س 29 اسفند 1402 ساعت 12:37

مهمترین راهبرد برای کاهش آسیبهای اجتماعی توجه به سمن ها است

مهمترین راهبرد برای کاهش آسیبهای اجتماعی توجه به سمن ها است

به گزارش سلام پاوه : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: برای کاهش آسیبهای اجتماعی و استفاده از ظرفیتهای خوب فرهنگی جامعه باید در جهت ایجاد و توانمندسازی سمن ها قدم بر داریم. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای انجمن های مردم […]

به گزارش سلام پاوه : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: برای کاهش آسیبهای اجتماعی و استفاده از ظرفیتهای خوب فرهنگی جامعه باید در جهت ایجاد و توانمندسازی سمن ها قدم بر داریم.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای انجمن های مردم نهاد پاوه افزود: این شهرستان با ۲۵ انجمن یکی از شهرستانهای پیشتاز در حوزه فعالیت سازمانهای مردم نهاد است. 

وی از تلاش و هم افزایی خوب فرماندار پاوه برای فراهم کردن بستر و زمینه اعتماد سمن ها به دولت و ثبت سازمانهای مردم نهاد در این شهرستان قدردانی کرد.

 

وی اضافه کرد: سازمانهای مردم نهاد پاوه در حوزه های مختلف امور خیریه، سلامت، حفاظت محیط زیست، حمایت از معلولان، فرهنگی و ورزشی توانسته اند حرکتها و فعالیتهای مؤثر را در این شهرستان رقم بزنند.

وی استفاده از ظرفیت سمن ها برای مشارکت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و گفت: جلب مشارکت همه جانبه و رسیدن به توسعه جز از راه و مسیر ایجاد، توجه و حمایت از سمن ها میسر و ممکن نخواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، با اشاره به ضرورت وجود انجمن های مردم نهاد گفت: نوعدوستی و مشارکت در امور خیریه وعام المنفعه ریشه در فرهنگ، اصالت و دین ما دارد.

 

الهی تبار، موضوع افزایش مشارکت اجتماعی در کشور را از برنامه های نظام و بخصوص دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: برای اجرا و عملیاتی شدن این مهم نیاز به انجمن های مردم نهاد داریم.

 

وی رویکرد دولت را در این زمینه تلاش برای توانمند سازی انجمن های مردم نهاد و حمایت از آنها در ۲ بعد کمی و کیفی برای اثرگذاری هر چه بیشتر در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: با برنامه ریزی که در حوزه سرمایه اجتماعی و همچنین تحولات اجتماعی شکل گرفت توانستند مجموعه کشور را نسبت به مسائل اجتماعی دغدغه مند کنند.

 

الهی تبار گفت: در حوزه ساختار اجتماعی و نظام قانونی کشور اسناد بلند مدت، سند برنامه ششم، قانون بودجه سنواتی و همچنین دستورالعمل ها در قالب مصوبات شورای اجتماعی کشور به ریاست رئیس جمهور شکل می گیرد و با استفاده از تمام ظرفیتهای کشور برای کاهش آسیبهای اجتماعی قدم بردارند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به اهمیت وجود و تأثیرگذاری انجمن های مردم نهاد در کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: اگر ما مسائل و مشکلات اجتماعی مان را حل کنیم دیگر مشکلات امنیتی نخواهیم داشت.

 

الهی تبار با اشاره به برنامه های دولت در راستای حمایت و تقویت سمن ها گفت: امسال اعتبارات بسیار خوبی در حوزه فعالیتهای اجتماعی از سوی شورای اجتماعی وزارت کشور ابلاغ شده تا در بین سمن ها براساس فعالیت، تخصص و ظرفیت آن ها توزیع شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: سمن ها سرمایه های گرانبهای اجتماعی هستند که در زمینه هدایت درست و صحیح مسائل اجتماعی به ما کمک می کنند.

 

وی اظهار کرد: سمن ها باید به عنوان مردم در حوزه های مختلف آموزش، سلامت، فرهنگ، ورزش و هنر مشکلات و نیازمندی های جامعه را شناسایی، احصاء و با ارائه راهکارهای علمی و عملی دولت را برای رفع مشکلات و تأمین نیازمندیها کمک کنند.

 

الهی تبار گفت: ارزیابی ما برای مدیران نحوه رویکرد و هم افزایی آنها با انجمن های مردم نهاد و جلب اعتماد آنها برای فعالیت است، لذا مدیرانی برای ما حائز اهمیت هستند که این رویکرد را داشته باشند.

 

فرماندار پاوه هم در این نشست گفت: هم اکنون ۲۶ انجمن و تشکل مردم نهاد در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در این شهرستان فعالیت می کنند که ۲۱انجمن ثبت شده و پنج انجمن هم در حال انجام مراحل پایانی ثبت هستند.

 

پرویز ایده پور با اشاره به فعالیت های مستمر و اثرگذار این انجمن ها گفت: این انجمن ها با فعالیت مستمر خویش بازوان توانمندی برای دولت و مسئولان هستند که نمونه بارز آن حضور و مشارکت گسترده آنها در کمک به زلزله زدگان استان بود.

 

در این نشست تعدادی از اعضای انجمن های مردم نهاد پاوه به ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای خود در زمینه های مختلف پرداختند و از فرماندار پاوه برای تسهیل در صدور مجوز و فراهم کردن زمینه فعالیت این انجمن ها قدردانی کردند.

 

تداوم حمایت و همراهی مسئولان از سمن ها و به ویژه تقویت آن توسط مسئولان استانی به منظور حفظ و تقویت مشارکتهای مردمی، تلاش برای حفظ و تقویت استقلال فکری و مادی سمن ها، حمایت از برون سپاری خدمات دولتی به سمن ها، حمایت های مالی و معنوی سمن ها و تخصصی شدن و آموزش از جمله نقطه نظرات اعضای سمن های شهرستان پاوه بود.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

یک پاسخ برای “مهمترین راهبرد برای کاهش آسیبهای اجتماعی توجه به سمن ها است

  • عادل رمضانی در تاریخ بهمن 1, 1396 گفت:

    باسلام.
    در این جلسه جناب فرهاد صالحی به نمایندگی از اصحاب رسانه, مواردی را که حرف دل مردم هم بود, خارج از ادبیات فانتزی جلسات بیان کردند, که من به نوبه خودم تشکر میکنم و بدون تعارف سخنان کاک فرهاد را نقطه عطف جلسه دانستم. هر چند که سایر عزیزان انجمن دار, به بیان ایرادات پرداختند