د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 07:13

همایش روز اصناف در پاوه برگزار شد

همایش روز اصناف در پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت روز اصناف همایشی در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی برگزار گردید و این روز گرامی داشته شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مراسمی به مناسبت روز اصناف با همکاری و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه در محل سالن همایش این اداره با حضور جمع کثیری […]

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت روز اصناف همایشی در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی برگزار گردید و این روز گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مراسمی به مناسبت روز اصناف با همکاری و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه در محل سالن همایش این اداره با حضور

جمع کثیری از اصناف و بازاریان همراه با خانواده های آنان گرامی داشته شد.

در این مراسم مهندس بهروز شفیعی رئیس اتاق اصناف شهرستان پاوه ضمن خیر مقدم و تبریک این روز به همه حاضرین به ایراد سخنانی پرداختنددر این روز که به بهروز شفیعیعنوان روز اصناف با بازاریان این شهرستان جمع شده ایم فرصتی است که از بازاریان این شهرستان تجلیل به عمل آوریم.
بهروز شفیعی افزود: از زمانی که به اتاق اصناف شهرستان پاوه راه یافته ایم انشالله سعی بر آن داریم که بتوانیم با فعالیت های خود و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف خدمات ارزنده ای را برای بازاریان و کسبه در این شهرستان ارائه دهیم
وی گفت: انشالله فعالیت های خود و همکارانم را در قالب گفته ها و شنیده ها خلاصه نخواهیم کرد بلکه با خدمت خود در اتاق اصناف گفته های خود را در عمل اجرایی خواهیم کرد.
وی در پایان سخنان خود گفت: تجلیل از عده ای از بازاریان شهرستان پاوه در این مراسم دلیلی بر آن نیست که دیگر بازاریان شایسته تقدیر نباشند بلکه انشااله از تمامی این عزیزان در جلسات آینده تقدیر به عمل خواهد آمد.

فرماندار شهرستان پاوه در این مراسم ضمن تبریک این روز به بازاریان اظهار داشت: به اهمیت و نقش بازار و اصناف اشاره نمود و گفت امیدواریم که روح فرهنگی و ژورنالیستی و تبلیغی بیشتری در شهر و بازاریان پیدا شود و تحرک و روحیه تبلیغاتی و نشاط ویژه ای در بازار و کسبه شهر بوجود آید
وی در قسمتی دیگر از سخناننش به انتخابات اتاق اصناف پاوه  اشاره کرد و گفت: انتخاب فرهیختگان و دانشگاهیان برای اعضای اتاق اصناف انتخابی شایسته و مطلوبی بوده و زحمات انها در این پیکره قابل تحسین است.
پرویز ایده پورایده پور گفت: روایت اصناف روایتی کهن نه به معنای فرسودگی ،بلکه قدمتی به درازای طول عمر بشریت دارد که توانسته اند با هم تعامل ارزنده ای را برای ایجاد اقتصاد برقرار نمایند.
وی افزود: به عنوان رویکردی رئالیستی و واقع گرایانه اقتصاد اصل است و بازاریان نیز به عنوان گردانندگان اصلی اقتصاد هستند.
ایده پور ادامه داد: هر کشوری اگر به جایگاه عالی و به موفقیت های بسیاری دست پیدا کرده باشد به طور یقین اقتصاد دانان در سرنوشت آن کشور در جهت کسب این موفقیت ها سهم عمده ای داشته اند.
وی گفت: با بررسی های به عمل آمده در این شهرستان متاسفانه بازارچه های این شهر فعالیت خاصی را نداشته اند و این همت شما بازاریان را می طلبد که در بازگشایی مرز شوشمی، شهرستان پاوه بیشترین سود را داشته باشید.
وی ادامه داد: بیکاری و نبود اشتغال در شهرستان پاوه همواره برای مسئولین آزار دهنده بوده است که انشالله با تردد مسافر در مرز شوشمی از این بیکاری جوانان کاسته شود.

در ادامه مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه نیز با اشاره به مشهود بودن تاریخ بازار از دوران هخامنشیان تا به اکنون اظهار داشت: تاریخ شکل گیری بازار در دوران حکومت اسلامی با ساخت و احداث مساجد شکل گرفته و این دو اصل مهم و دو حلقه جدانشدنی و وابسته به هم هستند.
هدایت محمودی افزود: اگر در زمان قبل از انقلاب روحانیت در امر بازار در جریان جنبش توتون و تنباکو که توسط میرزا صالح شیرازی به وقوع پیوست موثر نمی بود قطعا زمینه اعتماد روحانیت در بین مردم برای وقوع انقلاب فراهم نمی بود.
وی پیشنهادی را مبنی بر ایجاد یک صندوق قرض الحسنه بین بازارایان و اصناف ارائه داد و افزود: اصناف ماباید به علم و فنون روز مسلح باشند تا به نوعی پا به پای زمانه حرکت نمایند.

هدایت محمودی

وی در پایان سخنان خود فرمود: انشالله با کمک بازاریان این واژه گرانی که در بین مردم رایج شده برداشته شود و با رسمی شدن مرز شوشمی و تردد مسافر شاهد بهبودوضعیت اقتصادی و بازاری در این شهرستان بباشیم.

در ادامه برنامه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان  پاوه ضمن تبریک این روز به انتقاد از وضعیت بازار پرداخت  و گفت : وضعیت بازار پاوه را با این شرایط در وضعیت خوبی نمی بینیم و تحول در این بازار بدون همکاری و همراهی شما بازاریان امکان پذیر نخواهد بود.
هوشیارعبدالله زاده افزود: اعضای اتاق اصناف شهرستان پاوه خوشبختانه از فرهیختگان و دانشگاهیان می باشند و انشالله در انتخابات اتحادیه ها جوانان تحصیل کرده و هوشیار عبدالله زادهدانشگاهی انتخاب شوند که گامی در جهت کاهش مشکلات بازار شهرستان برداشته شود.
وی افزود: اگر به کمک اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی نباشد بسیاری از کارها و برنامه های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به مرحله اجرا نخواهند رسید.
عبدالله زاده گفت :  انشاالله با برنامه ریزی های که انجام داده ایم بتوانیم در کوتاه مدت و بلند مدت به برنامه های خود را در جهت بهبود وضعیت بازار عملی و اجرایی نماییم
وی با اشاره به چالشهای حاکم بر بازار پاوه گفت : ما در شهرستان با چالش های بازار شامل  کاهش معیشت بازار و افزایش قیمت کالا ها و خدمات را در شهرستان روبرو هستیم و در کنار ان افزایش بی رویه واحدهای صنفی را مازاد بر جمعیت شهرستان به این چالش ها باید اضافه کرد.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت پاوه :یکی از مشکلات عمده شهرستان را نبود بازار مشترک عنوان کرد و افزود: انشالله بتوانیم با ساماندهی بازارچه مشترک، مشتریان و مهمانان شهرستانی را به آن بازار هدایت کنیم.
وی  ادامه داد وگفت: تفاوت قیمت هایی که در بازارحاکم است ناشی  از بی تفاوتی خود بازاریان به بازار و مردم به بازار می باشد
عبداله زاده درپایان گفت: بزرگترین مشکل ما ضعف اتحادیه های صنفی است که انشالله با برگزاری انتخابات اتحادیه ها تا مهر ماه این مشکل نیز حل شود .

در ادامه مراسم  خانه موسیقی  پاوه با اجرای بسیار زیبا وجذاب خود شور و نشاط خاصی به مراسم دادند و نکته جالب این مراسم حضور دوباره خواننده هنرمند و خوش صدای دیارمان کاک فرهاد سلیمی بعد از سالها دوری در این عرصه بود که به یک کار بسیار زیبا حاضران را به وجد آورد

فرهاد سلیمی

شایان ذکر است در پایان این مراسم  به جمعی از بازاریان پیشکسوت و کسبه ای که سالها در این شهر مشغول فعالیت هستند جوایزی اهداء گردید.

همچنین در این مراسم از جناب آقای یاور اسکات مدیر محترم پایگاه خبری هراز ماسوله که یکی از اصناف می باشد  تقدیر به عمل آمد.

یاور اسکات

تجلیل از اصناف پاوه

3 پاسخ برای “همایش روز اصناف در پاوه برگزار شد

  • امید رمضانی در تاریخ تیر 4, 1393 گفت:

    تغیییرات به وجود آمده در اعضای اتاق اصناف را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که اعضای جدید که خوشبختانه تحصیلکرده هم هستند با درایت خود مشکلات بازار را که مهمترین انها گرانی تمامی کالاها و خدمات در شهر پاوه می باشد را حل و فصل نمایند چرا که این مسءله تاثیر مستقیمی بر اقتصاد خانواده گذاشته است و موجب گردیده که زندگی در پاوه به نسبت شهرهای همجوار مانند مریوان، جوانرود، کرمانشاه و … به مراتب سخت تر و مشکلتر باشد.
    به امید آن روز

  • moslem-ghaderi در تاریخ تیر 4, 1393 گفت:

    با سلام و خسته نباشد از انتشار خبرتان ممنون و سپاسگذاريم انشاالله با هماهنگي و همفكري اداره صنعت معدن و تجارت – اتاق اصناف و مجموعه 16 اتحاديه صنفي شهرستان در راه خدمات رساني به شهرستان پاوه و توسعه بازار داخلي و خارجي نقش به سزايي را ايفاء كنيم .

  • بازاری در تاریخ تیر 4, 1393 گفت:

    با عر ض سلام و خسته نباشی به خدمت مدیریت سایت امیدوارم این رئیس جدید بتونه کاری برایمان انجام بده ظاهرا میگن مرد صادقیه