س 29 اسفند 1402 ساعت 14:19

کلنگ بازسازی نخستین مسجد مناطق زلزله زده بر زمین زده شد

کلنگ بازسازی نخستین مسجد مناطق زلزله زده بر زمین زده شد

به گزارش سلام پاوه:عملیات بازسازی نخستین مسجد در مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی به همت مردم خیر شهرستان پاوه روز پنجشنبه آغاز شد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:آئین کلنگ زنی مسجد روستای دره ژاله سفلی از توابع شهر ازگله ثلاث باباجانی که در زلزله بیست و یکم آبان ماه به شدت […]

به گزارش سلام پاوه:عملیات بازسازی نخستین مسجد در مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی به همت مردم خیر شهرستان پاوه روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:آئین کلنگ زنی مسجد روستای دره ژاله سفلی از توابع شهر ازگله ثلاث باباجانی که در زلزله بیست و یکم آبان ماه به شدت تخریب و غیرقابل استفاده بود با حضور جمعی از خیران و روحانیون شهرستان پاوه،فرماندار ثلاث باباجانی و مردم روستا برگزار شد.

به هنگام این مراسم امام جمعه پاوه به کمکها و امداد رسانی مردم این شهرستان به زلزله زدگان در روزهای اول این حادثه اشاره کرد و گفت:مردم پاوه همراه و همگام با سایر نقاط کشور جزو اولین کسانی بودند که در این حرکت انسان دوستانه مشارکت داشتند.

ماموستا ملا قادر قادری افزود:مرحله اول که کمک رسانی و امداد بود تمام شد، مرحله بعدی تحویل چادر و سپس تحویل کانکس و اسکان موقت بود که تقریبا تمام شده است و حالا نوبت به بازسازی است.

ماموستا قادری گفت:بعد از مشورت و تصمیم گیری مقرر شد در حد توان و بضاعت مردم شهرستان اگر بتوانیم ۲ مسجد را در مناطق زلزله زده احداث کنیم اقدام مثبت و بزرگی است که مردم کمک کردند وهم اکنون پول برای احداث ۲ مسجد را جمع آوری کرده ایم.

وی افزود:درخواست مردم مناطق زلزله زده و علاقه مندی مردم پاوه این بود که اگر در این مناطق مسجد احداث کنیم توصیه علما و معنویت نماز و کلام الهی موجب آرامش روحی و روانی و کاهش استرس و اضطراب مردم آسیب دیده خواهد شد.

وی اظهار کرد:هزینه بازسازی یک مسجد در یکی از روستاهای شهرستان سرپل ذهاب نیز توسط ستاد وحدت شهرستان پاوه تأمین و نظارت فنی و مهندسی احداث آن بر عهده بنیاد مسکن استان همدان خواهد بود.

خبرنگار:محمد هادی زامیاد

یک پاسخ برای “کلنگ بازسازی نخستین مسجد مناطق زلزله زده بر زمین زده شد

  • همشهری در تاریخ آذر 16, 1396 گفت:

    درود برهمت والای مردم شهر فرهنگ و ادب و ژیری پاوه