ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 05:36

امام جمعه پاوه: دشمنان تحمل استقلال و وحدت ما را ندارند

امام جمعه پاوه: دشمنان تحمل استقلال و وحدت ما را ندارند

به گزارش سلام پاوه  و به نقل ایرنا: – امام جمعه پاوه گفت: دشمنان نمی توانند استقلال، حریت، رشد علمی و وحدت ملت ایران را تحمل کنند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا قادر قادری روز شنبه در یادواره دو هزارو 800 شهید اعزامی و یک هزارو 500 شهید […]

به گزارش سلام پاوه  و به نقل ایرنا: – امام جمعه پاوه گفت: دشمنان نمی توانند استقلال، حریت، رشد علمی و وحدت ملت ایران را تحمل کنند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا قادر قادری روز شنبه در یادواره دو هزارو 800 شهید اعزامی و یک هزارو 500 شهید بومی منطقه امام جمعه اورامانات در پاوه افزود: در طول تاریخ همواره بین حق و باطل نزاع بوده و این دوستان اعزامی ما به جهت دفاع ازحق به دیار ما آمدند و به دلیل اینکه پرچم حق را برافراشته بودند آنان را به شهادت رساندند.

وی با تشریح تاریخچه دشمنی یهود و نصارا با اسلام ومسلمانان گفت: ما امروز شاهدیم خیلی از دولتها ودر خاورمیانه و ممالک عربی به دلیل تسلیم محض بودن در برابر یهودیان هرگز مورد هجمه رسانه ها و توطئه های آنها قرار نمی گیرند.

وی اظهار کرد: برای آنها بسیار سنگین است در یک کشور پهناور با ملیت، مذاهب و طوایف مختلف در سایه لطف خدا و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، این مملکت این میزان تعامل و وحدت داشته باشد و اینها از این مسئله ناراحت هستند و به همین دلیل با ما می جنگند.

امام جمعه پاوه با اشاره به ایثار وفداکاری مردم پاوه واورامانات و تقدیم بیش از یک هزارو 500 شهید در راه حفظ انقلاب اسلامی وتمامیت ارضی کشور گفت: وظیفه ما در این برهه حساس این است که با بصیرت راه گذشتگان و راه شهیدان را فراموش نکنیم.

ماموستا قادری با اشاره به سی ویکم خرداد، سالروز شهادت شهید چمران گفت: شهید چمران در روزی که ما تنها بودیم ونیازمند به همکاری ومساعدت در کنار ما ومردم ایستاد و از مرگ ، تهدید واسارت ترسی به دل راه نداد، لذا ما این چنین شخصیتی را در تاریخ خود هرگز فراموش نخواهیم کرد.

امام جمعه پاوه، با انتقاد از فیلم (چ) ساخته حاتمی کیا گفت: من فیلم را کامل دیده ام واز دوستان فنی هم سووال کرده ام وحقیقتا نگران هستم که ما هنوز خود در قید حیات هستیم و کسانی آگاهانه یا ناآگاهانه روند همراهی ما را سانسور می کنند و اگر روزی این فیلم در پاوه نمایش داده شود به طور قطع همرزمان شهید چمران تأسف خواهند خورد اما با وجود این همه اجحاف بازهم چمران نزد ما همان چمران است.

ماموستا قادری در ادامه به فتنه های اخیر در کنار مرزهای شرقی وغربی کشورمان اشاره کرد و گفت: این فتنه ها طراحی دشمنان در پشت پرده است که کاری کرده اند که مسلمانان خود مجری طرحهای طراحی شده دشمن علیه خود هستند، ما نباید از آنها غافل باشیم.

وی گفت: در جنگ 33 روزه حزب الله، رژیم صهیونیستی زمین گیر شد و روزنامه دیلی تلگراف در شماره آن روز خود در لندن نوشت ای غربی ها بیایید این جنگ را تمام کنید، اگر این جنگ را تمام نکنید نتیجه اش نابودی صهیونیست ها و نزدیکی شیعه وسنی است.

امام جمعه پاوه گفت: دشمنان در هیج برهه ای از زمان تحمل دوستی و نزدیکی مردم را نداشته اند وامروز دستهای ناپاکی پشت فتنه عراق است واگر سران مذهبی و سیاسی عراق نتوانند با گفتمان این فتنه را حل و تمام کنند عراق هم سوریه ای دیگر خواهد شد وما که در کنار مرز عراق هستیم دود این فتنه به چشمان ما هم خواهد رسید.

وی افزود: ما در راستای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، دفاع از خط و نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی یک هزارو 500 شهید را در کنار برادران اعزامی از تهران، اصفهان، یزد و… تقدیم کرده ایم واین عزیزان با خون خود وحدت و دفاع از تمامیت ارضی را امضا کردند و امروز هم ما منتظران این عزیزان هستیم وتعهد می دهیم همراه با نظام ودر کنار رهبری باشیم.

ماموستا قادری افزود: انتظار ما از مسوولان در این برهه هوشیاری و آگاهی از هر زمان دیگر است زیرا به فرموده قرآن آرزوی دشمنان ما غفلت ماست لذا باید سعی کنیم غفلت نکنیم چون این فتنه هم زودگذر است و طراحش دشمن است و ما سعی کنیم دشمن را شاد نکنیم.