارشناسی و بهره گیری از نظرات کارشناسان خبره اتخاذ شده نه براساس منافع اشخاص یا گروههای خاصی. 

 

با مروری بر این دو بند از سخنان فرماندار متوجه می شویم که تمام نارضایتی مردم از طرح ترافیک و بی توجهی شورای ترافیک به این نارضایتی ها برای آقای فرماندار به اندازه نظر کارشناسان امر که در شورای ترافیک ایشان حضور دارند مهم نیست . حال باید پرسید جناب آقای فرماندار شورای ترافیک شما متشکل از چه خبرگانی است که اینگونه نظر آنها را یک نظر فنی و کارشناسی اعلام می کنید ؟ تخصص جناب شهردار که بیش از ۳ سال است به عنوان شهردار در این شهر فعالیت دارد چیست ؟ آیا اصلا در مقوله ترافیک سر رشته ای دارد ؟ چه اقدام کارشناسانه ای برای حل مشکل ترافیک پاوه انجام داده است ؟ 

 

جناب آقای ایده پور اگر سرگرد عبدی رئیس پلیس راهور را از جمع شورای ترافیک پاوه استثنا بگیریم متوجه می شویم که هیچکدام از اعضای این شورا مدرک آکادمیک و علمی در این زمینه ندارد و آنها هم نظراتی را در این شورا مطرح می کنند که شهروندان پاوه با بازدید میدانی و لمس و تجربه عینی در فضای مجازی به گوش شما میرسانند و بجای بهره مندی از نظرات شهروندان اعلام می کنید نظرات کارشناسان خبره منجر به تصمیمات شورای ترافیک می شود نه براساس منافع اشخاص یا گروه های خاص که این جای سوال دارد و باید پرسید شهردار شما که یکی از مهمترین تصمیم گیرنده های شورای ترافیک است که قدرت اجرایی دارد آیا کارشناس خبره است ؟ اصلا تحصیلات ایشان چیست چرا به مردم اعلام نمی کنید؟ آیا اصلا علم حل معضل ترافیک را دارد ؟ چقدر ایشان با صاحبنظران امر ترافیک نشست داشته اند و نظرات کارشناسی را اجرایی کرده اند ؟ مگر همین چند مدت گذشته نبود که بصورت آزمایشی در سه راهی شهدا میدانی را طراحی کرد و باعث این همه نارضایتی شهروندان شد و سپس کار غیر کارشناسانه خود را یک شب جمع کرد و این میدان را پاک کرد ؟

 

بهتر است جناب فرماندار که همگی اذعان داریم شما همیشه نگاه ویژه ای به مقوله علم و توجه خاصی به صاحبنظران داشته اید این بار نیز بابررسی های لازم و دعوت از صاحبنظران چه در سطح شهرستان و چه در سطح استان به دنبال اقدام عملی برای حل ترافیک باشید و به نظرات مردم و انتقادات گسترده به طرح ترافیک پاوه احترام گذاشته و یکبار دیگر این طرح را بازنگری کنید.

 

اما  جناب شهردار پاوه نیز در این نشست با اشاره به نقش حائز اهمیت رسانه ها و سایت های خبری خواستار استفاده از ظرفیت بالای این رسانه ها و سایت ها برای حل معضل ترافیک و ساماندهی دست فروشان شد.

 

جمله زیبای شما جناب آقای شهردار در خصوص استفاده از ظرفیت های سایتهای خبری بسیار برایمان جلب توجه کرد!! و یادآور فشارها بر رسانه های منتقد و شکایت شما از شهروندی است که در یک کامنت در یکی از سایتهای محلی وی را دادگاهی کردید. و هنوز پرونده آن در جریان است . بد نیست یادآور شویم مگر یادتان رفت رسانه منتقد شما را بدلیل انتقاداتش از شما در نشستهای و کنفرانسهای خبریتان دعوت نمی کنید و بعد انتظار استفاده از ظرفیت آنها را دارید؟

 

جناب شهردار شما که با مخالفت اکثریت شورا مواجه هستید و بیش از همیشه نیاز به مردم داری دارید آیا با شکایت از شهروندان که متعاقبا جریان کامل این شکایت رسانه ای می شود میخواهید از ظرفیت رسانه ها بهره ببرید و در پستتان ماندگار شوید ؟ آیا اینگونه می خواهید از ظرفیت رسانه ها بهره ببرید؟

 

 امیدواریم با دوری از مشاورانی که هدفی بجز تداوم نفوذ خود در شهرداری ندارند یک بازنگری در رفتارها و عملکرد خود داشته باشید.

 

همچنین انتظار می رود شورای ترافیک با بهره گیری از کارشناسان واقعی تجدید نظری در طرح ترافیک پاوه و اقدامی اساسی در حل مشکل ترافیک پاوه انجام دهند.

 

ترافیک پاوه

و ارمغان شورای متخصص ترافیک …

14 پاسخ برای “نقدی بر اظهارات فرماندار و شهردار پاوه در شورای ترافیک

  • ناشناس در تاریخ دی 4, 1397 گفت:

    به نظر من شهردار پاوه سواد و لیاقت خودشو نشان داده و اینو نه فقط من همه میدونن که هر کسی که منتقد زیاد داره مطمئن باشین کارشو خوب انجام داده

  • بهروزبابایی در تاریخ دی 1, 1397 گفت:

    با سلام امسال پنجمین یا ششمین سالی است که مدارک آقای صالحی جلوی چشم ملته و هر روز . روزی هزار مرتبه میتونی ببینیش ایشان از روی سخاوت یک بار دیگه در کامنتها هم جواب دادند حالا جواب سئوال ما از شما آیا شهردار هیچگونه مدرکی دال بر خدمات شهری و شهرداری دارن یا خیر اگر دارن بسم ا… یک روز بزارن ملت ببینه مثل کاری که جناب صالحی کردن.

  • ناشناس در تاریخ دی 1, 1397 گفت:

    جناب آقای صالحی لطفا بیوگرافی خود و تیم رسانه ای سایت را هم برای کاربران سایت توضیح دهید/ مدارک تحصیل- دانشگاه محل تحصیل- رشته تحصیلی و ….

    • فرهاد صالحي در تاریخ دی 1, 1397 گفت:

      حامی شهردار … نظرات فراوان شما که مشخص است کی هستید مرتب ارسال می شود بنده لیسانس علوم تربیتی هستم ، خبرنگار تابناک ، خبرنگار خبرگزاری فارس و.. و تمامی دوره های خبرنگاری و خبر نویسی را از سال ۱۳۸۳ در شعبه باشگاه خبرنگاران جوان در استان کرمانشاه تا به امروز طی کرده ام و آموزش های لازم را دارم و تمامی مجوزات فعالیت خبری را از وزارت ارشاد اسلامی و کارت مدیر مسئولی را دارا می باشم و همکار بنده نیز آقای زربان کارشناس ارشد حقوق و ایشان نیز خبرنگار تابناک و فارس و… هستند الان انتظار داریم اقای شهردار هم تخصص و مدارج علمی خود را جهت تنویر افکار عمومی رسانه ای کنند
      لازم است بدانید سالها است در قسمت درباره ما در سایت مدرک تحصیلی ما جهت اطلاع شما و کاربران ارائه شده است . بهتر است شهردار محترم مدارک علمی خود را رسانه ای کنند.

  • شهروند در تاریخ دی 1, 1397 گفت:

    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است اعضای شورای ترافیک را بنگرید بجز رییس راهنمایی ورانندگی کدامشان متخصص می باشند تا مشکل ترافیک را حل کنندواقعا بایدبرای خودمان گریه کنیم وبس

  • اضاف کار در تاریخ آذر 30, 1397 گفت:

    اقای صالحی و زربان برای کی دارید نقد می نویسید اونا که توجهی به مردم ندارن و اقای شهردار با یکی ار اعضا ی شورا دارن شب یلدا خوش میگذرونن باهم و نگران مشکل مردم هم نیستن .
    اینجا فقط مردم بیچاره ضرر میکنن و یادشون باشه اینبار رای دادن به کسی رای ندن که بخاطر یک اضاف کار شهر رو …‌‌

  • بهروزبابایی در تاریخ آذر 30, 1397 گفت:

    باسلام خدارا شکر که با الاخره عدم تواناییهای فرماندار محترم پاوه یکی پس از دیگری برای ملت رو میشه آقای ایده پور باید قاضی یکی از شعبات حل اختلاف میشد وبیشتر کارهاشو کدخدامنشانه انجام میداد سه سال پیش جاده داخل روستای دره بیان توسط اهالی وکمکهای اداره راه واعضا شورا افتتاح گردید که عدد هزینه ای که شورا اعلام نمود برای اهالی قابل هضم نبود چون خودشان لمس میکردن خدمات رو با عدد سیصد میلیون تومان برای ۳۰۰متر جاده اصلا همخوانی ندارد خلاصه گذشت واعتراضات اهالی به جایی نرسید وزمان افتتاح جاده آقای ایده پور آمدن ودر سخنرانی فرمودن خوشحالم که جاده ای یک میلیاردی با هزینه پانصد میلیون افتتاح گردیده وهمانجا ۲۰۰میلیون دیگه برای اعضای شورا اعتبار گرفت در حالیکه ملت منتظر حساب کتاب سیصد میلیونه بودن همانجا فهمیدم که کارهای آقای ایده پور کارشناسی وبا برنامه نیستن وبه قول دوستی در کامنتها فقط منتظر باز نشتگیشان هستن.ان شاءا… هر چه سریعتر به این مقصود نایل آیند.

  • ناشناس در تاریخ آذر 30, 1397 گفت:

    سلام با تشکر از نویسنده مطلب ولی خدا وکیلی حق مطدب رو ادا نکردید اولا چرا فقط به فرماندار و شهردار که نیروی غیر بومی هستن گیر دادید و اقای لطف اللهی هم مگه به عنوان رییس شورا عضو شورای ترافیک نیستن دوما که فرمودید به جز سرگرد عبدی کارسناس دیگه کیه واقعا این هم اصل مطلب نیست چون این جلسات پشت سر جلساتی بوده که کارشناسان خبره ترافیک از ایتان هم چندین مورد در این جلسات شرکت کردن سوما اون اقایی هم که گفته فرماندار در طول هفته پاوه نیستن این هم واقعا خالی از لطفه چون دوستان خوب میدونن که اقای فرماندار تمام طول هفته در پاوه هستن و در طول هفته چندین بار سرزده به بقیه روستاها و بخسهای شهرستان سرکشی میکنن با تشکر

  • هومن آژند در تاریخ آذر 30, 1397 گفت:

    متاسفانه درشهری که فرماندار محترم دارد روز گذرانی میکند و منتظر بازنشسته شدن میباشدوتنها کارش دفاع از شهردار میباشد به طبع شورای اداری شهرستان هم چنان رمقی برای حل شدن موضوعات مربوطه که رمق این شهر را گرفته اند ندارد و آنچه از این جلسات طراوش میکند زحمت ومشقت مضاف بر اوضاع بد ونابسامان و در تنگاه قرار دارد مردم عادی میباشد چرا که مسولین تنها در فکر راحتی و آسایش خودشان میباشند.ترافیک این شهر با آرایش کارشناسی شده نیروهای محترم راهنمایی و رانندگی در مسیر بانک ۲۶ مرداد تا میدان مولوی ۲ نفر از میدان مولوی تا م شهدا ۳ نفر و از میدان شهدا تا مسجد جامع ۳ نفر یقیناً مقوله ترافیک تا حالا حد زیادی حل میشود ودیگر نیازی به زحمت افتادن رانندگان محترم کامیون ها و شخصی نمیباشد .به نظر میاد قبل از تصویب هرطرحی باید خودمان را جای کسانی بگذاریم که با تصمیماتمان آسایش و آرامش را ازشان بستانیم وانچه را برای خود میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم .

  • ناشناس در تاریخ آذر 30, 1397 گفت:

    اگه بخوایم واقعیت بگیم مقصر خود مردم پاوه هستن که بدون درنظر گرفتن تخصص افرادی که برای شورای شهر شرکت کردن بهشون رای دادن اگه تخصص داشتن مطمئن شهرداری انتخاب میکردن که به دردشون بخوره و به حرفاشون گوش بده

  • امید در تاریخ آذر 30, 1397 گفت:

    خیلی برام جالب بود که بابستن وپلمپ میوه فروش فرمانداری دیگه دست فروشی نمیبینیم که رو خیابان نشسته باشه همه باهم جم شدن .
    چرا یک مغاذه دار باید لوازم شو رو خیابان بچینه ونصفی از خیابان رو بگیره ؟؟
    آیا شهرداری و واحد اجرایات ازاین مقوله خبر داشتن وهیچ کاری نکرده اند ؟؟

  • مطلع در تاریخ آذر 30, 1397 گفت:

    شهردار و تخصص ؟؟ اخه بابا پاوه کسی رو نداره شهردار بشه ؟ چرا این اکثریت شورا استیضاحش نمیکنن مگه مخالفش نیستن

  • همشهری در تاریخ آذر 30, 1397 گفت:

    خدا خیرتون بده سلام پاوه حرف حق گفتین مردم با این طرح الکی و این کارهای الکی شورای ترافیک خسته شدن

  • سعید در تاریخ آذر 30, 1397 گفت:

    سلام خدمت مردم فهیم پاوه

    از مدیریت سایت سلام پاوه خواهش دارم تخصص و مدارک اعضای شورای شهر پاوه رو هم رسانه ای کنید

    کدام یک از اعضای شورای شهر تخصصی درباره شهرسازی دارن