د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 17:36

ایستگاه سنجش کیفیت هوا در پاوه افتتاح شد

ایستگاه سنجش کیفیت هوا در پاوه افتتاح شد

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت هفته محیط زیست با حضور دکتر تورج همتی مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه ایستگاه سنجش کیفی هوا در پاوه افتتاح شد . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با حضور مدیرکل محترم  حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و فرماندار و مسئولین محترم شهرستان پاوه امروز چهارشنبه به مناسبت […]

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت هفته محیط زیست با حضور دکتر تورج همتی مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه ایستگاه سنجش کیفی هوا در پاوه افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با حضور مدیرکل محترم  حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و فرماندار و مسئولین محترم شهرستان پاوه امروز چهارشنبه به افتتاح ایستگاه سنجش کیفی هوامناسبت هفته محیط زیست ایستگاه سنجش کیفی هوا در پاوه افتتاح شد .

دکتر تورج همتی به خبرنگار سلام پاوه  در این باره گفت : ایستگاه مذکور علاوه بر سنجش لحظه ای میزان آلودگی ، قابلیت سنجش سایر آلاینده‌های هوا از جمله کربن منواکسید، اوزون، اکسیدهای نیتروژن و غیره را دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه شهرستان پاوه در مسیر  ورودی ریزگردها به استان و کشور است، از این رو به اطلاعات کافی و لازم در مورد کمیت و کیفیت ریزگردها و آلاینده‌های جوی نیاز است و این ایستگاه از طریق پایش لحظه‌ای به مرکز استان و کشور متصل بوده و به عنوان یک ابزار هشدار سریع، اطلاعات مربوط به ریزگردها را اعلام می‌کند..

دکتر همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: متاسفانه جنگل‌های زاگرس دچار خسارت  فراوانی در اثر این پدیده متحمل گردیده‌اند که نیازمند برنامه‌های مدیریتی و اجرایی، اصلاحی و احیایی از طریق تامین اعتبارات بین‌المللی می‌شود.

همتی با اشاره به علل وقوع چنین پدیده‌ای گفت‌: علت‌ها پدیده گرد وغبار را می‌توان ناشی از خشکسالی‌های پی درپی، فقدان پوشش گیاهی، تغییر در کاربری‌های اراضی، تغییر در مدیریت و بهره‌برداری‌های منابع آب، کاهش بارندگی‌ها و میزان رطوبت و هوا و خاک و تخریب جنگل‌ها و مراتع در کشور عراق دانست.

دکتر تورج همتی