س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 20:07

زیبایی روستای گردشگری نسمه به روایت لنز دوربین طیفور حاتمی

زیبایی روستای گردشگری نسمه به روایت لنز دوربین طیفور حاتمی

به گزارش سلام پاوه : بی شک زیبایی های خدادای شهرستان پاوه را هرگز نمی توان با تصویر و عکس و از یک زاویه و از یک روستا به تصویر کشید . زیبایی هایی که شاید صدها عکاس و هنرمند بتوانند فقط گوشه هایی از آن را به تصویر بکشند. در این بین یکی از […]

به گزارش سلام پاوه : بی شک زیبایی های خدادای شهرستان پاوه را هرگز نمی توان با تصویر و عکس و از یک زاویه و از یک روستا به تصویر کشید . زیبایی هایی که شاید صدها عکاس و هنرمند بتوانند فقط گوشه هایی از آن را به تصویر بکشند. در این بین یکی از روستاهای گردشگری که به عنوان روستای سالم نیز معرفی شده است روستای دیدنی و گردش پذیر نسمه از توابع بخش مرکزی پاوه می باشد .نسمه

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : روستای نسمه از شمال به جاده ارتباطی پاوه ـ کرمانشاه و کوه های شاهو محدود می گردد . از جنوب به مراتع بین روستای نسمه و مزیدی و کوه های بین دو روستا محدود می شود . از شرق به روستای دره بیان و باغات آن روستا و از غرب به روستاهای چورژی و سرکران و تپه لاقلعه محدود می شود.  فاصله این روستا با مرکز شهرستان ۵ کیلومتر و با مرکز استان ۱۲۰ کیلومتر می باشد.

 

به طور کلی موقعیت روستا و جایگاه آن در سطح کشور تحت تأثیر عوامل طبیعی و مصنوعی  و با فعالیتهای یک دهه اخیر جایگاه ویژه در سطح استان به لحاظ جذب گردشگر پیدا کرده است . تلاشهای فوق العاده دهیار این روستا آقای سابق حسینی که دانشجوی کارشناسی ارشد گردشگری می باشد در کنار همیاری شورای روستا و مشارکت عمومی اهالی روستا که در نوع خود مثال زدنی است این روستا را متمایز و در کانون توجه قرار داده است.

 

عوامل طبیعی علاوه بر اینکه تا حد زیادی نقش عملکرد و نحوه ارتباط آن با پیرامون روستا را تعیین می کند بیشترین تأثیر را در شکل گیری و پیدایش روستا داشته اند . عوامل طبیعی منجمله فراوانی آب ، وجود باغات ، آب و هوای خنک و مراتع روستا که هسته اصلی و سنگ بنای اولیه روستا در این قسمت یعنی بافت قدیم شکل گرفته از عوامل مصنوعی هم می توان نزدیکی به شهر پاوه و روستای قدیمی شمشیر که در حال حاضر مرکز دهستان می باشد را نام برد.

 

عکس : طیفور حاتمی 

 گزارش تصویری 

 

 

نسمه نسمه