س 29 اسفند 1402 ساعت 05:43

از امروز پرداخت وام به آسیب دیدگان زلزله آغاز شد /تمام خانوار های این شهرستان زلزله زده هستند

از امروز پرداخت وام به آسیب دیدگان زلزله آغاز شد /تمام خانوار های این شهرستان زلزله زده هستند

به گزارش سلام پاوه : در پی زلزله اخیر در مناطقی از استان کرمانشاه و پس از محسوب شدن شهرستانهای اورامانات به عنوان مناطق زلرله زده اخبار و شایعات فراوانی در مورد امتیازات در نظر گرفته برای این شهرستانها از جمله استمهال بازپرداخت وامهای بانکی به مدت دو سال به گوش میرود . انتشار نامه […]

به گزارش سلام پاوه : در پی زلزله اخیر در مناطقی از استان کرمانشاه و پس از محسوب شدن شهرستانهای اورامانات به عنوان مناطق زلرله زده اخبار و شایعات فراوانی در مورد امتیازات در نظر گرفته برای این شهرستانها از جمله استمهال بازپرداخت وامهای بانکی به مدت دو سال به گوش میرود . انتشار نامه هایی از فرمانداری ها در خصوص امهال وام در مناطق زلزله زده شائبه ها و گمانه زنی های فروانی را بوجود آورده است . در همین زمینه پرویز ایده پور فرماندار شهرستان پاوه بدون ایجاد هیاهو تنش و مانور تبلیغاتی اقدام به برگزاری نشستی با روئسای بانکهای شهرستان پاوه نمود و پیگیر آئین نامه اجرایی موضوع امهال وامها به بانکها از سوی بانک مرکزی و تحلیل و بررسی موضوع و ارائه راهکار مناسب برای بهرمندی از این فرصت در شهرفرماندار پاوهستان پاوه نمود.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : پرویز ایده پور در نشست تعیین تکلیف امهال دو سال تسهیلات که با حضور رؤسای بانکها و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان پاوه در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد گفت از امروز پرداخت وام بازسازی و تعمیرات واحدهای خسارت دیده از زلزله اخیر در این شهرستان آغاز شده است .

فرماندار شهرستان پاوه گفت: شاید به عنوان اولین شهرستان استان از امروز کار پرداخت وام به واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله در بانک مسکن پاوه به آسیب دیدگان زلزله اخیر شروع شده است .

فرماندار پاوه افزود مردم برای اطلاع از آخرین اقدامات اجرایی در زمینه امهال تسهیلات فقط از طریق سایت و خبرگزاری های رسمی پیگیر موضوع باشند. و از اخبار شبه برانگیز و خبرهای گنگ و کلی دوری کنند.

پرویز ایده پور گفت : نباید فقط برای خوشحال کردن مردم در فضای مجازی صحبتهایی کنیم که تعهد ایجاد کند و بعد نتوانیم آن تعهدات را عملی کنیم . آن وقت است که مردم ناراحت خواهند شد. لذا باید سخنانی را مطرح کنیم که توانایی عملی کردن آنها وجود داشته باشد و با عملی کردن تعهدات آرامش روحی و روانی در جامعه فراهم شود.

ایده پور افزود :از نظر بنده به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان تمام خانوار های این شهرستان زلزله زده هستند و از زلزله اخیر خسارت و آسیب دیده اند هر چند که میزان این آسیب و خسارت متفاوت است .

وی گفت : هنوز آئین نامه اجرایی در خصوص امهال وامها در مناطق زلزله زده رسما به بانکها اعلام نشده است و فقط دستورات کلی داده شده است ولازم است برای اجرایی شدن بانک مرکزی جزئیات دقیق را به بانکها اعلام کند.

 

رئیس بنیاد مسکن شهرستان پاوه نیز در سخنانی گفت : بدون شک تمام شهرستان پاوه چه بصورت مستقیم و چه غیر مستقیم آسیب دیده زلزله می باشد.

مهندس آرش رضائی افزود: کار بازدید از منازل آسیب دیده در شهرستان پاوه همچنان ادامه دارد بنیاد مسکن پاوه اولین پرونده های پرداخت تسهیلات را جهت پرداخت به بانک مسکن معرفی کرده است که امروز خوشبختانه شاهد پرداخت این وامها به آسیب دیدگان هستیم .

در ادامه رؤسای بانکهای شهرستان در خصوص امهال دو ساله تسهیلات اعطایی قبل از وقوع حادثه به افراد آسیب دیده (اعم از تولید و غیر تولیدی در شهرها و روستاها) اعلام کردند هزینه های امهال تسهیلات پرداختی شهرستان را به بانکهای استان جهت اعلام به دولت ارسال و پس از تأیید نهایی و اعلام دستور العمل و بخشنامه های مربوطه اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

 

تصاویر تکمیلی 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 پاسخ برای “از امروز پرداخت وام به آسیب دیدگان زلزله آغاز شد /تمام خانوار های این شهرستان زلزله زده هستند

  • ماکوان در تاریخ آذر 23, 1396 گفت:

    سلام فرماندار جوانرود امروز به تمام بانکها اعلام کرده باتو جه به اینکه زلزله باعث رکود در بازار شده بانکهارو موظف به تعلیق باز پرداخت کرده خواهشا مسولین پاوه علی الخصوص فرماندار دلسوز ومحترم آقای ایده پور هم برای پاوه کاری بکنه

  • پاوه ای در تاریخ آذر 22, 1396 گفت:

    باسلام امروز بانک های جوانرود کل بازپرداخت وام هارو به حالت تعلیق در آوردن تا روشن شدن کامل استمهال وام ها به خدا ما هم بیشتر از جوانرود نباشه کمتر خسارت ندیدیم آقای ایده پور وقتشه به مردم پاوه نشون بدین که چقدر دلسوز و همراه مردم هستین

  • پاوه ای در تاریخ آذر 21, 1396 گفت:

    با سلام
    نمی دونم چرا مسولین پاوه ای وقتی یه چنین مواردی پیش میاد انگار از جیب خودشون دارن به مردم کمک می کنن همش بهانه و کارشکنی تو رو خدا برین از فرماندار جوانرود یاد بگیرین ،مردم پاوه علاوه بر خسارات مالی به شدت دچار لطمه روحی شدن چرا نمیزارین با این اهمال وام حداقل از لحاظ مالی کمی آرامش پیدا کنن

  • هورامان در تاریخ آذر 21, 1396 گفت:

    سلام خدمت مدیریت سایت وفرماندار محترم شهرستان این موقع زلزله با توجه به اینکه اکثرمردم اسیب دیده اندوبیشتر مردم هم بدکار وام بانکها برای ساخت خانه هستن جناب اقای ایده پور بنده نوعی یک بار زمان جنگ خانه مان ویران شد وبه شهر مهاجرت کردیم واز نو خانه باکلی وام وبدهی درست کردیم والان باز هم خانه مان ویران شده وباشصت سال سن باز هم بریم زیر بار قسط ووام مسکن .باور کن اقای فرماندار مابه زور دستمان به دهنمان می رسد تا برسد برای قسط لذا خواهشی از شما داریم حداقل امتیازی باشد برای کل شهرستان نه اینکه هر که دلشان بخواهد براش تایید کنند وامش راتا دوسال تمدید کند وافراد فقیر هم را بزارند سر کار .

  • پاوه ای در تاریخ آذر 20, 1396 گفت:

    باسلام خدمت فرماندار ومدیرت محترم بحران شهرستان پاوه فرماندار ساعی وکوشای پاوه همچنان که استحضاردارید قریب به اتفاق کل شهرستان پاوه در این زلزله اسیب دیده از روستای هانی گرمله گرفته تا روستای لشرگاه وروستا های باینگان .مهندس ایده پور عزیز الان استاندار محترم وریس بانک مرکزی به حرف شما نگاه می کنند باور کن از شبی که زلزله امده کل بازار پاوه غیر از خوراکی بقیه خوابیده کل مردم گرفتار شده اند دولت اعلام کرده وام به اسیب دیده ها می دهدبنده نوعی چهل میلیون وام برای منزلم گرفته ام منزلم هم اسیب دیده ولی دیگر باشغل کارگری توان باز مرداخت وام راندارم انتظاری از حضرت عالی هست به عنوان هم رونق بازار وهم هدیه ای برای این مردم اسیب دیده با رای زانی با استاندار محترم یک فرصت دوساله به این مرم عزیز بدهد برای این وامهای مردم که قبلا گرفته اند دیکر مردم دنبال وام بنیاد مسکن هم نمی روند و مردم خودشان خانه ها رادرست می کنند .ولی اگر دنبال لیست افراد بگردی حق یک سری افراد ضعیف وناتوان ضایع شده وافرادی وام ها رامی گیرند که اصلا نیاز نداشته اند.لذابا توجه به اینکه هم فصل سرما است وخیلی از مردم بیکار هستن دل این مروم اسیب دیده را شادکنی .باتنفس دوساله برای این وامهای مردم .باور کن اقای فرماندار یک ماه است یک روز کار برام نبوده دیگه چطور قسط ووام رابدهم