س 29 اسفند 1402 ساعت 07:51

تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا در پاوه

تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا در پاوه

به گزارش سلام پاوه:رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پاوه از تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا خبر داد.   سروان عبدی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید به شهروندان افزود،باتوجه به افزایش سفرهای نوروزی و لزوم توجه رانندگان به ایمنی و سلامت فنی رانندگان وسایل نقلیه بایستی […]

به گزارش سلام پاوه:رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پاوه از تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا خبر داد.

 

سروان عبدی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید به شهروندان افزود،باتوجه به افزایش سفرهای نوروزی و لزوم توجه رانندگان به ایمنی و سلامت فنی رانندگان وسایل نقلیه بایستی تا قبل از شروع تعطیلات نوروزی و آغاز سفرها نسبت به ایمنی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل نمایند.

 

وی افزود:بر اساس ماده یک بند ۹۴آیین نامه راهنمایی و رانندگی نقص فنی راچنین تعریف کرده است:هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا گردد.

 

عبدی اعلام کرد بر اساس ماده۴۳آیین نامه راهنمایی و رانندگی امده است که رانندگی با وسیله نقلیه ای که برگ معاینه فنی معتبر نداشته باشد، ممنوع است و دارندگان وسایل نقلیه مکلفند وسایل نقلیه خویش را برای انجام معاینه فنی در مراکز فنی مجاز تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط لازم،برگ یا برچسب معاینه دریافت نمایند.

 

سروان عبدی ادامه داد:این گواهی که مدت اعتبار آن و مشخصات وسیله نقلیه در آن درج می شود باید بر سطح درونی قسمت بالای سمت راست شیشه جلو و یا بر روی پلاک وسیله نقلیه بر حسب اعلام مراجع مربوط نصب یا قرار داده شود،به نحوی که برای کنترل ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه قابل دیدن باشد.

 

رئیس پلیس راهور پاوه گفت:در طرح ترافیکی نوروز ۹۷ نسبت به کنترل برگ معاینه فنی وسایل نقلیه اقدام خواهد نمود و خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا را اعمال قانون و از تردد این گونه وسایط نقلیه جلوگیری به عمل می آید.

 

وی تصریح کرد رانندگان نسبت به بازدید و آزمایش فنی واخذ برگ معاینه فنی در مراکز مجاز اقدام نمایند.که با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از ایجاد حوادث،به درد آمدن دل ها و اشکبار شدن چشم ها پیشگیری کنیم.

 

گفتنی است با استناد به تبصره یک ماده ۶قانون هوای پاک”خودروهای شخصی و دولتی که بیش از چهار سال و خودروهای عمومی  بیش از یک سال از زمان تولید آن ها (بر اساس مدل) سپری شده باشد مشمول اخذ برگ معاینه فنی می باشند”

2 پاسخ برای “تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا در پاوه

  • ناشناس در تاریخ اسفند 29, 1396 گفت:

    عرض ادب خدمت مدیریت سایت و جناب سروان عبدی. جناب صالحی ما رانندگان وانتهای دوگانه سوز چکار کنیم برای معاینه فنی باید برای تست کپسول گاز به کرمانشاه بریم در حالی که پایس راه و گشت بین راه از تردد وانتهای که کارت هوشمند نداشته باشن جلو گیری میکنه ما رانندگان وانتهای دوگانه سوز که جز ناوگان درون شهری هستیم و کارت هوشمند مختص رانندگان برون شهری هست چکار کنیم جناب صالحی خواهشمندیم در این مورد با راهنمایی و رانندگی بحس کنید

  • شهروند در تاریخ اسفند 29, 1396 گفت:

    با تشکر از سروان عبدی ،لطفا سری به مرکز معاینه فنی پاوه بزنید اصلا آلایندگی را تست نمی کنند