ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 03:44

ارزهای دیجیتال فرصت یا مصیبت!!!/هژیر قادری

ارزهای دیجیتال فرصت یا مصیبت!!!/هژیر قادری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:ارزهای دیجیتال ( Creap to currency) از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می کنند.اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده ی توزیع شده ای به نام بلاک چین که با استفاده از هش ها که برای هر بلاک منحصر به فرد هست ایمن شده اند، که مشهورترین آن ها همان بیت […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:ارزهای دیجیتال ( Creap to currency) از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می کنند.اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده ی توزیع شده ای به نام بلاک چین که با استفاده از هش ها که برای هر بلاک منحصر به فرد هست ایمن شده اند، که مشهورترین آن ها همان بیت کوین (Bitcoin) است که این مقاله راجع به آن است.

در حال حاضر علاوه بر بیت کوین افزون بر ۹۰۰ ارز دیجیتال همانند اتریوم ، ریپل ، XRP, EOS, TRON و …. در بازارهای جهانی موجود می باشند. این ارزهای دیجیتال را می توان از طریق خرید و فروش یا فرآیند استخراج به دست آورد.خرید و فروش ارزهای دیجیتال همانند هر داد و ستدی امکان سود و ضرر دارد و با آگاهی کامل از شرایط بازار به خوبی می توان از آن بهره برداری کرد اما موضوع اصلی ما تبلیغات تازه ای در دنیای مجازی است که با انواع و اقسام وعده های وسوسه انگیز سعی در گرفتن زیر مجموعه برای استخراج بیت کوین دارند.

اولا باید بپذیریم که هر کار و عملی هزینه هایی دارد و به قول معروف پنیر مفت فقط در داخل تله موش پیدا می شود!درست است که قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی نزدیک به ۵۶۰۰ دلار است اما باید دید با استفاده از نرم افزارهای استخراج از جمله CryptoTab چقدر می توان ماهیانه استخراج کرد با سرچی ساده در اینترنت به هر زبانی به رقمی حدود ۲ دلار می رسیم البته اگر فقط خودمان استخراج کنیم و زیر مجموعه نداشته باشیم که با توجه به هزینه اینترنت و برق و همچنین استهلاک رایانه مبلغ ناچیزی است اما در قرن حاضر که با استفاده از ASIC ها که مختص حل معادلات پیچیده بیت کوین ها هستند چرا باید کامپیوترهای شخصی مورد توجه باشند؟

البته شاید یکی از جواب هایش این باشد که این نرم افزار ارزهایی با درجه سختی پایین تر ماین می کند و به جای آن معادل یا کمتر بیت کوین تحویل می دهد.همچنین هنگام نصب مرورگر کریپ تو تب راه حلی برای ماین و کسب در آمد بیشتر را عضو گیری معرفی می کند که تا ۱۰ مرحله عضو به شما درصدی می رسد که در سطح های مختلف زیر مجموعه از ۱۵ ، ۱۰، ۵ و …. شروع کرده تا به درصد زیر مجموعه های دهم شما برسد که حکایت از طرح عامیانه ی هرمی یا به قول اقتصاددان ها پونزی دارد که از جمله طرح های شکست خورده در دنیای حاضر دارد.

اگر سری به سایت مرورگر مذکور بزنیم می فهمیم برای کسب درآمد حدود ۴۰۰ دلاری در ماه باید حدود ۸۹ هزار زیر مجموعه داشته باشیم که مجموع تمام زیر مجموعه های شخص می باشد .حالا با وجود نمونه آماری حدود ۸۰ میلیونی ایران و همچنین جامعه کمتر از چند صد هزاری چطوری این همه آدم می تواند عضو گیری کنند!که با تبلیغات وسیع و مژده ی درآمدهای میلیاردی کاملا در تناقض است.

هدف از این مقاله کوتاه این نیست که چنین کارهایی درآمد زایی ندارند بلکه کمک به درک بهتر موضوع پیش روست که بر خلاف آنچه که در تبلیغات نقل می شود که به هزینه و وقت احتیاج ندارد بالاعکس هزینه های بسیارمادی از جمله آسیب به سخت افزار رایانه و یا هزینه های معنوی از جمله از بین رفتن اعتماد اطرافیان و دوستان و اقوام شما به نسبت شما که شاید دهه ها جبران نشود و بالاترین موجودی شما بدون شک اطرافیانتان هستند و همچنین جذب این تعداد زیر مجموعه به زمانی فراتر از انتظار البته در صورت وجود که در مطالب گفته شده چنین اعضایی را برای افراد بسیار کم و شاید فقط سلبریتی ها محدود کردیم.

امیدوارم  قبل از انجام هر عملی مطالعه ای کامل از آن داشته باشند.در شرایطی که حال و روز اقتصاد ما خوب نیست گول وعده و وعیدها را نخوریم و بدانیم در هر شرایطی تنها با اکتفا به عقل و خلاقیت می توانیم بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم نه با کارهای غیر مولد و کاذب.به امید تفکر.

2 پاسخ برای “ارزهای دیجیتال فرصت یا مصیبت!!!/هژیر قادری

  • بی نام در تاریخ فروردین 28, 1400 گفت:

    از نوشتن تون مشخصه چقدر در این زمینه باسواد هستید. آخه استاد، Cryptocurrency درست هست نه اونی که خط اول نوشتید Creap to currency

  • صهیب قادری در تاریخ تیر 18, 1398 گفت:

    عالی بود مهندس قادری