د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 16:16

سال خوانش نو مبارک /کژال میرآبادی

سال خوانش نو مبارک /کژال میرآبادی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شهریور کولە بارش را بستە و مهر آرام آرام از راە می رسد ، و با آمدنش غوغایی در شهر ، کوچەها و خیابانها بر پا می کند .روز اول مهر پایت را از خانە کە بیرون می گذاری کیف های رنگا و رنگ ، لباسهای فرم کوچک و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شهریور کولە بارش را بستە و مهر آرام آرام از راە می رسد ، و با آمدنش غوغایی در شهر ، کوچەها و خیابانها بر پا می کند .روز اول مهر پایت را از خانە کە بیرون می گذاری کیف های رنگا و رنگ ، لباسهای فرم کوچک و زیبا در تن بچەهای دبستانی ،نظرت را بە خود جلب می کند.مدرسەها را می بینی کە با رنگ و لعابی نو ،آمادە استقبال هستند.

آب زنید راە را ،هین کە نگار می رسد
مژدە دهید باغ را ، بوی بهار می رسد

باز فضای راهروهای مدرسە از هیاهوی دانش آموزان پر می شود ، دوستانی کە کژال میرآبادیبعد از مدتها دوری ، یکدیگر را در آغوش می گیرند.

مرحبا ای بچەهای با وفا !

محال است با دیدن این صحنەها و صدای گوش نواز زنگ آغازین سال تحصیلی ، گذشتەهای دورت به سراغت نیایند ، ودلت برای آن روزها تنگ نشود.

اول مهر برای همه مردم شهر ،روز آغاز است ،
آغاز سال تحصیلی
آغاز تجربەهای تازە
دوستی های نو…..
اما گذشتە از تمام این احساسات ، روز اول مهر ، روز پا گذاشتن به دنیای بی حد و مرز دانایی و یادگیری است روزی کە چشمها را باز می کند ، و انسانها را از حصار جهالت و نادانی بیرون می آورد. با این آگاهی و دانش است کە انسان پا به عرصه خودشناسی می گذارد و کسی کە خود را شناخت ، خدای خود را هم می شناسد

من عرف نفسه فقد عرف ربه

و همین یادگیری است کە به انسان عزت و شرافت می بخشد

جانور فربه شود لیک از علف
آدمی فربه ز عز است و شرف

با امید بە اینکە با اکسیر دانایی و توانایی ، مرزهای جدید دانش و پژوهش را در نوردیم و با پیوند علم و ایمان ، قلەهای رفیع کامیابی را فتح کردە و با گامهای مصمم آغازگر بهار تعلیم و تربیت باشیم.

سال خوانش نو را به همه نقش آفرینان در این عرصه تبریک و شادباش می گویم

مالی کە زتو کس نستاند علم است
حرزی کە تو را بە حق رساند علم است
جز علم طلب مکن تو اندر عالم
چیزی کە تو را ز غم رهاند علم است

یک پاسخ برای “سال خوانش نو مبارک /کژال میرآبادی

  • as در تاریخ شهریور 30, 1397 گفت:

    بی صبرانه منتظر کلاس دلرباتون هستیم…