ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 15:57

آلبوم”شارو” با خوانندگی”عثمان هورامی”منتشر شد

آلبوم”شارو” با خوانندگی”عثمان هورامی”منتشر شد

به گزارش سلام پاوه  : آلبوم”شارو”با خوانندگی “عثمان هوارمی” اواسط مردادماه امسال در بازار موسیقی سراسر ایران عرضه می شود به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرنگار کردپرس، آلبوم شارو  با خوانندگی استاد “عثمان هورامی” هنرمند سرشناس کُرد، تنظیم و اجرای سازهای کوبه ای توسط “زکریایوسفی” در سال 91 ضبط شده است. این […]

به گزارش سلام پاوه  : آلبوم”شارو”با خوانندگی “عثمان هوارمی” اواسط مردادماه امسال در بازار موسیقی سراسر ایران عرضه می شود

به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرنگار کردپرس، آلبوم شارو  با خوانندگی استاد “عثمان هورامی” هنرمند سرشناس کُرد، تنظیم و اجرای سازهای کوبه ای توسط “زکریایوسفی” در سال 91 آلبوم شاروضبط شده است.
این اثر هنری که متشکل از 9 آواز است اواسط مرداد ماه 93 توسط انتشارات “اوای باربد” در سراسر ایران پخش می شود.
در همین ارتباط “زکریا یوسفی”امروزسه شنبه(7مرداد) در گفت وگو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: آوازهای این آلبوم توسط استاد “عثمان هورامی” و استاد” محمدحسین کیمنه ای” از استادان بزرگ موسیقی منطقه هورامان  چهل سال پیش خوانده شده است.
وی موسیقی هورامان را  بیشتر یک موسیقی آوازی دانست و تصریح کرد: در این اثر سعی شده است با توجه به غنای ریتمیک ملودی ها، از انواع سازهای کوبه ای کردستان برای نمایاندن بیشتر و بهتر وزن استفاده شود.
یوسفی در پایان اظهار امیدواری کرد که این اثر، خدمتی به فرهنگ موسیقایی هورامان و کردستان و هدیه ای در شان دو استاد بزرگ موسیقی هورامان باشد.
“عثمان هورامی” در سال1314در روستای کمینه از توابع اورامانات تخت به دنیا آمده است. از وی تااکنون ترانه متعددی ضبط شده و بارها در جشنواره های داخلی و خارجی مورد تجلیل قرار گرفته است.
“زکریا یوسفی” نوازنده سازهای کوبه ای و متولد شهر پاوه است. وی فارغ التحصیل رشته کارشناسی موسیقی از دانشگاه سوره با گرایش آواز ایرانی و موسس شرکت فرهنگی – هنری “آوای ماندگار ماد” می باشد و تاکنون بیش از 35آلبوم در زمینه موسیقی منتشر کرده  است.