د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 18:45

کابینه ی روحانی تکراری و بدون حضور اقلیت ها و زنان / محمد آشنا عباس منش

کابینه ی روحانی تکراری و بدون حضور اقلیت ها و زنان / محمد آشنا عباس منش

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : امیدها به نظر می رسد دیگر به سرخوردگی و بهت تبدیل شده و تمایلی برای انتخاب وزیر زن یا اهل سنت و یا دیگر اقلیت های قومی و مذهبی در جمع هیات دولت نشان داده نمی شود. کابینه ای پیر و چرخشی به راست شاید بهترین تعبیر برای کابینه […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : امیدها به نظر می رسد دیگر به سرخوردگی و بهت تبدیل شده و تمایلی برای انتخاب وزیر زن یا اهل سنت و یا دیگر اقلیت های قومی و مذهبی در جمع هیات دولت نشان داده نمی شود. کابینه ای پیر و چرخشی به راست شاید بهترین تعبیر برای کابینه دولت های روحانی باشد.

محمد آشنا عباس منش

حسن روحانی با انتخاب های خود کسانی را خوشحال کرد که نقشی در پیروزی انتخاباتی اش نداشتند. آیا او به نوعی عقبگرد داشته و از اصلاح طلبان حامی اش دور شده و از مسیر اصلاح طلبی منحرف شده است ؟ ترکیب کابینه های روحانی نشان داد که او علاقه ای به تکثر ندارد و شاید خود را از حاشیه ها دور نگه داشته است تا همچنان نقطه نقل و شخصیت محوری بازی سیاسی باشد. روحانی شخصی به ظاهر مستقل ولی در عمل به همه وابسته است.عدم باور به زنان، جوانان و اقلیت های قومی و مذهبی باعث شده که آنها در کابینه های روحانی دیده نشوند.

 

تاکید بر آزادی های اجتماعی، حقوق زنان، حقوق اقلیت ها،گسترش آزادی های سیاسی، شفافیت اقتصادی، توسعه پایدار همه ایران و… به نظر می رسد تنها در کارزار انتخابات به چشم می آیند و امیدی به تدبیر دولت در سالهای پایانی اش نیست. اقلیت ها و زنان از ظن خود دل به دولت تدبیر و امید بستند اما دولتیان اسرار را در درون خود جسته و یافتند.در این سال ها تحول خواهی به محاق رفت و محافظه کاری به راحتی جریان یافت .

 

شعار عدالت در تئوری ماند و رنگ عمل به خود نگرفت و انتظارها با روی کارآمدن دولت و کابینه دوم نیز محقق نشد.کابینه ی روحانی کابینه ای تنها است وسرخوردگی بدنه ی اجتماعی باعث شده که دولت نتواند توپ را در زمین دیگری ببیند و عوامل بیرونی را عامل عدم موفقیت ها بداند.

 

شایان ذکر است شایستگی، جنسیت، نژاد،مذهب و قوم نمی شناسد. اگر روحانی دایره جستجو و گزینش خود را بازتر و فراخ تر می گذاشت، بی شک در بین جوانان، زنان و اقلیت ها مدیران شایسته تری می یافت. به نظر می رسد زنان و اقلیت ها از عدم نگاه یکسان نگران هستند و رنج می برند. انتظار می رود در چهل سالگی انقلاب از نابرابری ها در رده های مختلف کشور، در استخدامی ها و واگذاری مسئولیت ها و مناصب در مرکز و مناطق مختلف کشور پایان داده شود و از توانمندان بزرگترین اقلیت مذهبی یعنی اهل سنت در هیات دولت استفاده شود و فرصت خدمت را در مدیریت های استانی و ارشد کشوری برای نظام جمهوری اسلامی و وطن عزیز ایران فراهم نماید.

 

همه موظفیم بر اساس معارف دینی و تمسک به اصول قانون اساسی هرگونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم، نژاد و مذهبی را روا نداریم و همه با هم در کنار هم و در صفوف فشرده و واحدی در جهت اعتلای کشور و تامین منافع ملی و تحکیم وحدت و یکپارچگی گام برداشته و به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشیم.

 

                                                    با بهترین آرزو ها

                                                     محمد آشنا عباس منش

                                                       ۰۸/۰۸/۱۳۹۷      

2 پاسخ برای “کابینه ی روحانی تکراری و بدون حضور اقلیت ها و زنان / محمد آشنا عباس منش

  • ناشناس در تاریخ آبان 19, 1397 گفت:

    رییس جمهور هر که باشد شریعتمداری وزیر است وزیری گری شده مثل بازی والیبال عده ای مخصوص بعضی در بازی بقیه نیمکت نشین تا وزیری استیضاح شود فوری از روی نیمکت یکی وارد شود ولی اینبار مقصر مجلس بود که رای داد به کابینه تکراری یعنی وزیر نمی داند که اینگونه بنزین ثروت ملی توسط عده ای سود جو قاچاق می شود خوب اگر نمی تواند جلو گیری کند مقصر است و باید استعفا دهد

  • بهروزبابایی در تاریخ آبان 18, 1397 گفت:

    باسلام ممنون ازدکترمطابق همیشه استفاده نمودیم امایک لحظه فک کنین وزیرخارجه ایران یک زن میشدبایدتولیدیهای پلاستیکی دستی برایش بسازند تادرمراسمات ازاون بجای دست خودش استفاده کنه مشکلات آقای روحانی یکی دوتانیست که دریک انتخاب البته ناشی ازضعف خوددرروزهای اول تحویل مملکت بایدخیلیها نظربدن واونقد مسایل حاشیه ای داشت دوران ایشان که دیگه جا برای ریسک وامتحان ندارندایشان فقط منتظرند دوره اشان تمام بشه وبره کنارچون گرداننده اقتصاد درایران دولت ومبانیهای دولتی نیستندوایشان زور شخصیهای پول ومقام دار را نیامدومتاسفانه بازار بلایی سرمردم آوردکه تحریم ها هرگزنیاوردتمام خواسته ترامپ دپوی امکانات اولیه ونرسیدن به دست مردم دربازار بودکه سرمایه داران همگی در خط ترامپ وجدی تر از اون تولیداتشونو مخفی وچندبرابرمیفروشن.دولت اقای روحانی مرده ای متحرک است که تحرکاتش توسط مردم ضعیف این روزها انجام میگیرد.متاسفانه به ملت باید گفت هرکس به نوبه خود همسایه اش را دریابدتا ازفقرنمیرد.