س 29 اسفند 1402 ساعت 06:04

موفقیت تئاتر پاوه در چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز/تصاویر

موفقیت تئاتر پاوه در چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز/تصاویر

به گزارش سلام پاوه:مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و هیئت داوران متشکل از دکتر قطب الدین صادقی،کورش سلیمانی و علی ظفر قهرمانی نژاد برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این مراسم هیئت داوران پس از بررسی تئاتر های برگزیده شده در بخش هایی از جمله،بازیگر مرد،بازیگر […]

به گزارش سلام پاوه:مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و هیئت داوران متشکل از دکتر قطب الدین صادقی،کورش سلیمانی و علی ظفر قهرمانی نژاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این مراسم هیئت داوران پس از بررسی تئاتر های برگزیده شده در بخش هایی از جمله،بازیگر مرد،بازیگر زن،نمایش نامه نوسی و کارگردانی آرای خود را به شرح ذیل اعلام نمودند.

 

بازیگری زن:

جایزه سوم بازیگری زن به  لیلا عزیزپور برای نمایش «زەماوەنی خوێن» از سقز،جایزه دوم بازیگری زن به صورت مشترک به سمیه رحیمی برای نمایش «پانکییەکان» از سنندج و یلدا محمدی برای نمایش «خیال» از پاوه،و جایزه بازیگراول،شامل  تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به شبنم یوسفی برای نمایش ” عیشا” از ارومیه اهدا شد.

بازیگری مرد:

جایزه سوم بازیگری مرد به صورت مشترک به سعید پاکزاد برای نمایش «خیال» از پاوه و  داریوش رفعتی برای بازی در نمایش «زەماوەنی خوێن» از سقز،جایزه دوم بازیگری مرد به زاهد زندی برای نمایش «پانکییەکان» از سنندج و جایزه بازیگری اول،شامل  تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سعد قهرمانی برای بازی در نمایش «له پشت دەرگا» از بوکان اهدا شد.

نمایش نامه نویسی:

جایزه سوم بهترین نمایشنامهبه صورت مشترک رسول بانگین برای نمایش «درویش عودی» از ارومیه، و محمد زندی برای نمایش «خیال» از پاوه،جایزه دوم بهترین نمایشنامه به غلامرضا همتیان برای نمایش «ئەوانگەل» از بیجار و جایزه  اول بخش نمایش نامه نویسی ،شامل  تندیس،دیپلم افتخار و جایزه نقدی به صابر نیکبخت برای نمایش «پانکییەکان» از سنندج اهدا شد.همچنین در این بخش جایزه اول بهترین ترجمه به  زاهد آرمی برای ترجمه ی نمایش «زەماوەنی خوێن» از سقز اهدا شد.

 

کارگردانی :در این بخش با اهدا لوح تقدیر کارگردانی به حامد اسماعیل وند برای نمایش «عیشا» از ارومیه،جایزه سوم بهترین کارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به رحیم عبدالرحیم زاده برای نمایش «له پشت دەرگا» از بوکان رسید.

 

جایزه دوم بهترین کارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فاتح بادپروا برای نمایش «مردووە بێ کفن و دفنەکان» از مریوان،و جایزه  اول بخش نمایش نامه نویسی ،شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حسن ترقی برای نمایش «پانکییەکان» از سنندج اهدا شد.

 

هیئت داوران بهترین نمایش های چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز به ترتیب اولویت عبارتند از:١نمایش «پانکییەکان» به کارگردانی حسن ترقی از سنندج،٢نمایش «خەیاڵ» به کارگردانی سعید پاکزاد از پاوه،٣- نمایش «ئەوانگەل» به کارگردانی غلامرضا همتیان از بیجار.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز از ١۶ تا ١٩ آذر با اجرای ۱۲ نمایش در بخش مسابقه و ۲ نمایش در بخش جنبی در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی سقز آغاز و آیین اختتامیه این جشنواره نیز شب گذشته در تالار ونوس سقز به کار خود پایان داد.

یک پاسخ برای “موفقیت تئاتر پاوه در چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز/تصاویر

  • رحمانی شوان در تاریخ آذر 22, 1396 گفت:

    کامروا باشید هنر دریچه به مردم نگریستن است …..