ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 13:39

محور پاوه به مریوان در گردنه ته ته مسدود شد/ عکس

محور پاوه به مریوان در گردنه ته ته مسدود شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه از مسدود شدن مسیر گردنه ته ته در محور پاوه به مریوان خبرداد. ابراهیم شهریاری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه با تایید این خبر گفت: با توجه به بارشهای امروز در گردنه ته ته در محور پاوه به […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه از مسدود شدن مسیر گردنه ته ته در محور پاوه به مریوان خبرداد.

ابراهیم شهریاری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه با تایید این خبر گفت: با توجه به بارشهای امروز در گردنه ته ته در محور پاوه به مریوان و تداوم بارش و خطرات احتمالی با هماهنگی به عمل آمده با پلیس راه استان کرمانشاه و نیز استان کردستان این محور به صورت کامل مسدود شد.

 

وی با بیان اینکه این مسیر توسط ماموران راهداری نمک پاشی و برف روبی شده است گفت : از صبح امروز عبور و مرور در محور گردنه ته ته فقط با زنجیر چرخ و به سختی امکان پذیر بود و عصر امروز به صورت کامل جهت جلوگیری از خطرات ناشی از لغزندگی ، بارش برف کولاک و مه آلود بودن مسیر مسدود شد .

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه پیش بینی کرد این محور تا پایان این سامانه بارشی اگر برف سنگین ببارد به دلیل خطر کولاک تا فصل بهار بسته میشود.

 

شهریاری به رانندگان و مسافران این مسیر توصیه کرد : در این فصل از سال از تردد در این محور خودداری نمایند و بجای آن از محور هجیج به اورامان به سرو آباد و مریوان استفاده کنند.

 

گفتنی است این گردنه برف‌گیر که نزدیک به ۲۱ کیلومتر می باشد ۱۷ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره راهداری شهرستان پاوه و چهار کیلومتر آن در حوزه شهرستان سروآباد می باشد که بدلیل بارشهای سنگین برف و ارتفاع آن در بیش از ۴ ماه سال مسدود می شود.