قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
شما اینجا هستید
اخبار » طرح یک طرفه کردن خیابان های اصلی پاوه در دستور کار شورای ترافیک/ شهروندان چه نظری دارند؟

به گزارش سلام پاوه : روابط عمومی فرمانداری پاوه در اطلاعیه ای از در دستور کار قرار گرفتن طرح یک طرفه کردن خیابانهای اصلی شهر پاوه توسط شورای ترافیک خبر داد . 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در متن کوتاه اطلاعیه شورای ترافیک از شهروندان و صاحبنظران به منظور اجرای عملی طرح درخواست شده است که نظرات خود را مطرح کنند.

متن اطلاعیه این چنین است: 

شورای ترافیک شهرستان پاوه از عموم کارشناسان و صاحب نظران درخواست دارد با عنایت به اینکه طرح یکطرفه کردن خیابانهای اصلی شهر پاوه در دستور کار این شورا قراردارد لذا مستدعی است نظرات ،راهکارها و پیشنهادات خود را به منظور اجرای عملی طرح از طریق پایگاههای اطلاع رسانی شهرستان اعلام نمائید .

روابط عمومی فرمانداری پاوه

تکمیلی : در طرح پیشنهادی شورای ترافیک

مقرر است مسیر میدان شهدا به طرف میدان مولوی برای تمامی خودروها بصورت یکطرفه و برای خودرهای امدادی دو طرفه خواهد بود . مسیر میدان مولوی تا ورودی پارک شهید کاظمی یکطرف خیابان پارکبان و پارک در طرف مقابل پارکبان کاملا ممنوع خواهد شد . همچنین مسیر میدان شهدا از پشت ساختمان فرمانداری تا مسجد یک طرف خیابان پارکبان وپارک در طرف مقابل آن کاملا ممنوع خواهد بود

حال شهروندان گرامی می توانند در جهت کمک به اجرای درست این طرح با ارسال نظرات خود در قسمت نظرات این مطلب شورای ترافیک را در جهت اجرای درست این طرح یاری کنند.

  1. ناشناس

    شهرداری وفرمانداری هزینه کنندچندخیابان اضافه کنند.مثلاپارک کویمه کال به سمت سراب هولی.میدان مولوی به سراب هولی خیابان امام شافعی به سمت دره اسیاوان. جاده بالادست به پشت نوریاو وپورژی متصل شوند

  2. رضا

    اگە بە فکر ترافیک هستید چرا انتقال بە مسیرهای دیگر؟؟؟ چرا بدون اینکە فکر ترافیک را بکنید یک سری مجوز صادر مینمایید؟ بطور مثال داروخانە شبانە روزی ودرب زندان روبروی هم داروخانەرو مجوز نمیدادید(البتە دراون مکان) درجای دیگر مجوزشون رو میگرفتند درب ملااقات زندان را چرا بە خیابان بالا یی مجوز دادید؟ گیرم زوج وفرد یا یکطرفەای اجرا شد میدان مولوی را باسەراهی خانقاە چکار میکنید؟ترافیک سە برابر خواهدشد. ورودی کمر بندی را با مجوز (ازهمون مجوزا)جدیدتر کلینیک سنوگرافی را درروبروی درب بیمارستان چکار خواهید کرد مگر طرح پارکبان رااجرا نکردید اگە بە فکر ترافیک هستید چرا دوبارە امتحان می کنید؟ خیابان های فرعی رادرست نکردید چرا وسیلەهای شخصی رو بەطرف کوچەهای تکیە ورسالت با آن وضعیت…راهنمایی میکنید؟ خواهشا غرور رو کنار بگذارید واز شوراهای ترافیک شهرهای دیگری مثل سنندج بعنوان همکار استفادە کنید. مشکل با یکطرفە کردن و‌ پول پارک حل نخواهد شد.

  3. شهروند

    هنگام تعمیر دکانها مسیر خیابان که فرصت تعریض را رایگان برای شهرداری فراهم می نمود شهرداری بنا به دلایل مختلف چشمش را بست اینک می گوید می خواهم خیابان را ببندم نظر شما شهروندان چیست !

  4. پیمان

    با سلام . همچنان که دوستان در نظراتشان اشاره کردند این طرح یعنی انتقال ترافیک به یک نقطه دیگر از شهر و افزایش مصرف سوخت با دور زدن های اقماری .
    به نظر بنده با استعلام اداره راهنمایی و رانندگی از تعداد اتومبیل ها بر اساس آخر شماره پلاک ها میتوان تعداد اتومبیل ها را بر اساس شماره آخر پلاک محاسبه کرد مثلا تعداد ماشین های با شماره آخر ۷ برابر هزار و پانصد باشد و برای تمام این شماره ها تعداد ماشین ها سرشماری شده و با محاسبه دقیق و برنامه ریزی دقیقتر میتوان از سه راهی بیمارستان و برای ایام هفته بر اساس اینکه چه روزهایی ترافیک بیشتر است طرح ترافیکی همانند زوج و فرد اما بر اساس شماره آخر پلاک اجرا کرد . مثلا روز شنبه تردد از مسیر ذکر شده فقط برای پلاک های شماره ۲و۳ … روز یکشنبه تردد برای پلاک های ۴… روز دوشنبه پلاک های ۶و به همین ترتیب بر اساس تعداد ماشین ها با برنامه ریزی دقیق این مشکل را به سرانجام رسانید

  5. شهروند نوسودی

    یک طرفه کردن خیابان ها از نظر اصول شهرسازی برای مناطقی استفاده می شود که طرح کلی شهر به صورت شبکه ای باشد. منظور از شبکه ای بودن مثلا شهر کرمانشاه به دلیل داشتن چهارراه های متعدد این طرح در آنجا جواب می دهد. نه در شهر پاوه که همه شهر یک خیابان است اگر آن هم یک طرفه شود چه اتفاقی می افتد؟

  6. شهروند

    سلام‌
    همینکه بعد چند سال به فکر ترافیک‌شهرمون‌هستین جای تقدیر داره
    ولی به نظر بنده ترافیک اصلی شهر پاوه ماشین هایی هستند که کنار جاده پارک شده اند با احداث پارکینگ طبقاتی هم این مشکل حل خواهد شد. ان شالله

  7. همشهری

    سلام.بنظر من طرح یک طرفه کردن اصلا بدرد نمیخوره ،فرض میکنیم خیابانها رسالت با تکیه یا سنگ فرش بخوان به هریک از این سه خیابان تردد کنن قطعا از یک طرف به مشکل میخورن و ورود ممنوع میشه.بفرض از سنگ فرش بخوای بری تکیه اگه از جهت میدان به فرمانداری یک طرفه شود ،کسایی که از سنگ فرش یا رسالت بخوان برن تکیه باید ی دور قمری رو بزنن و از کمربندی دور بزنن بیان میدان مولوی بعد تکیه.مگه میشه چین طرحی رو پیدا کرد.نمیدونم این مسئولین چرا یکم درست حسابی فکرنمیکنن.بجای طرح یک طرفه کردن ،بهترین کار طرح زوج و فرد در ساعات اوج ترافیکه در دو مسیر ،از سه راهی پارک کویمکال تا فرمانداری مثلا از ده صبح تا یک و عصر ها از ۴تا ۷,بعد از چند روز همه همشهریان حساب کار دستشون میاد و میتونن واسه خرید یا هرکار دیگه ای در روزهای پلاکشون تردد کنن و یا در ساعتهای غیر از طرح ،تردد کنن .اینجوری حتی باعث میشه کسبه هم بیشتر در مغازه ها شون بمونن که بعد ساعت زوج و فرد مردم واسه خرید بیرون میان و تعطیل شدن باز در ساعت شش غروب به هشت یا بیشتر تغییر کنه . و ی رونقی هم به بازار میفته.

  8. Keyhan hatamyan

    سلام مشکل شهر با یکطرفه کردن خیابان حل نمیشه بلکه ممکنه مشکلات زیادی بدنبال داشته باشه نظیر ترافیک در جاده کمربندی و سه راهی بیمارستان طولانی شدن مسیر رسیدن به منزل برای دوستانی کا در مسیر مولوی تا شهدا ساکن هستند من دو راهکار پیشنهاد میکنم ۱ساخت و تکمیل جاده مسیر اموزش و پرورش به سمت سراب هولی البته با حفظ جاذبه ها ی گردشگری وعدم تخریب چشم اندازها نظیر کار اشتباه سرپوش گذاشتن بر روی تنها رود فصلی شهر۲اجرای طرح زوج و فرد البته با کار گذاشتن دوربینهای کنترل کننده دراخر دوستان متاسفانه در میان همه ما اول خودم را اسم میبرم که کسی دلگیر نشه فرهنگ رانندگی در سطح منطقه بسیار پایینه متاسفانه، احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی وبالا بردن سطح فرهنگ رانندگی بسیاری مشکلات را خود به خود حل میکند به امید ان روز

  9. رحمانی

    شورای ترافیک ظاهرا هیچ تخصصی نداره بابا جان تنها راه طرح زوج و فرد هست بعدشم چرا پارک در خیابان انقلاب ازاد شده ؟ همین کار باعث دو برابر شدن ترافیک انقلاب شده والا ادم سرگیجه میگیره از این طرح های شما تنها راه نجات ممنوع کردن پارک در خیابانها و ایجاد معابر جدیده همین و بس

  10. Saman

    بنظر بنده فایده ای نداره چرا که اونموقع پارک کردن بیشتر میشه و متاسفانه در رانندگی هیچ فرهنگی نداریم.دوستان راهنمایی رانندگی جدی نیستند و قصد فقط پر کردن روز وکرنه باید مرتب تردد کنند و ب جد برخورد.و جواز دادن های بیجا ب بعضی مشاغل یکیش ……. کنار پمپ بنزین .یا مثال خیابان تکیه یک طرفه و پارک ممنوع ولی شما برید ماشین مخالف میاد و پارک هم میشه پس با این چیزا درس بشو نیس خودتونم گول نزنید دم عیدی مسافرارن نوروزی هم فراری ندین چاله چوله خیابان ها برا فرار کافی

  11. ناشناس

    تنها راه افزایش هزینه تردد خودرو شخصی در سطح شهر است تا دیگر رانندگی غیر ضروری در شهر مقرون به صرفه نباشد. دریافت ۵۰۰۰هزارتومان عوارض در ساعات پر ترافیک می تواند هم به درآمد شهرداری کمک کند و هم از تعداد خودور در سطح شهر بکاهد و هم به تاکسیرانان کمک کند.
    راه حلی وجود ندارد و یکطرفه نمودن جز اتلاف وقت و افزایش هزینه مصرف بنزین و آلودگی هوا در بلند مدت پاسخگو نیست. نمیدانم چرا قبول نمی کنیم پاوه شهر خودرو نیست. پاوه شهر پیاده روی است. شهر دوچرخه است. اصولا چه نیازی به خودور وجود دارد.
    شهرداری و شورای شهر می توانند تصمیات جامعی بگیرند. اصولا از زوج و فرد شروع کنید.
    واقعا در چند سال گذشته و عدم اجبار ساخت پارکینگ نوعی خیانت ناخواسته بود.
    ضمنا مغازه داران و بازاریان و اداری ها از تردد با خودرو منع شوند و به سختی جریمه گردند.
    اروپا از راه جریمه های سخت اروپا شده است……

  12. پاوه ایی

    سرویس حمل و نقل عمومی را بیشتر کنید. مثل مینی بوس

  13. رهگذر

    این روش روشی اشتباه است. مشکل اصلی وجود مدارس در مسیر میدان مولوی به میدان شهدا می باشد که ساعت ۱۲ ظهر به دلیل دو طرفه پارک کردن در دو طرفه مسیر( توسط سرویس های مدارس – تاکسی ها و اژانسها ) باعث به وجود امدن ترافیک در مسیر مذکور می شود
    مقصر دیگر راهنمایی و رانندگی است که در ساعت اوج ترافیک از ورود خودرو های تک سرنشین به این مسیر ها جلوگیری نمیکنند
    تمام کشور دور میدان پارک کنی جریمه میشه ولی پاوه برعکس پارک دوبل هم با وجود نیروهای راهنمایی ورانندگی مشاهده میشه که هیچگونه برخوردی صورت نمیگیره .
    از طرف دیگر نبود پارکنیگ در این مسیر هاست.
    موضوع مهمتر وجود چندین خیایان یک طرفه در مسیر میدان شهدا به سمت میدان مولوی است که مردم بیشتر
    به صورت دوطرفه از ان استفاده می کنن
    حالا می خوان خیابان های اصلی شهر رو یک طرفه کنن !؟
    بهتر است فکر اساسی شود چون این روش مصرف سوخت وسایل نقلیه شخصی رو هم بالا می بره .
    اگه راننده تاکسی ها و اژانسها در این مسیر بیشتر رعایت کنند و از سبقت و سرعت غیر مجاز در شهر خودداری کنند شاهد ترافیک روان در شهر می باشیم.
    (با سبقت غیر مجاز شما ترافیک بیشتر میشود.)
    و در پایان از مسئولین تقاضا دارم که روش خود را تغییر دهند. حداقل زوج و فرد رو اجرا کنند که بیشترین بازدهی رو داره .

  14. ناشناس

    افتضاحه. یعنی نمیفهمید کل ترافیک شهر رو دارین انتقال میدین به یه نقطه دیگه. تنها راه برون رفت از مسئله ترافیک پاوه . کشیدن خیابانی از میدان مولوی به سراب هولی است. با پاک کردن صورت مسئله . مسئله که حل نمیشود.

  15. شهرام صادقی

    باسلام زمانی می توانیم خیابانی را یک طرفه کردکه خیابانی موازی داشته باشه برای سرویس مدارس که همه دران خیابان قراردارند چه فکری کردین به نظر مرسد زوج وفرد کردن از پارک شهید کاظمی تا میدان شهدا وتوقف ممنوع خیابان از دو طرف

  16. معاذی نزاد.

    با توجه به عدم ظرفیت شهر پاوه برای اتومبیل های موجود و تبدیل شدن شهر برای تفنن دیگر اتومبیلهای مناطق اقماری پاوه در همه ساعات شبانه روز .هر کاری که صورت پذیرد مخالفین خاص خود را دارد .ابتدا رانندگان محترم تاکسی لطف کنند در هر نقطه ای از خیابان باب طبع مسافر توقف ننمایند براستی اگر یک دوربین هوایی به صورت زنده تردد شهر پاوه را به تصویر بکشد تاکسیها بی تقصیر در قضیه ترافیک نیستند .راهنمایی ورانندگی هم باید هزینه بنمایند ودر بیشتر مناطق تابلوهای لازم را نصب نماید ..دقیقا همانند‌خیابان اصلی شهر سنندج .این خیابان اصلی پاوه را میتوان یک طرفه کرد ولی برای تاکسی به صورت دو طرفه باشد تا روال زندگی در شهر بصورت طبیعی جریان داشته باشد .در ضمن در درون شهر چه در خیابان بالا دستی وخیابان پایین دستی شهر چند گلو گاه وجود دارند که مشکلات ترافیکی شهر از آن نقاط ناشی می شود باید تدابیر بیشتر در ان نقاط اعمال گردد واهرم. فشار هم ضروری است از .نقاط مشکل دار پاوه می توان به سه راهی خانقاه .مجاور بانک ملت تا بالا تر از فرش فروشها.مجاور تکیه و…میتوان اشاره نمود ..در واقع برای انجام این طرح کار فرهنگیو قانونمند کردن ان ضروریست

  17. هه لو

    خیلی طرح مسخره ای وجوابگو نیست و اصلا کارشناسی نشده ، چطور به خودشون اجازه این کار رو میدن، وقتی از مشکلات مردم خبر ندارند ، مگه چندتا خیابان فرعی داره که این طرح رو میزارن، از میدان مولوی تا بانک انصار شده پارکینگ مغازه داران و کارمندان بانک ، از اون طرف هم از میدان مولوی تا تکیه هم دوباره تا ساعت ۲ شده پارکینگ کارمندان بانک و مزاحمتی که برای مردم درست کردند بعد آقایان میان طرح یک طرف رو میخوان اجرا کنند.

  18. شاهرخ

    لطفا ماموران راهنمایی و رانندگی از پارک نمودن خودروها جلوگیری نمایند و اعمال طرح زوج و فرد در ساعاتی از روز می تواند مفید باشد
    ضمنا این طرح شهر را مثل یک پارک کودک میکند و مردم باید دور خودشان بچرخند و بنزین اضافی مصرف کنند

  19. قلاخوانی

    به نظر بنده باید همه راهکارها را تست کرد بعد هرکدوم بیشتر به کار اومد اون رو عملا ثابت گذاشت…
    بنده نمیدونم چرا دوستان مسئول هیچ کاری انجام نمیدن؟
    خوب بیایین همه پیشناهادات رو تست کنید . بخدا هیچی ازتون کم نمیشه.یا اینکه از سمت خود کناره گیری کنید..

  20. س؛ ر؛ م

    باسلام
    بنده به عنوان یک شهروند ازاین طرح استقبال مینمایم. پیشنهاد بنده این است؛ عبور خودرو شخصی از ؛ از ترمینال به طرف فلکه فرمانداری یک طرفه باشد؛ به استثنای ٱژانسها وتاکسیها و ٱمبولانسها ؛
    مسیر برگشت از فلکه فرمانداری بطرف میدان فلسطین( درە باسام و درە نیشە ) باشد.

  21. یاسین

    سلام طرح خوبیست .اگر خیابان دره آساوان به سراب هولی باز می شد بهتر بود

  22. عکس رژلب

    دم عیدی کل کشور ریخته به هم چرا؟
    یه سازماندهی هم محض رضای خدا ندارن اینا متاسفانه

  23. ناشناس

    با سلام و تشکر از فرماندار محبوب و ساعی شهرستان ، ایجاد خیابان جدید از میدان به سراب هولی به شرط اینکه باغات تبدیل به خانه نشود و فضای سبز حفظ شود و نیز طرح زوج و فرد خودرو از درب منزل ، اجرای مصوبه طرح کمربندی جدید پاوه نوسود پیشنهاد میشود

  24. فریاد

    باسلام معضل بزرگ ترافیک پاوه ازیاد تاکسی ورعایت نکردن توقف در ایستگاه تاکسی میباشد

  25. حسینی

    هر قدمی برای کاهش ترافیک این شهر در جای خود ستودنی است،اما لازم است در یک طرفه نمودن موارد زیر را مد نظر قرار دهید: ۱-این کار فقط سبب تغییر ترافیک از خیابانی مثل دره باسام به خیابان مرکزی نگردد. ۲-اگر قرارطرحی را عملی کنید سبب سردرگمی مسافرانی که احیانا به این شهر می آیند نشود. ۳-برنامه داشتن پارکینگ برای منازل توسط شهرداری به جدی دنبال شود حتی منازلی که در خیابان اصلی شهر با طبقات بالا وبدون پارکینگ هستند قسمتی از ملک تجاری عالیجنابان را به پارکینگ تبدیل کنند(مثل ساختمان ۱۲واحدی بالای رستوران ……در خیابان ۲۶ مرداد) ۴-شهرداری با هیچ قیمتی نداشتن پارکینگ برای طبقات ساختمان های در حال احداث را قبول نکند. ۵-تمام منازل در خیابان های،اصلی که زیر منزلشان را به دکان های تجاری با کرایه های نجومی تبدیل کرده اند را ملزم به داشتن پارکینگ کنند در این صورت مغازه های،مجتمع های تجاری که خیلی از آنها خالی هستند رونق می گیرند (مجتمع یاس طبقه دو به بالا،تعدادی از غرفه های بازارچه شماره ۲ و تمام بازارچه شماره ۳-مجتمع میدان شهدا،مغازه های خیابان آرامگاه و…..)

  26. احسان

    سلام بنظر من اشتباه بزرگیه چون بازار پاوه در خیابان هایی اصلی شهر هستش و با این کار وضع بازاریان بدتر میشود .بهترین راه حل زوج وفرد کردن هستش

  27. anna

    salam chera ye jade farei az koymakal be miedan shohada va msir maskan mehr ham samandehi konid yek jade asli va yek kamabandi ke javabgoo nist

  28. سرده

    اتفاقا کار بسیار مثبتی می باشد و باعث رونق اقتصادی بعضی از مکانهای شهر می گردد ممنون و سپاسگزارم بعنوان یک شهروند ودست بوس مجریان و طراحان می باشم

  29. شهروند

    با یک طرفه کردن خیابان در هر دو طرف آنقدر خودرو پارک می شود که دیگر جایی برای حرکت باقی نمی ماند فقط زوج و فرد کردن خودروها در خیابان های اصلی شاید جواب دهد با جریمه نمودن خودروهای پارک شده در کنار خیابان بجز تاکسی ، شورا می تواند هر دو طرح را آزمایش نماید تا قبل از عید هر کدام بهتر بود آن را به اجرا بگذارد.

  30. شهروند

    اگر نظر شهروندان مهم باشه که قطعا نیست
    به عقیده من یک طرح کاملا اشتباه و دور از ذهنی است تنها راه حل پاوه جاده دره آسیابان به هولی است و ما بقی کشکه
    آقای فرماندار که با راننده آژانسها و راننده تاکسی ها جلسه داشت ازشون درباره این طرح میپرسید
    شورای ترافیک میخواد بدون هزینه مشکل پاوه رو حل کنه که این در واقع پاک کردن صورت مسله است
    طرح یکطرفه کردن یک مسکن نهایت یکسال است

  31. شهروند

    به درد نمیخوره . اصلا پاسخگو نیس .بیشتر ترافیک شهر از میدان مولوی تا فلکه فرمانداریه. اگه اون خیابون رو کلا توقف ممنونع کنن و ماشین نزنه کنار یه باند دیگه هم بهش اضافه میشه که خیلی موثره. وپارکینگی که جنب بانک مهر هست اگه شهرداری به صاحبش کمک کنه میشه طبقاطی درستش کرد. وماشینایی که تو اون مسیر توقف میکنن میشه توش جا داد.میشه باکمک پلیس در مواقعی که ترافیک سنگینه ماشینای شخصی رو به جاده دره اسیابان هدایت کردتا وسایل نفلیه عمومی راحتتر تو اون مسیر رفت و امد کنن. البته بستگی به فرهنگ مردم هم داره اگه بشه فرهنگ سازی کرد که وسایل نقلیه عمومی استفاده کنن

  32. payam

    نظر خوبیه اما مگه پاوه چند خیابان اصلی داره ؟
    یعنی اگه یه نفر کاری داشته باشه باید یه دور کامل شهر رو بزنه همین کار باعث ترافیک میشه
    اگه قرار باشه به طرفه بشه باید حداقل چند فرعی داشته باشه میدان به هولی ،سنگ فرش، که از هر جهت دسترسی ب نقاط شهر بهتر بشه و بار کم تر

  33. ع.ا

    سلام وقت بخیر متاسفانه شورا با یکطفه کردن میخواد لقمه رو دور سرش بچرخونه برای پاوه این کار یعنی مرگ تصور چند ساله از اینده یک شهر با خیاباهنهای یک طرفه چرا نمیان کار اساسی انجام بدن نصف ترافیک شهر از میدان ولوی به فرمانداری هست که با زدن جاده از میدان مولوی به سمت دره نیشه (جاده اساسی نه فقط همین جاده تنگ موجود) میشه نصف ترافیک رو کم کرد شاید برای شهر هزینه داشته باشه ولی کاری یه عمر میشه ازش استفاده کرد انقد استفاده نمیکنن تا اون مسیر هم از خونه و ساختمان پر بشه و دیگه نشه جاده زد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری ،تحلیلی سلام پاوه |