س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 14:13

سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان افتتاح شد/ عکس

سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان افتتاح شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از روز شنبه ۱۰ شهریور ساعت ۱۰:۳۰ صبح با مراسم افتتاحیه در محل آمفی تئاتر روباز پارک شانو با حضور گروه های نمایشی و مهمانان استانی و کشوری و حضور یک گروه تئاتر خیابانی از شهرستان پاوه  آغاز شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: […]

به گزارش سلام پاوه : سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از روز شنبه ۱۰ شهریور ساعت ۱۰:۳۰ صبح با مراسم افتتاحیه در محل آمفی تئاتر روباز پارک شانو با حضور گروه های نمایشی و مهمانان استانی و کشوری و حضور یک گروه تئاتر خیابانی از شهرستان پاوه  آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: دهمین روز از شهریور ماه ۹۷ طلوعی بود بر سیزدهمین جشنواره تئاتر بین المللی خیابانی به میزبانی خطه شهید پرور مریوان. گویا این خطه با اهدای ۱۱ شهید و ۴ دلاور مرد از فعالان محیط زیست امنیت و آرامش را می خواست مهیا کند برای آنکه لبخندی بر لبان مردمانش بنشاند.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از اجرای ۱۲۵ نمایش در طول چهار روز با حضور بیش از ۶۵ خبرنگار و عکاس خبری از خبرگزاری های داخلی و خارجی خبر داد.

قلعه شاخانی از حضور پنج کشور خارجی شامل فرانسه، ارمنستان، عراق، آذربایجان و اسپانیا در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد و افزود : این کشورها ۶ اجرا را در چهار روز اجرای جشنواره خواهند داشت و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز در روز چهارشنبه این هفته در سالن نشاط آموزش و پرورش مریوان برگزار می شود.

پس از اعلام فراخوان سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ۵۲۷ طرح و ایده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در دو مرحله بازبینی ۸۷ اثر در بخش مسابقه و ۱۵ طرح نیز در بخش آئینی سنتی انتخاب شدند.

پس از بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه دائمی این جشنواره ۲۰ اثر در بخش آزاد، ۴ اثر در بخش آئینی سنتی و ۴ اثر نیز در بخش کودک و نوجوان پذیرفته شدند.

از شهرستان پاوه نیز گروه تئاتر صنم به رهبری خانم نرمین گیوچی و شهریار انصاری با تئاتر زیبای کومسای در بخش آزاد (مرور) در  این جشنواره حضور پیدا کرد و روز شنبه در اولین اجرا با استقبال مردم و علاقمندان تئاتر در این شهرستان روبرو شدند

گفتنی است در این جشنواره گروه خانه دف پاوه نیز گروه تئاتر صنم پاوه را همراهی کردند.

گزارش تصویری از این مراسم و حضور گروه نمایشی پاوه در این جشنواره