س 29 اسفند 1402 ساعت 07:16

ماموستا مبارکشاهی قدس سومین شهر مقدس مسلمانان است/ راهپیمایی مردم نودشه در حمایت از قدس شریف

ماموستا مبارکشاهی قدس سومین شهر مقدس مسلمانان است/ راهپیمایی مردم نودشه در حمایت از قدس شریف

به گزارش سلام پاوه : نماز جمعه امروز شهر نودشه با حضور پرشور مردم مرزدار و متدین این شهر در مسجد جامع نودشه و به امامت حاجی ماموستا ملا احمد مبارکشاهی برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : خطیب نماز جمعه نودشه در ادامه سلسه بحث های گذشته خود در رابطه با ایمان به […]

به گزارش سلام پاوه : نماز جمعه امروز شهر نودشه با حضور پرشور مردم مرزدار و متدین این شهر در مسجد جامع نودشه و به امامت حاجی ماموستا ملا احمد مبارکشاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : خطیب نماز جمعه نودشه در ادامه سلسه بحث های گذشته خود در رابطه با ایمان به قیامت و دلایل اثبات آن از قران و احادیث مطالبی بیان کرد.

نماز جمعه نودشه

ماموستا مبارکشاهی به توصیف روز قیامت پرداخت و گفت : برپایی قیامت روز فاصله اندازی بین دنیا و آخرت است و روزی است که زمان محدود دنیا پایان می یابد و زمان نامحدود آخرت نمایان می شود روز قیامت روز برچیده شدن سفره ظلم و گسترده شدن خیر و عدالت است.

وی افزود : روز قیامت آنچنان مهم است که خداوند در آن روز قضاوت بین ظلم و مظلوم را بر عهده می گیرد روزی که هیچ یک از مخلوقات اعم از فرشتگان انسانها و جنیان توان صحبت کردن ندارند جز با اذن پروردگارمتعال .

ماموستا مبارکشاهی یکی از علامت های قیامت را برپایی فتنه و قتل دانست که پیامبر فرموده اند با انجام اعمال صالح بر فتنه ها پیشی بگیرید که مانند پاره های شب تاریک هستند که انسان با ایمان روز را آغاز می کنند و در شب کافر میگردد و بر عکس شب را با ایمان آغاز میکند و در روز کافر میگردد.

امام جمعه نودشه در بخشی دیگری از سخنان خود تصمیم ترامپ مبنی بر معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل واکنش نشان داد و اظهار داشت در اعتقاد اسلامی قدس از جایگاهی دینی والا و رفیعی برخورد دار است و مسلمانان با تمام گرایش ها و مذاهب بر این موضوع اتفاق نظر دارند.

 

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی افزود : در هنگام نامبردن قدس اولین چیزی که به ذهن هر مسلمانی خطور میکند این است که قدس قبله اول مسلمین است که رسول خدا و یاران با وفایش سه سال در مکه و شانزده ماه در مدینه رو به آن نماز خواندند.

امام جمعه نودشه قدس را سرزمین اسرا و معراج و سومین شهر مقدس مسلمانان دانست که سرزمین پیامبران و برکتها توصیف کرد.

وی به وعده پیامبر مبنی آزاد شدن قدس اشاره داشت و در مورد رژیم غاصب صهیونیستی گفت: اسرائیل بر هیچ حق منطقی دینی یا اخلاقی یا تاریخی یا قانونی استوار نیست اسرائیل با زور گلوله و خشونت و خون ریزی خود را بر مردم فلسطین و خاورمیانه تحمیل کرده است اگر دلارهای میلیاردی که بی وقفه از غرب به سوی اسرائیل نباشد و کمکهای اقتصادی و نظامی امریکا و تاییدهای سیاسی خصوصا حق و توی امریکا نبود الان اسرائیلی وجود نداشت.

ماموستا مبارکشاهی عامل اصلی زور گویی های امریکا و اسرائیل را در خاور میانه سوء استفاده از اختلافات و تفرقه بین مسلمانان دانسته و با شعری از یکی از شعرای سودان مطالب خود را به پایان برد.

به چشمان پر از خونش نگاهش صد زبان دارد
نمیبینی که او دنبال یک میلیارد مسلمان است
ولی افسوس هزار افسوس
که فاروقی در انها نیست
صلاح الدین در اینجا نیست
قتیبه مرد خالد رفت
رد پایی از انها نیست
ای قدس ای شهر اسمان ای مهد رهبران
در در فراق تو هر لحظه می تپد
از دیدگان ما خونابه می چکد
یارب زمان فتح وعده ی دیدار کی رسد؟
یارب قیام امت بیمار کی رسد؟
کی خاک پاک قدس سرمه ی چشمان ما شود؟
کی شهر ز بند اسارت رها شود ؟
ای قدس ای شهر اسمان ای مهد رهبران
اقصی درون توست ان قبله ی نخست ان مسجد کهن باشد به قلب من باشد چو قلب من

در پایان نماز جمعه شهر نودشه نمازگران این شهر نیز همصدا با ملت شریف ایران انزجار خود را از اقدام آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام کردند.

نماز جمعه نودشه