د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 20:59

رییس دادگستری پاوه:کمتراز یک درصد مردم این شهرستان درماه به دادگستری مراجعه می کنند

رییس دادگستری پاوه:کمتراز یک درصد مردم این شهرستان درماه به دادگستری مراجعه می کنند

به گزارش سلام پاوه و به نقل از کرمانشاه – ایرنا – رییس دادگستری پاوه گفت: با توجه به تعداد پرونده ها ومیانگین مراجعاتی که به دادگستری داریم کمتر از یک درصد جمعیت این شهرستان در ماه به دادگستری مراجعه می کنند. به گزارش سلام پاوه : حسین نظری روز پنجشنبه به مناسبت هفته قوه […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از کرمانشاه – ایرنا – رییس دادگستری پاوه گفت: با توجه به تعداد پرونده ها ومیانگین مراجعاتی که به دادگستری داریم کمتر از یک درصد جمعیت این شهرستان در ماه به دادگستری مراجعه می کنند.

به گزارش سلام پاوه : حسین نظری روز پنجشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، فرهنگ غنی مردم، تدین واعتقادات دینی وعلاقه مندی مردم این دیار به باورهای نظری دینی وعملکرد خوب روحانیت را از مهمترین عوامل مؤثر در عدم مراجعه مردم به دادگستری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا کنون شش هزارو 503 پرونده به دادگستری پاوه وارد شده افزود: از این تعداد شش هزار و 548 پرونده مختومه شده که 45 فقره بیشتر از تعداد پرونده های وارده است.

نظری با بیان اینکه شش قاضی در دادسرا ودادگاه پاوه کار رسیدگی به پرونده ها را بر عهده دارند، گفت: بیشترین موضوعات پرونده های وارده به دادگستری این شهرستان در خصوص دعاوی و اختلافات ملکی، سوانح رانندگی، قاچاق کالا و دعاوی خانوادگی است.

وی افزود: 9 شعبه شورای حل اختلاف در شهر و روستاهای شهرستان پاوه فعالیت می کنند که از ابتدای سال گذشته تاکنون از چهار هزار و 443 پرونده وارده به این شعب چهار هزار و 282 پرونده مختومه شده که دو هزار و 69 پرونده آن با مصالحه حل و مختومه شده است.

نظری، فلسفه ایجاد و تاسیس شوراهای حل اختلاف را گرایش ورویکرد به سوی سازش عنوان کرد و گفت: در هر جا که این شورا به مقوله سازش روی آورده موفق عمل کرده اما مواردی که بخواهند وارد رسیدگی وصدور رأی شوند با توجه به اینکه اعضا تخصص لازم را مانند قضات دادگستری ندارند، موفق نخواهند بود.

شهرستان پاوه در شمال غرب استان کرمانشاه با حدود 60 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان های پاک کشور به لحاظ نداشتن جرم، سرقت و بزهکاری است.