د 31 اردیبهشت 1403 ساعت 03:36

مالیات بر ارزش افزوده هزینه ۱۴۰۰ میلیاردی سد داریان به کی و کجا پرداخت شده است؟

مالیات بر ارزش افزوده هزینه ۱۴۰۰ میلیاردی سد داریان به کی و کجا پرداخت شده است؟

به گزارش سلام پاوه : نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از مجریان سد داریان گفت: مالیات بر ارزش افزود هزینه ۱۴۰۰ میلیاردی سد داریان به کی و کجا پرداخت شده است.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : دکتر شهاب نادری در دومین همایش موسسه خدمات مالی آراد […]

به گزارش سلام پاوه : نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از مجریان سد داریان گفت: مالیات بر ارزش افزود هزینه ۱۴۰۰ میلیاردی سد داریان به کی و کجا پرداخت شده است.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : دکتر شهاب نادری در دومین همایش موسسه خدمات مالی آراد ارقام پارسارگاد که به میزبانی پاوه برگزار شد در ابتدای سخنان خود با قدردانی از حمایت های فرماندار شهرستان پاوه از برگزاری این همایش و انتقاد شدید از عدم حضور مدیران کل امورمالیاتی و اقتصاد و دارائی استان در همایش گفت همین عدم حضور و بی توجهی مدیران استان در جلسات و همایش های متعدد است که موجب عقب ماندگی استان در بیشتر زمینه ها شده است .

 

وی افزود: در حالی که مدیران کشوری ازتهران خود را به همایش رساندند که این حرکت آنان قابل تقدیر است اما مدیران استانی باید پاسخگوی عدم حضور خود باشند .

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز کشور ما نیاز به حضور بخش خصوصی در عرصه عمل نیاز دارد و حال که این بخش با تمام وجود پای کار آمده مدیران ناکارآمد حاضر به همکاری و همراهی با آن نیستند .

 

شهاب نادری به راه اندازی به انتخاب استان کرمانشاه به عنوان پایلوت کشوری نصب صندوق مکانیزه فروش در مغازه ها اشاره کرد و گفت: این اتفاق در حالی انجام شده که هنوز در تهران این صندوق ها راه اندازی نشده است لذا باید ابتدا زیرساخت موضوع ایجاد می شد سپس اقدام به انجام کار شود .

 

نادری از نحوه وصول میزان مالیات در استان کرمانشاه و اورامانات انتقاد کرد و گفت: تعادل و توازن منطقه ای در این حرکت وجود ندارد چون این استان و به خصوص منطقه اورامانات جزو مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار است که مشمول معافیت مالیات میشود اما علاوه بر اینکه معاف از مالیات نیست بلکه بیش از مناطق برخودار و توسعه یافته مالیات میدهند .

 

وی با اشاره به اهمیت مالیات بر ارزش افزوده گفت: این ارزش افزوده برای عمران و آبادانی کشور هزینه میشود به همین دلیل از اهمیت خاصی برخوردار است .

 

وی در خصوص صندوق مکانیزه فروش گفت: این موضوع در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس است که بتوانیم روش درست و صحیحی را پیدا کنیم تا اینکه این موضوع را چگونه به عنوان یک قانون در سطح کشور اجرا کنیم که مردم به درستی از آن استفاده کنند .

 

وی گفت راه و روش های زیادی را دراین خصوص آزمایش کردیم که منتج به نتیجه نشد لذا بازهم در حال کار روی موضوع هستیم .

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات تصریح کرد :تا زیرساخت های لازم در کشور ایجاد نشود و آموزش های لازم به مردم داده نشود مالیات برارزش افزوده و صندوق مکانیزه فروش نمیتواند نهادینه شود .

 

شهاب نادری با اشاره به اینکه درکشورهای توسعه یافته با دریافت مالیات ۲۴ درصدی سازمان امورمالیاتی آنها به عنوان محبوبترین سازمان نزد مردم است زیرا آنها مالیات را برای توسعه و عمران کشور هزینه میکنند اما ما با وصول مالیات ۹ درصدی شاهد اعتراض و نارضایتی مردم هستیم .

 

وی گفت مالیات حق قانونی است و باید وصول شود و برای عمران و آبادانی کشور هزینه شود .

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات از عدم همکاری شهرداری های شهرستان به خصوص شهرداری پاوه با برگزار کنندگان این همایش بشدت انتقاد کرد وگفت مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها بر میگردد اما هیچیک از شهرداری ها با این همایش همکاری نکردند .

 

وی همچنین با انتقاد شدید از مجری سد داریان گفت: مالیات بر ارزش افزود هزینه ۱۴۰۰ میلیارد تومانی سد داریان به کی و کجا پرداخت شده باید متولیان امر این موضوع پاسخگو باشند .

 

نادری افزود: برای ایجاد توازن و تعادل بین مناطق کم برخوردار و پر برخوردار باید مناطق کم برخوردار شامل معافیت مالیاتی شوند و استان کرمانشاه و منطقه اورامانات باید معاف از مالیات باشند .

 

وی گفت وصول مالیات در ازای درآمد است در حالی که مردم ما هیچ درآمدی ندارند چرا باید مالیات پرداخت کنند .

 

وی گفت آیتم هایی همچون بیکاری و عدم وجود درآمد دست به دست هم داده تا ما معاف از مالیات باشیم .

 

نادری افزود بنده ، استاندار محترم و مجمع نمایندگان استان دنبال و پیگیر این موضوع هستیم طرحی را تقدیم مجلس کنیم که مردم استان معاف از مالیات باشند .

 

در این همایش از آقایان قادر پور و لهونی از پیشکسوتان مالیاتی اورامانات تجلیل به عمل آمد.

 

یک پاسخ برای “مالیات بر ارزش افزوده هزینه ۱۴۰۰ میلیاردی سد داریان به کی و کجا پرداخت شده است؟

  • بهروزبابایی در تاریخ آذر 10, 1397 گفت:

    باسلام .به نمایندگانی ازمسئولان سدداریان اول خودآقای نادری بفرماینددرجلسه ۹۷/۹/۶اعضای شورا ومسئولان سد مشخص شدکه شرکت آبزی شناسی وگونه شناسی وگردشگری آقای نادری خلاف عرف بوده وهیچگونه مجوزی برای این کارهاصادرنمیگرددایشان ازکجا وچه منبعی موفق به دریافت یک شبه اونهمه مجوزات شدندهرزمان ملت جواب این عوامفریبی های شمارادریافت کردمسئولان سدداریان هم سودوزیانشونو اعلام میکنن.البته جناب صالحی میدونم شما دوستشان داری ازمن دلخورنشی تروخداخودت بهترمیدونی چقدردوستت دارم.