س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 01:03

بنگر تا چه حد است مقام آدمیت/ ابراهیم یوسفی

بنگر تا چه حد است مقام آدمیت/ ابراهیم یوسفی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:براستی که آدمی موجودی خارق العاده ای است از جنس ترکیبی حیوانات با همان خصوصیات جسمی و فیزیولوژیکی اما در خصوصیات روحی؛ متعالی و همدم خالق خود، اشرف مخلوقات و مسجود ملائک و مورد حسادت ملک الطاووس شیطان و اهریمن رجیم!   چه سری است که خداوند متعال به سجده کنندگان […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:براستی که آدمی موجودی خارق العاده ای است از جنس ترکیبی حیوانات با همان خصوصیات جسمی و فیزیولوژیکی اما در خصوصیات روحی؛ متعالی و همدم خالق خود، اشرف مخلوقات و مسجود ملائک و مورد حسادت ملک الطاووس شیطان و اهریمن رجیم!

 

چه سری است که خداوند متعال به سجده کنندگان ازلی خود و مطیع و مجرد محض بارگاهش امر میکند به این حیوان ساخته شده از گل سیاه و بدبو سجده اش کنید یعنی در برابر عظمت و شکوه و بزرگیش سر فرود آورید و پیشانی به قدمش بگذارید!

 

حتما آن چیزی است که ما نه زیاد از آن میدانیم و نه ملائک مقرب از آن علمی و آگاهی داشتند چون خداوند خود فرمود؛ انی اعلم مالا تعملون ؛ بقره ۳۰ آنچه که من در مورد این موجود میدانم شما نمیدانید.

 

نگاهی به تاریخ گذشته بشر از خلق آدم نبی ‘ع’ تا حال که من و شما زیست میکنیم کم و بیش به این سر عالم خلقت پی برده ایم هر چند که در این معما و عظمت سرگردانیم که خدایش به بنده اش محمد مصطفی ‘ص’ فرموده است که *لولاک لما خلقت الفلاک * ای محمد اگر بخاطر تو نبود این افلاک وعالم امکان را خلق نمیکردم. اما این عظمت و شکوه را الله مخیر به خواست خود بشر قرار داده است هم قابلیت تا حضور در سدره المنتهی و هم سقوط و انحطاط تا اسفل السافلین.

 

هفته گذشته در بخش محروم باینگان، منطقه ای آکنده از فقر و محرومیت و نیازهای اولیه زندگی شاهد جلوه ای از آن شکوه انسانیت و مقام آدمیت بودم. دو خانواده خیر و نوعدوست از شهر تهران که جز انسانیت و آدمیت هیچ نسبتی با ایتام و کودکان بی سرپرست نداشتند برای شاد کردن دلی و برای رفع مشکل هم نوعی که از قبل هم شناسایی کرده و بارها کمک کرده اند با کوله باری از وسائل و هدایا و به هدف برگزاری جشن تولد یتیمی محروم از پدر، بار سفر می بندند، خطر پیچ و خم ها و مقدرات را بجان می خرند تا در چشمان شاد و اشک برچشم حلق زده ای بنگرند که به سبب آن برای حداقل چند ساعتی شادی را به آنان هدیه داده است. هم اهداء مبلغ قابل توجه از مواد غذایی و پوشاک و و کیف و کفش و…. و هم همراه نمودن حمایت بیست خانواده از بستگان در حمایت ایتام بخش باینگان.

 

در برابر این صفای روحی و این زلالی قصد و نیت و مقام والای آدمیت آنان چه میتوان گفت جز خداوند را تقدیس و تسبیح گفت برای این کار دست واین احسن خلق و هم متضرعانه دعا کرد که رهنمون شویم به این وادی آدمیت. آمین یا رب العالمین