قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
شما اینجا هستید
اخبار » نظرات تعدادی از کاربران کانال سلام پاوه در مورد طرح ترافیک پاوه

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : پس از اجرائی شدن طرح ترافیک در شهر پاوه از روز ۱۵ فرودین ماه این موضوع با واکنشهای بسیاری از سوی شهروندان روبرو شد. تماسهای مکرر شهروندان با پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و همچنین نگاه این رسانه به کمک به هرچه بهتر اجرائی شدن طرح و همچنین بررسی و تحلیل آن و ارائه راهکار باعث شد که نظرات شهروندان را در ۲۴ ساعت گذشته که برای کانال رسمی سلام پاوه ارسال شده است جهت انتقال به مسئولان بصورت یک مطلب منتشر نماییم که شما مخاطبان را به مطالعه این نظرات دعوت می کنیم.

نظرات کاربران 

 

آرمان قادری در مورد این طرح می گوید: با یک روز که نمیشه نظر داد باید حداقل یه هفته بگذره بعد نظر داد…

 

خانم سارا دیدگاهش را اینچنین مطرح کرد:سلام خسته نباشید فقط بایه راه حل میشه ترافیک پاوه رو کم کرد که صاحب مغازه های کل خیابان های پاوه رو اجازه ندن با ماشین شخصی خودشون که چندین ساعت جلوی مغازه اشون پارک بشه و با تاکسی یا آژانس برن مغازه و مامورین نیز تو هرخیابون در هر ۱۰۰۰ متر ۱ مامور باشه نزارن اصلا هیچ خودرویی توقف کنه مگه بره پارکینگ عمومی کاملا حل میشه و مشکلی پیش نمیاد…

 

احسان ولدبیگی از دیگر شهروندان می گوید: سلام به نظر من با این طرح های یک طرفه کردن خیابان ها نمیشه مشکل ترافیک رو حل کرد بنا به صد دلیل. تنها راه حل زوج و فرد کردن مسیر میدان شهدا تا سراهی بیمارستان و پارک ممنوع کردن دو طرف خیابان است. چون مغازه دار های فلکه تا میدان هم من امروز رفتم خرید اعتراض داشتند با این کار دیگه تمام شهر رفت و آمدم زیاد میشه و کسی اعتراض نمیکنه که یه مسیر های خاص رو ببندند.

 

یکی دیگر از کاربران کانال تلگرامی سلام پاوه گفت : با سلام اتفاقا بنده مخالف نظرات بعضی از همشهریان هستم. طرح خوبیه منتها ایرادتی دارد که باید برطرف بشه ازجمله ممنوع کردن پارک خودروهای مغازه داران درمسیرطرح،ممنوع کردن پارک خودرو ها از مسیر سه راهی بیمارستان تا پیچ وحدت(دقیقا تا پیچ جلوی منزل آقای محسن شمس الدینی)، از مسیر سراب هولی تا سه راهی ارشاد از:سمت راست توقف مطلقا ممنوع باشه/همشهریان عزیز هم باید حتی المقدور در ساعات طرح از خودرو شخصی کمتر استفاده بکنند. ولله سروته شهر و با؛کمتر از ۵ هزار تومان میشه رفت و کلی کار هم انجام داد و در عوض مصرف بنزین، استهلاک، اعصاب خوردی، تصادف، خط افتادن بغل ماشین های شخصی هم کم میشه.

 

عرفان بهرامی هم میگوید : هرکسی از ظن خود شد یار من / از درون من نجست اسرار من … به نظر می رسد بسیاری از همشهریان عزیز بنا به مصالح خود انتقاداتی را بر این طرح وارد می کنند و یا پیشنهاداتی را ارائه می دهند برای مثال کسبه خیابان ۲۶ مرداد از کم رونق شدن بازار کسب و کارشان می گویند اگر چه حق هم دارند اما به گمان بنده بهتر است مصالح عموم را در نظر گرفت و در این خصوص بعید می دانم کسی بهتر از ماموران راهنمایی و رانندگی که عمری را در ترافیک و اینگونه مشکلات سپری کرده اند بتواند چاره ای بهتر بیاندیشد. لطفا منافع شخصی را کنار بگذاریم و با صبر و حوصله با دست اندرکاران این امر همکاری کنیم اگر چه نواقصی هم داشته باشد.

 

سردار محمد نژاد نیز در مورد طرح ترافیک پاوه می گوید:سلام پیشنهاد بنده اینه که کسبه و بازاریان تا حدل امکان از آوردن ماشین و پارک کردن ماشین در جلو مغازه هاشون خوداری کنند و لذا ترافیک شدید پاوه به خاطر قرار گرفتن پمپ گاز ترمینال بازارچه مرزی و پمپ بنزین و پارک بلوار در یک مسیر به شدت ترافیک افزوده شده بنابر این یک طرفه نمودن خیابان نه از شدت ترافیک کاسته بلکه به شدت ترافیک در مسیر جاده کمربندی و بلوار جانبازان افزوده خواهد شد و برد بازار کسب و کار تاثیر منفی میگذارد.

ستار جارالهی نیز می گوید:ضمن تشکر و قدردانی از پلیس راهنمایی و رانندگی پاوه به خاطر زحمات زیادی که برای حفظ نظم و راحتی ما در شهر میکشن میخوام عرض کنم که این طرح باید زود تر از این ها اجرا میشد و هر چقد پلیس مصمم تر برخورد کنه نتیجه بهتری حاصل میشه من نوعی یه پیشنهاد داشتم ک ماشین های سنگین و از دره باسام عبور ندن و وقتی ترافیک میدان شهدا تا سه راه بیمارستان کم میشه دیگه لزومی نداره کامیونا از بالا برن. سرعت در جابجایی زیاد میشه و این خودش میتونه ترافیک دره باسامم کاهش بده.

رازی حسینی می گوید: به نظر من بهترین راهکار که ترافیک را کم بکنه و هم مردم راضی باشن طرح زوج و فرد از دو راهی بیمارستان تا فلکه فرمانداری میباشد هم ترافیک نصف میشود هم مردم راضی میباشند چرا که الان اکثرا ناراضی هستند.

 

فیروز بابایی نیز در خصوص طرح ترافیک پاوه بیان داشت :با سلام این طرح فقط به سود راننده های تاکسی اجرا شد. شما اصلا به خیلی از اثرات منفی این طرح فکر نکردین. اینکه بازار خیابان ۲۶ مرداد کاملا خلوت شد. یکی که خونش سه راه جهاده برای رسیدن به خونش باید بره پاوه رو دور بزنه تا به خونش برسه. اینکه سه راه بیمارستان تا ترمینال بلوار دره باسام حجم عظیمی از ترافیک رو به خودش گرفته. اینکه اهالی روستای خانقاه و گلال برای یک کار کوچک مجبورن پاوه رو پشت سر ماشینهای سنگین دور بزنند. متاسفیم که طرحی رو اجرا کردین که همه ی مردم رو فدای درآمد راننده تاکسی ها کردین. طرحی بدون فکر و بدون برنامه!!

 

پیمان مرادی می گوید:به نظر من می تونیم درنقاط مختلف شهر از طرف شهرداری و دستگاه های اجرایی ایستگا های دوچرخه سواری را در داخل شهر با استفاده از خط ویژه فعال نماییم. که با این ایده در جهت جذب توریست و مهمانان استفاده نماییم.
۱- ایستگاه مرکزی هلال احمر
۲- میدان مولوی کوچه بانک ملی
۳- آتش نشانی سه راهی بیمارستان
۴- بازارچه مرزی
۵- اداره راه و شهرسازی
۶- ترمینال نوسود
۷- سراب هولی جنب ایستگاه کنترل آب شهری
حداقل امیدوارم با دو یا سه ایستگاه این امر را محقق سازند. چون واقعا دیگه نیازمند مستلزم این ایده هستیم.

 

ساسان حسینی می گوید :با سلام ایده خوبیست و تنها راه حل ترافیک پاوه همین نوع محدودیت هاست اما به نظرم نحوه اجرا و مسیر آن مشکلاتی را دارد. ابتدا اینکه بایستی از سه راه کویمکال آغاز میشد چون مشکلاتی برای مردم مسیر سه راه بیمارستان تا کویمکال که ترافیک هم ندارد ایجاد شده است و دوم اینکه برای تردد راحت تر مسیر آموزش پروش به تکیه بایستی بلعکس یک طرفه میشد تا کسی از میدان مولوی بتوان از این مسیر حداقل در مواقع ضروری به دکتر ها و مسیر بالا دستی میدان مولوی دسترسی داشته باشد و سوم هم ساماندهی جاده بالادستی میراوا برای جلوگیری از قفل شدن جاده دره باسام! و عدم پارک در یک لاین این مسیر از زحمت پرسنل خدوم پلیس تشکر میکنم که واقعا کار سخت و طاقت فرسایی دارند..

 

امیر شاکر نیز درباره طرح ترافیکی پاوه می گوید:با سلام اینجانب ساکن خیابان ۲۶ مرداد در مورد حل مشکل ترافیک: آماده سازی پارکینگ هایی در چند نقطه از سطح شهر از سه راهی بیمارستان تا فرمانداری یک طرف مطلقا ممنوع و یک طرف توقف ممنوع بشه و از فرمانداری تا مسجد جامع هم همین کارو بکنن/همزمان جاده های میانبر را احداث بکنند و در اختیار مردم قرار بدهند. با تشکر از کانال خوبتان و زحماتی که برای شهرمان می کشید.

 

آزاد قادری زاده در خصوص طرح ترافیک پاوه می گوید:با سلام به نظر من اجرای هر طرحی منوط به کمک و همکاری مردم است. متاسفانه باید گفت بیشتر ترافیک این شهر ناشی از پارک کردن خودرو های مغازه دارن و استفاده بی رویه از خودرو و پرسه زدنهای بی مورد با اصطلاح عامیانه بریم یه دور بزنیم می باشد. دیروز من شاهد بودم که خود مردم هم بعضا رعایت نمیکردند و کماکان خودرو پارک شده در مسیر طرح زیاد بود و پارکینگ های روبروی بانک کشاورزی و تکیه//کمافی السابق خلوت، در این راستا باید پلیس راهور جهت اجرای بهتر طرح نرمش کمتر و نظارت بهتر به خرج دهد و با احترام به تمامی همشهریانم باید اذعان نمایم که در این موارد با ید با اهرم فشار عمل کرد نه با فرهنگ سازی چرا که ثابت شده مردم خود خواهان نیستند.

 

امید شاهمرادی می گوید: باسلام به نظر من طرح بسیار خوبیست دست همگی درد نکنه. فقط چند تا پیشنهاد دارم که اگر عملی بشه حداقل سی درصد ترافیک کمتر میشه اول اینکه نگذارند مغازه داران ماشینهای شخصی خود را جلو مغازه پارک کنند و اجازه ندهند وسایل مغازه را توی پیاده رو بزارن، دوم اینکه میوه فروشی های اول شهر را در یک محل سازماندهی کرده و طوری فرهنگ سازی کنند که در همان محل مردم از آنها خرید کند نه لب جاده، سوم برای دور زدن های وسط خیابان جریمه های سنگین اعمال کنند. با تشکر و خسته نباشید..

 

مسعود عزیزی گفت :به نظر من راهکار ترافیک پاوه درست کردن جاده از میدان مولوی تا سراب هولی میباشد نه به فلاکت کشیدن ومختل کردن زندگی مردم. در شهرهای دیگه چندین خیابان دارند تا یکیشون یک طرفه میکنند نه اینکه شهری مثل پاوه یک خیابان دارد اون رو هم یک طرفه میکنند پاوه خودش بن بسته با این طرح ترافیک کاملا تیشه به ریشه بازار به زور سر پا مانده میزنند تا کی باید مردم را دور خودش چرخوند بعد از ۴۰ سال شهری با این زیبایی لیاقت یک جاده را ندارد..

 

 آرمان لطف الهی می گوید:به نظر من نیاز به همت مسئولین دارد تا فرمانداری و نماینده و… ولی ای کاش این نظرات رو قبل از شروع ترافیک از مردم میگرفتید تا به یک طریقی در جلسه از نظر مردم هم استفاده میشد..

 

سعدی آموزگار از نودشه درخصوص طرح می گوید:به نظر می رسد ترافیک پاوه بیشتر به چند دلیل بستگی داشته باشد عدم وجود ایستگاه های تاکسی و عدم رعایت مقررات مربوط به ایستگاههای تاکسی هم توسط رانندگان خودرو های شخصی هم رانندگان تاکسی ها و هم مسافرین شهری، توقف خودرو توسط صاحبان حرف و مشاغل در جلو محل کسب، دور زدن های بی مورد توسط بعضی اشخاص و نهایت نبود جاده ی کمربندی مناسب، همه ی ما استفاده کنندگان محیط عمومی شهر پاوه باید به این فرهنگ دست یابیم که شهر پاوه و سایر شهر های کوهپایه ای به دلیل توپوگرافی و شیب تند، حتی در کشور های اروپایی و آمریکای شمالی که از نظر ترافیکی سرآمد هستند کشش این همه خودرو را ندارند در کشور های مترقی در شهر های کوهپایه ای کمترین استفاده از خودرو می شود بسیاری از مردم به دلیل شرایط شهرشان با پای پیاده به امورات خود می رسند و البته آنها نه تنها به این موضوع اعتراضی ندارند بلکه آن را برای سلامتی خود یک امر ضروری می دانند به همین دلیل است که شهرهای کوهپایه ای اروپا و آمریکا شمالی، از اعیان پر شده است که هم هوای پاکیزه تنفس کنند هم در روز به دلیل بر طرف نمودن احتیاجات خود پیاده روی نمایند بیشتر شهروندان پاوه می توانند احتیاجات خود را با پای پیاده یا از طریق خودرو های عمومی که در پاوه کم هم نیستند بر آورده نمایند خیلی ها فکر می کنند با خودرو شخصی برای خرید رفتن به صرفه است در حالی که اگر وارد جزئیات شویم اصلاً چنین نیست اگر شهروندان پاوه احتیاجات خود را از طریق پیاده روی در شهر، یا از طریق استفاده از دوچرخه یا خودرو های عمومی بر آورده نمایند، مطمئن باشید خیابانها برای ورود مردم شهرها و روستاهای اطراف فراختر شده خرید، در شهر چند برابر می شود هم چنین این امر گردشگران را نه تنها فراری نمی دهد بلکه دلیلی بر توقف طولانی تر آنها شده، موجبات چرخش مالیه در شهر فراهم می نماید. این را یاد آور می شود که در کشورهای مترقی در بسیاری از موارد این مردم هستند که قوانین را رعایت می کنند و از آنها سود می برند. با تشکر

 

 

شاهرخ حاتمی در خصوص طرح ترافیک می گوید:با سلام درمورد طرح ترافیک جدید پاوه باید عرض کنم اولا در بازه زمانی یک ماهه شاید بتوان نظر داد ومنتظر شد که آیا طرح جوابگو هست یا خیر. دوما با مشاهده درگیری بعضی از رانندگان با مامورین راهنمایی و رانندگی نشان میداد اطلاع رسانی ضعیف بوده و بیشتر مردم از طرف مذکور خبر نداشتند که همچنین طرحی شروع شده است سوم اینکه باید سطح آگاهی مردم و فرهنگ رعایت قانون راهنمایی و رانندگی در میان عامه مردم نهادینه شود و به سطحی برسد بدونه بحث وجدل طرح را پذیرا باشیم. هر چند محدودیت های ریسک طرح خیلی زیاد میباشد اما باید قبول کنیم که در ساعاتی از روز را باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم. امیدوارم با رعایت قانون وضع شده گامی در جهت رفاه عمومی برداریم. با تشکر

محسن ظهیری نیز درخصوص طرح ترافیک می گوید:این طرح بنا به چند دلیل از کارایی لازم برخوردار نیست که مهمترین این دلایل یکی انتقال ترافیک به مسیر سه راهی بیمارستان که موجب اختلال در رسیدن به موقع آمبولانس و اورژانس میشود و خیابان امام محمد شافعی(دره باسام) که به طبع باعث قفل شدن ترافیک در این مسیر باریک و دسترسی مسافران روستا های اطراف به مرکز شهر عملا مختل میگردد. و مشکلات دیگر نظیر نبودن مسیر در رو بسیار طولانی تر شدن مسیر ها و غیره…پیشنهاد بنده نخست مطلقا ممنوع کردن توقف در مسیر های بازار اصلی از میدان شهدا تا سه راهی پارک کویمکال و انتقال میوه فروشهای ورودی شهر به محوطه ی ترمینال قدیم و ممنوع کردن توقف در ورودی شهر، و دوم استفاده از طرح پلاک های زوج و فرد در سطح شهر میباشد، ولی متاسفانه چون این طرح هزینه بر است و نیاز به دوربین کنترل ترافیک و مامور در نقاط مختلف دارد هیچ مسئولی کوچکترین اقدامی در این مورد نمیکند.

 

صلاح جباری می گوید: به نظر من طرح زوج و فرد از درب منزل میتونه موفق تر باشه به شرطی که در خیابان هم پارک ممنوع اعلام بشه و در حد توقف چند دقیقه ای جایگزین پارک طرفین خیابان باشه…

 

 آرمان سلیمی گفت : طرح ترافیکی پاوه به این شیوه که الان هست غلطه بهترین راه زوج و فرد کردن وسایل نقلیه از میدان مولوی تا میدان شهداست. با تشکر

مسعود عزیزی اظهار داشت :با سلام و عرض ادب خدمت مردم بافرهنگ منطقه پاوه، واقعا طرح ترافیک ت این دو روز جواب داده ۹۰ درصد مردم راضین ۲۶۰ تاکسی در شهر پاوه هست هر تاکسی روزی تقریبا صد نفر سوار میکنه میشه خیلی تقریبا نود درصد جامعه راحت شدن از شر ترافیک و معطلی نود درصد مردم زودتر به کار و زندگیشون میرسن این فقط یه قسمت کوچک از مزایای طرح ترافیک بود با تشکر از مردم فهیم و مدیریت کانال و راهنمایی و رانندگی

 

 

 عابد یوسفی کارشناس ارشد عمران نیز اظهار داشت: اظهار نظر و انتقاد در مورد طرح ترافیک که فقط یک روز از اجرای آن می گذرد کاملا غیر حرفه ای و غیر علمی است و با اجرای یکی دو روزه آگاهی و همکاری کامل ایجاد نشده و جا افتادن این طرح به زمان نیاز دارد. منطقی است پس از گذشت حداقل یک تا دو ماه از اجرای آن و پس از بررسی مزیت ها و معایب آن نسبت به قبل از اجرای آن، اظهار نظر نمود.

 

کامران عثمانی نیز بیان داشت : سلام واقعا طرح افتضاحیه و اصلا ترافیک کنترل نشده بلکه مسیرش عوض شده و عبور ماشین های سنگین و کلینیک پزشکی و… چیزای دیگه باعث ترافیک غیر قابل تحمل در مسیر بالا شده. و منفعت این طرح فقط برای تاکسی هاست. بهترین راهکار برگشت به حالت قبل ولی با تغیر اینکه در مسیر میدان تا فلکه توقف ممنوع شه و ماشین پارک نکنه…

 

گفتنی است نظرات بسیاری دیگری با هویت ناشناس ارسال شده است که آنها درج نخواهد شد و شهروندان می توانند در خصوص این طرح راهکار ، پیشنهاد و انتقادی دارند با ارسال نظر خود با مشخصات واقعی در کانال سلام پاوه یا قسمت نظرات این مطلب در خصوص این طرح به اظهار نظر بپردازند.

 

لازم به ذکر است پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه ضمن تقدیر از اعضای شورای ترافیک پاوه  ماموران پرتلاش راهنمایی و رانندگی به عنوان صدای مردم انتقال دهنده نظرات و راهکارها در خصوص این طرح است و در خصوص این طرح دیدگاه جانبدارانه یا مخالف ندارند و فقط منتقل کننده دیدگاه های موافق و مخالف است. امیدورایم این تبادل نظر با رعایت اخلاق کاربران و توجه مسئولان امر باعث شود مشکل ترافیک در پاوه حل شود.

 

تهیه و تدوین : فرهاد صالحی ، هیوا احمدی

  1. سعیدیانی

    باعرض سلام ؛ فعلا نمی توان در مورد طرح مذکور قضاوت کرد ، اما پاوه نیاز به خیابان کشی مجدد دارد مثل ایجاد خیابان میدان مولوی تا هولی و ایجاد پارکینگهای طبقاتی و مکانیزه .و یا ایجاد تونل های زیر زمینی و رمپها که به ایجاد ترافیک روان کمک می کند.

  2. شاهو

    در مسیر فرمانداری تا میدان مولوی تمام خریداران و مشتریان مغازه ها، پیاده ها هستند نه سواره ها

    فکر کنم مغازه داران این مسیر چون دیگه نمیتونن خوردو هاشون رو جلو مغازه شون پارک کنن و جلو دیدشون باشه ناراحتن.
    خوب شما هم مثل یقیه سوار تاکسی بشید یا حداقل از دوچرخه استفاده یا پیاده رویی کنید.
    یک شهر قربانی چند نفر مغازه دار نمیشه

    مصالح عمومی بر شخصی ارجح است عزیزان

  3. کبیرفتاحی

    سلام و خسته نباشید
    باید عارض شوم طرح ترافیک برای پاوه بسیار لازم و به موقع بود و البته خیلی زودتر باید انجام میشد و الانم دیر نشده و از شورای ترافیکم متشکریم.
    ولی نکاتی رو در این باره باید در نظرگرفت و مورد بررسی قرار گیرد :
    اول اینکه واقع بین باید بودو مسیر ترافیک رو فقط عوض کردیم برای نمونه ترافیک رو از لاینی به لاین دیگه تغیر دادیم مثلا لاین میدان شهدا به میدان مولوی یا ترافیک رو انتقال دادیم به خیابان کمربندی و ازدحام اون خیابان ازار دهندست و انجام بخشی از پاوه ست و گاها ممکنه خدایی نکرده شاید مشکلی پیش امد در اون مسیر چگونه باید حل شود ؟؟
    دوم بهتر اینه که زوج و فرد بشه در پاوه البته فکر کنم باید اماری از خوردوهای پاوه اعلام بشه که ایا میشه این کار
    سوم لازمه چندین مسیر فرعی در پاوه ایجادشوند مسیرهایی که هستن خوب و تاثیرگذارن باید بیشتر بشن برای نمونه میدان مولوی به هولی بانک ملت به وحدت
    چهارم دوربین و ممنوع کرذن پارک در لاینها در دو.طرف گاها مامورها جریمه نمیکنن ولی دوربین بی رودبایستی اینکارو میکنه
    پنجم پارکینگ برای پاوه خیلی مهمه و باید بهش توجه شود جنبه درامدزاییم داره
    ششم ممنوع کرذن عبور کامیون در ساعت اوج ترافیک

    هفتم تا حالا دقت کردین چرا صاحب مغازهها مجبورن از خوردوهای شخصی استفاده کنند ؟؟چون خیلی از مغازه داره از مسیر دور میان و ظهرم باید برن خونه و در ماه شاید برای کسی که ازشمشیر یا نوریاب میاد ماهی سیصد بیشتر براش خرج داره پیشنهاد دیگه اینه که اگر این طرح احرایی شد کرایه ها کم شوند تا برای مغازه دارو…. صرف بکنه که تاکسی خیلی بهتر از شخصیه
    فرهنگ سازی بشه خیلی خوبه ولی به این زودی نمیشه کاری کرد کم کم باید انجام شود
    هزینه هارو کم کنید و…..

  4. شایان خالدی

    عرض سلام و ادب و احترام

    متاسفانه ما مردمی هستیم که فقط بلدیم مخالفت کنیم با هر انچه که هست و پیش میاد،۲ساعت از اجرای نگذشته مغازه دار گلگی می کنه،طرف خونش کومکال میگه من برم دور شهر و بزنم و بیام چه کاریه ،
    اولا این پیاده ها هستن که خرید می کنن نه سواره ها
    دوما هدف از اجرای طرح استفاده از حمل و نقل عمومی نه خودروی شخصی ،فکر نکنم هیچ جای ایران کرایه هنوز ۵۰۰تومن باشه
    همیشه ترافیک از عدم فرهنگ بوجود میاد عدم فرهنگ استفاده صحیح از خودرو

    موفق باشید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری ،تحلیلی سلام پاوه |