ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 10:56

شنبه روز “بدون خودرو”در پاوه/ خاموشی ۲۰ هزار خودرو در شهرستان پاوه

شنبه روز “بدون خودرو”در پاوه/ خاموشی ۲۰ هزار خودرو در شهرستان پاوه

به گزارش سلام پاوه : سازمان‌های مردم نهاد پاوه در اقدامی مشترک به پیشنهاد انجمن ژیوای و با همکاری شورای ترافیک شهرستان و شورای اسلامی شهر پاوه برگزار همزمان شنبه ۳۱ شهریور ماه را همزمان روز بدون خودرو اعلام کردند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :۲۲ سپتامبر برابر با ۳۱ شهریور، روز جهانی بدون خودرو، […]

به گزارش سلام پاوه : سازمان‌های مردم نهاد پاوه در اقدامی مشترک به پیشنهاد انجمن ژیوای و با همکاری شورای ترافیک شهرستان و شورای اسلامی شهر پاوه برگزار همزمان شنبه ۳۱ شهریور ماه را همزمان روز بدون خودرو اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :۲۲ سپتامبر برابر با ۳۱ شهریور، روز جهانی بدون خودرو، روزی که با هدف آگاه‌سازی و فرهسازی برای استفاده درست از خودرو به نام روز بدون خودرو، نامگذاری شد تا دریابیم استفاده افراطی از هر وسیله مفیدی، می‌تواند تا چه اندازه ویرانگر و خطرناک باشد؛ وسیله‌ای که با تشدید ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و کم‌تحرکی، سالانه بیشتر از مجموع تلفات رخ داده در جنگ، از شمار آدمیان می‌کاهد!

در همین راستا مؤسسات فرهنگی شهرستان پاوه، به پیشنهاد انجمن محیط زیستی ژیوای ، در اقدامی مشترک و با همکاری شورای ترافیک شهرستان، شورای اسلامی و شهرداری شهر پاوه از کلیه شهروندان فهیم، کارمندان خدوم و کسبه محترم دعوت به عمل آورده‌اند تا در این روز (شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷) بدون استفاده از خودرو شخصی به انجام امور روزانه خود بپردازند.

 

بیش از ۲۳ انجمن و سمن در شهرستان پاوه ضمن حمایت از این طرح شهروندان را دعوت کرده اند تا در این روز از خودروهای خود استفاده نکنند شهرستان پاوه بیش از ۴۶ هزار پلاک ثبت شده و نزدیک به ۲۰ هزار خودرو دارد و با توجه به وضعیت ترافیک موجود و نارضایتی شهروندان از این موضوع می طلبد همه شهروندان با لبیک به دعوت این انجمن های در این امر محیط زیستی و فرهنگی نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.

۱. انجمن ژیوای
۲. انجمن سروشت بانه‌وری
۳. انجمن التیام
۴. انجمن صلاح‌الدین ایوبی
۵. انجمن فریا
۶. انجمن ژیانه‌وه
۷. انجمن احیاء
۸. ئه‌نجومه‌نی خیرخوازی، هاومالی و برایه‌تی نوریاو
۹. انجمن سایبان مهر بانوان
۱۰. انجمن حمایت از ورزش پشتیوان
۱۱. انجمن نیک‌اندیشان باینگان
۱۲. کانون سلامت واران
۱۳. مؤسسه قلم معاصر کرد
۱۴. موسسه فرهنگی ادبی پیشگامان ادبیات هه‌ورام
۱۵. نشر ئارو
۱۶موسسه نسیم هورامان
۱۷. کتابخانه نوریاو
۱۸. انجمن موسیقی پاوه
۱۹. ارکستر فیلارمونیک پاوه
۲۰. مدرسه موسیقی نُوانس
۲۱. آموزشگاه موسیقی ده‌نگ
۲۲. خانه موسیقی هورام پاوه
۲۳. انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات

گفتتنی است در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ طرح روز بدون خودرو به ابتکار شهرداری و شورای اسلامی دور چهارم و  با پیشنهاد محمد ابراهیمی مدیر واحد تاکسیرانی پاوه با همکاری ادارات و مردم  برای اولین بار در تاریخ پاوه با استقبال قابل توجهی اجرا شد.