د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:50

مدیرکل محیط زیست کرمانشاه: گوزن بوزین و مره خیل پاوه را حفظ می کنیم

مدیرکل محیط زیست کرمانشاه: گوزن بوزین و مره خیل پاوه را حفظ می کنیم

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، از تامین دو میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت از گونه منحصر بفرد گوزن مینیاتوری شوکای ایرانی در منطقه حفاظت شده ˈبوزین و مره خیلˈ شهرستان پاوه خبر داد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا :  تورج همتی روز پنجشنبه در گفت […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، از تامین دو میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت از گونه منحصر بفرد گوزن مینیاتوری شوکای ایرانی در منطقه حفاظت شده ˈبوزین و مره خیلˈ شهرستان پاوه خبر داد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا :  تورج همتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برای حفاظت از این گونه ارزشمند که در اقلیم ایرانی و دکتر تورج همتیمقیاس بین المللی نیز حائز اهمیت بسیاری است، برنامه داریم.

وی با اشاره به وجود ریستگاه های دیگر در شهرستان پاوه و اورامانات به زیستگاه شاهو اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم امسال این زیستگاه را به منطقه شکار ممنوع تبدیل کنیم.

همتی، همچنین از معرفی ذخیره گاه گیاهی آتشگاه پاوه به عنوان سومین اثر ملی طبیعی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در حوزه های مشارکت مردمی و انجمن های مردم نهاد دوستدار محیط زیست پاوه خوب عمل کرده بطوری که این مشارکت مردم و نگاه مسوولان این شهرستان به عنوان الگویی برای سایر مناطق کشور مطرح است.

وی اظهار کرد: منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل با 23 هزار هکتار وسعت از جنگلهای متراکم و چشمه سارهای بسیار زیبایی برخوردار است و دارای تنوع گیاهی و جانواری زیادی می باشد.

شهرستان پاوه از نظر موقعیت جغرافیایی و مباحث زیست محیطی در یک ناحیه ˈاکوتونˈ یعنی مرز بین آب و هوای گرمسیری، معتدل و سردسیری قرار گرفته است.

با توجه به این مشخصات جغرافیایی و تنوع اقلیمی که در این منطقه هست و همچنین به دلیل اینکه پاوه از یک میکرواقلیم محلی برخوردار است اداره کل حفاظت محیط زیست استان برنامه های خوبی را در راستای افزایش کمیت و کیفیت زیستگاه های محیط زیست این شهرستان در دست اقدام دارد.

شهرستان پاوه با بیش از 53 هزار نفر جمعیت در شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.