ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 05:51

نماینده ادوار مجلس: دولت هنوز یک استراتژی مدون برای اجرای بیانیه اقوام و مذاهب ندارد

نماینده ادوار مجلس: دولت هنوز یک استراتژی مدون برای اجرای بیانیه اقوام و مذاهب ندارد

به گزارش سلام پاوه و به نقل از کرد پرس : نماینده ادوار مجلس؛ دولت هنوز یک استراتژی مدون برای اجرای بیانیه اقوام و مذاهب ندارد/ در کشور اقلیت قومی نداریم/ دولت به رای بالای کُردها پاسخ مناسبی نداده است کرمانشاه _ نماینده ادوار مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از کرد پرس : نماینده ادوار مجلس؛ دولت هنوز یک استراتژی مدون برای اجرای بیانیه اقوام و مذاهب ندارد/ در کشور اقلیت قومی نداریم/ دولت به رای بالای کُردها پاسخ مناسبی نداده است
کرمانشاه _ نماینده ادوار مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای عملی کردن بیانیه 10 ماده ای اقوام و مذاهب دکتر روحانی در انتخابات رئوف قادریهنوز یک استراتژی مدون ندارد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرنگار کُردپرس، محمد رئوف قادری روز شنبه در نشست منتخبین اهل سنت استان کرمانشاه با حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، اظهارداشت: برای یک ملت یک پارچه و متحد استفاده از واژه اقلیت و اکثریت قومی زیبنده و به صلاح نیست، زیرا هیچ قومی در کشور به تنهایی اکثریت نیست و اقوام ایرانی اعم از کُرد و لر و فارس و آذری و ترکمن و عرب و بلوچ و … در کنار یکدیگر ایران بزرگ را تشکیل داده اند.

وی تصریح کرد: استفاده از کلمه اقلیت مذهبی نیز زیبنده نظام نیست زیرا بنیان گذار انقلاب اسلامی هیچگاه سخن از تشکیل جمهوری اسلامی شیعه و یا سنی به میان نیاورده است و بلکه تشکیل جمهوری اسلامی ایران مدنظر بوده است و در اسلام شیعه و سنی برتری خاصی بر یکدیگر ندارند.

قادری ادامه داد: در قرآن قومیت و مذهب ملاک برتری نیست، بلکه این تقوا است که برتری و بمعنای دیگر شایستگی می آورد و اگر بخواهید به بهانه عدم شایستگی اقوام و مذاهب را از پست ها منع کرد این امر ظلم به قرآن، حکومت اسلامی و مردم است.

وی با تاکید بر اینکه این منطق دیگر در ادبیات ایران جایی ندارد، افزود: امروز باید حصار انحصار گرایانه مدیریت در کشور شکسته شود که در غیر این صورت آینده خوبی برای اتحاد و همبستگی ملی در کشور نمی توان پیش بینی کرد.

نماینده سابق مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم کُرد اهل سنت هم سیاست، اقتصاد و فرهنگ را می شناسند و هم با واژه تبعیض آشنا هستند و توقع ما از نظام سیاسی کشور این است که برای ریشه کن کردن این واژه از قاموس ادبیات و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی اقدام اساسی صورت دهد.

وی با بیان اینکه کلید پیروزی دولت تدبیر و امید از دستان اقلیت های قومی و مذهبی تقدیم آن ها شد، اظهار داشت: در عملکردها متاسفانه هنوز پاسخ معنا داری به این مشارکت داده نشده است.

قادری با اعلام اینکه مطالبات اقوام و مذاهب در غالب بیانیه 10 ماده ای دکتر روحانی امروز به یک گفتمان ملی تبدیل شده است، تصریح کرد: عملیاتی کردن این بیانیه مطالبه همه اقوام و مذاب است، اما دولت هنوز یک استراتژی مدون برای حل این مسئله ندارد.

وی در خاتمه تاکید کرد: برای اجرایی شدن مطالبات اقوام و مذاهب در مرحله اول باید رئیس جمهور قدم بردارد.