د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 20:19

کمپینی تحت عنوان فرزندت کجاست؟/حاتم حکیمی

کمپینی تحت عنوان فرزندت کجاست؟/حاتم حکیمی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:مدّتی است کمپینی راه انداخته اندکه از مسئولین رده بالای مملکت این سوال مطرح می شود که فرزندت کجاست؟کسانی که به قول معروف با مردم رو راست هستند این سوال را به نحوی پاسخ می دهند و تعدادی هم به نوعی از پاسخ دادن طفره می روند. اگر مسئولی واقعاٌ فرزندش […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:مدّتی است کمپینی راه انداخته اندکه از مسئولین رده بالای مملکت این سوال مطرح می شود که فرزندت کجاست؟کسانی که به قول معروف با مردم رو راست هستند این سوال را به نحوی پاسخ می دهند و تعدادی هم به نوعی از پاسخ دادن طفره می روند. اگر مسئولی واقعاٌ فرزندش برای تحصیل و یا کاری در چهار چوب قانون و مقررات در خارج از کشور و آن سوی آب ها با پول حلال رفته باشد بی شک برای کسی جای سوال ندارد.

امّا اگر واقعاٌ از آن پول هایی که با هر آمار و ارقامی حساب کنی با عقل جور در نمی آید حساب های میلیاردی در بانک های خارجی و داخلی داشته باشد و مشغول عیاشی و خوش گذرانی با پول های هنگفت و باد آورده باشد نه تنها برای هر شهروند این مملکت جای سوال دارد بلکه آن مسئول باید پاسخی قانع کننده داشته باشد که به فهم و شعور مردم این سرزمین اهانت نکند با یک حساب سر انگشتی برای هر کسی معلوم و مشخص است که با حقوق و مزایای کارمندی و یا هر پست و مقام مملکتی در سال هایی مشخص و محدود پول های میلیاردی جمع آوری و پس انداز نمی شود.

به قول معروف کارمندان دولت همیشه هشتشان در گرو نه می باشد چه برسد به اینکه بتوانند پول پس انداز کنند . بنابر این نه تنها جای سوال دارد بلکه شک و شبهه های زیادی هم در این رابطه برای هرکس پیش می آید .فلانی تا چند سال پیش یک کارمند یا یک کار به دست معمولی بوده چطور شده که حالا از ثروت های چنین و چنان برخوردار است؟.و خیلی پرسش های دیگر که در ذهن انسان متبادر می شود . یک انسان پاک دست و امانتدار و با صداقت که در دل او ایمان و اعتقاد به خدا و ذره ای از انسانیت و نوع دوستی و میهن دوستی در وجودش نهفته باشد.

به راستی نسبت به مملکت خو د و مردم خود و بیت المال مملکت خود نه تنها خیانت نمی کند بلکه برای حفظ و نگهداری آن تا سر حد جان محافظت می کند. امّا اگر این باور و اعتقادات در وجودش نباشد قطعاٌ سپردن مسئولیت و امانت به اوخیانت بزرگی است. چرا برای انتخاب افراد در پست ها و مقام های مختلف گزینش آن ها باید از فیلترهای متعدد عبور کند. ولی نتیجه ی معکوس گرفته می شود.

مگر این افراد در این جامعه تحصیل نکرده و پرورش نیافته اند که این چنین بار آمده اند که به هیچ چیز این مملکت رحم نمی کنند نه تنها به این نسل بلکه به نسل های آینده خیانت هایی کرده اند که به هیچ وجه جبران نخواهد شد.آن ثروت ها که بازدو بندها به دست عده ی به خصوصی افتاده اگر به نحو مطلوب صرف زیرساخت و اشتغال زایی و محرو میت زدایی می شد حالا ریشه ی فقر همانند بیماری هایی که در گذشته کشنده بودند کنده شده بود و به جامعه ی سالم و ایده آل دست یافته بودیم.

خانواده های بسیاری در این مملکت در نهایت فقر و تنگدستی روزگار را سپری می کنند بدون اینکه هیچ امیدی به آینده ی خود و فرزندانشان داشته باشند. این در حالی است که گروهایی هستند که ثروت های باد آورده و پول های کثیف آن ها را از نظر مالی توانمند کرده و همانند زالو خون مردم فقیر را می مکند و اختلاف طبقاتی روز به روز بیشتر می شود و فقرا فقیرتر و اغنیا غنی تر می شوند.

به راستی این ها مفسدین واقعی هستند که تباهی و فساد آن ها جامعه را فرا گرفته و انگار نه انگار ذرّه ای ازانسانیت و میهن دوستی در وجودشان نهفته باشد . و همه چیز را در منافع مادی و ثروت اندوزی به هر قیمتی باشد می بینند دیگر برای آنها مهم نیست در جامعه چه فقر و چه بد بختی هایی غوغا می کند چه تعداد از خانواده ها در زیر خط فقر هستند؟چه تعداد از جوانان گرفتار اعتیاد و تن فروشی شده اند؟و چه تعداداز خانواده ها از کمبود های زندگی رنج می برند؟ چه تعداد از بیماران از کمبود دارو رنج می برند و درد می کشند ؟ ناله های کودکان دختران و پسران و زجه های مادران و آه و حسرت پدر ها را درک نمی کنند و نمی فهمند.

حال من از مسئولین می خواهم که کمپینی تحت عنوان مردم مشکلات شما چیست  راه بیندازند تا پاسخ مشکلات مردم را ببینند تا مسئولین بفهمند که جوانان و پیران ما مشغول چه کارهایی برای امرا رمعاش خود و خانواده شان هستند. و روزگار را با چه تلخ کامی ها سپری می کنند.تا بفهمند به نان شب محتاج بودن یعنی چه؟ تا بفهمند همه ی این مردم تابعیت ایرانی دارند و نه دو تابعیتی تا بفهمند اینها همان مردمی هستند که جان عزیزترین هایشان رابرای بقای این مملکت تقدیم کرده اند و هم اکنون این گونه در زیر بار فقر و نداری کمر خم کرده و صدای شکسته شدن استخوان های خود را می شنوند.و هزاران پاسخی که این مردم نجیب و با عزت و شرافتمند به آنان خواهند داد.

حاتم حکیمی ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ شهر پاوه

4 پاسخ برای “کمپینی تحت عنوان فرزندت کجاست؟/حاتم حکیمی

  • محمد در تاریخ مرداد 31, 1397 گفت:

    ببیند یکی از وزرا ی کشور سوئد به ایران آمده بود مبایل دولتی را بدون اجازه به همراه خود آورده بود هنگام بازگشت به کشور متبوعش استعفا داد در ایران دکل نفتی غیب می شود و بعد از مدتی سر از آمریکای جنوبی در می آورد حالا می گویند فرزندت کجاست خوب معلوم شغل آزاد دارد و در مکزیک مشغول حفاری است یا فلان نماینده می گوید پسرم چوپان است در صورتی که چوپان دیجیتال است بوسیله ی امواج (یخه ) می کند کمپین به چه دردی می خورد دیگر حیا و شرم از بین رفته آشکارا ناراستی و خوار شدن هنر غوغا می کند
    به قول شاعر طوس
    هنر خوار شد جادویی ارجمند نهان راستی آشکارا گزند

  • معلم در تاریخ مرداد 31, 1397 گفت:

    باسلام خدمت کاک حاتم وتشکر از سلام پاوه :مطلب خوبی است اما درمقیاس کوچکتر در پاوه هم باید این کار انجام گیرد تحت عنوان فرزندت ار کجا آورده بقول دره باصام که گفته بچه دبروز به اندازه صد سال ثروت ونفوذدارندوروسای بانکها چاکر مخلص آنهاهستند البته گذشت زمان همه را روشن خواهد کرد….

  • Zhovan khosravi در تاریخ مرداد 31, 1397 گفت:

    واقعا مطلبی جالب و مورد بحثه ولی متاسفانه هیچکس به داد مردم نمیرسه ما فقط خودمونو خسته میکنیم.قلمتون پایدار باعث افتخاره هنوز آدمایی مثل شما هستن که به فکر مردم باشن.

  • درباصام در تاریخ مرداد 30, 1397 گفت:

    باسلام خدمت مدیریت محترم سایت وآقای حکیمی به نظرمن باید کمپینی هم با این عنوان که فرزندت چکاره است راه اندازی شود چون بچه کوچولوهای بعضی از مسءولبن که هنوز مهر شناسنامه شان خشک نشده بیشتر از باباشون حکم میکنند